کد خبر: ۶۱۸۴۹
تعداد نظرات: ۶ نظر

نشست هماهنگی در اجرای بخشنامه ها و دستورالعمل های نظارت بهداشتی و قرنطینه ای درکشتارگاه های طیور با حضور مدیرکل دامپزشکی استان کرمان، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان، جمعی از روسای ادارات ستادی و شهرستان ها و نیز مسئولین واحد نظارت شبکه های دامپزشکی شهرستان ها و مسئولین فنی بهداشتی کشتارگاه های طیور شهرستان های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بردسیر، زرند، بم و بافت به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر صدیقه کاظمی نیا» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان در ابتدای این نشست بیان داشت: مسئولین فنی کشتارگاه ها بازوان توانمند این اداره کل می باشند که وظیفه مهم نظارت بر سلامت فراورده های خام دامی را برعهده دارند.

وی خواستار هماهنگی و تطابق مابین طیور کشتارشده و مجوزهای صادره به مقصد کشتارگاه های طیور گردید و گفت: مسئولین فنی به منظور جلوگیری از عدم اختلال در مرغ عرضه شده به بازار (تنظیم بازار) این امر را با حساسیت در اولویت قرار دهند.

دکتر کاظمی نیا بیان داشت: اگر بین طیور کشتارشده و طیور دارای مجوز کشتار تفاوت وجود داشته باشد، این عدم تطابق بمنزله تحویل مرغ بصورت غیر قانونی تلقی می گردد لذا این اداره کل، مسئولین فنی را بعنوان ناظر نهایی می شناسد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان در خصوص ماشین هایی حمل دام و طیور و فراورده های خام دامی بیان داشت: ماشین هایی که بصورت غیر مجاز طیور را به کشتارگاه حمل می کنند نیاز است که صورت جلسه شوند و تعداد کشتارشان ثبت گردد و نیز این امر به اداره کل دامپزشکی اطلاع داده شود تا این اداره کل با استانی که اجازه فعالیت به آن ماشین داده است در این خصوص مکاتبه نماید.

وی با اعلام اینکه مرغی که ماحصل دریافت نهاده دولتی است حتما می بایست ردیابی گردد، افزود:  این اداره کل یکی از دستگاه هایی هستیم که به همراه استانداری (ستاد تنظیم بازار)، وزارت صمت و اتحادیه تعاونی مرغداران مسئول مرغ عرضه شده به بازار می باشد.

دکتر کاظمی نیا این جلسه را در راستای طرح ارتقای بهداشتی گوشت مرغ اعلام کرد و بیان داشت: نیاز است مسئولین فنی، مسئولین کشتارگاه ها را مجاب نمایند که گرید بندی دقیق کشتارگاه ها را انجام دهند زیرا اگر این امر انجام نگردد از فعالیت انها جلوگیری بعمل خواهد آمد.

وی در این رابطه افزود: با ورود رسمی به طرح ارتقای بهداشتی گوشت مرغ، در صورت عدم گریدبندی کشتارگاه ها، اجازه توزیع مرغ به آنها داده نخواهد شد.

وی اظهار کرد: این اداره کل به کارخانجات خوراک دام اعلام نمود که می بایست ضوابط بهداشتی را فراهم نمایند تا به ادامه فعالیت بپردازند که بر همین اساس از ابتدای دی ماه در کارخانجات خوراک دام غیر پروانه دار نهاده دولتی توزیع نخواهد شد.

دکتر کاظمی نیا طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ را به نفع تولید کننده اعلام نمود و گفت: در مورد کشتارگاه ها نیز همین منوال است که می بایست به رعایت استانداردهای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ اقدام نمایند و به کانتر و سورتر و ... مجهز گردند.

دکتر کاظمی نیا گفت: با توجه به شرایطی که بر کشور حاکم است، راستی ازمایی فراورده تولیدی از منظر بهداشت و ... با این اداره کل و مسئولیت آزمایشات خودکنترلی در کشتارگاه ها با مسئولین فنی، دستیاران و ناظرین بهداشتی می باشد.

وی حساسیت این امر را زیاد اعلام نموده و گفت: از آنجا که مسئولیت معطوف به دستگاه می باشد، نیاز است که دقت بیشتری در این زمینه اعمال گردد و مسئولین بهداشتی در این زمینه پاسخگو باشند.


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
6
به شرط خارج کردن مسئول از چنگال کارفرمای .... :))
ناشناس
|
France
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
6
درباره نظام مند نمودن حقوق شون نظری ندارید
فقط بازوان توانمندند؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
6
کاش روی حقوق مسئولین فنی هم نظارت میکردین که بعضا از حقوق کارگر ساده هم پایین تره،که بازوان توانمند انگیزه ای داشته باشند.....
روابط مدیرعاملان بخش خصوصی با مدیران ستادی باعث شده حق دامپزشکان بخش خصوصی ضایع بشه........
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
3
0
ممنون ازشما انجمن صنفی اصفهان درود برشما میفرستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
3
خانم دکتر با سلام
مجاب نمودن مسئولین کشتارگاهها توسط مسئولین فنی برای طرح گرید بندی دقیقا یعنی چه؟
اتفاقا اجرای طرح گریدبندی از وظایف سازمان می باشد و با من بمیرم تو بمیری, قانون اجرا نمی شود.
عمار
|
United States of America
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
3
چه فایده وقتی کسی قدرشونو‌ نمیدونه‌ .شما هنوز تو اجرای ناماده‌ ی ۱۹ موندین‌..بازوی‌ توانمند؟؟چه بازوی‌ توانمندی‌ وقتی طرف انقدر‌ حقوقش‌ کمه‌ و رسما بعنوان‌ یه دکتر داره کارگری‌ هم میکنه پیش‌ کارفرما‌ تو زندگیش‌ مونده..
نظر شما
ادامه