کد خبر: ۶۱۸۳۱

 گوشت‌های کنسروی که در اکثر کشورهای غربی طرفداران چندانی ندارند در آسیا به‌قدری محبوب هستند که اکنون قرار است نسخه گیاهی‌شان هم وارد بازار مصرف شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دنیای‌اقتصاد، در رستوران‌های پرزرق‌وبرق مرکز شهر هنگ‌کنگ، بوی گوشت‌های کنسروی در هوا پخش‌شده است.

زمانی که وقت ناهار می‌شود، آشپزها مشغول تهیه غذا می‌شوند و یکی از آنها سرگرم تهیه یک ‌کاسه نودل است؛ اما این کاسه نودل، کمی فرق دارد: درحالی‌که دوتکه گوشت صورتی‌رنگ در آن وجود دارد، خبری از محصولات حیوانی واقعی در این کاسه نیست. گوشت کنسروی مورداستفاده در این کاسه، گیاهی است. این گوشت‌ها را شرکت آمنی‌فودز که شرکت تولیدکننده مواد غذایی در هنگ‌کنگ است روانه بازار می‌کند.

این شرکت در حقیقت مانند همتایان آمریکایی خود یعنی شرکت بیاند میت و ایمپاسیبل، هم گیاه‌خواران و هم گوشت‌خواران را با این غذاهای گیاهی خود مخاطب قرار داده است و هدف اخلاقی این شرکت این است که با این تولیدات به‌جای گوشت، آسیب‌های کمتری به محیط‌زیست وارد کند.

شرکت‌های آمریکایی از ابتدا تمرکز خود را روی گوشت گاو گذاشته بودند که مصرف بیشتری داشت. در آسیا تمرکز روی سایر گوشت‌هاست. مدت‌هاست این شرکت‌های تولیدکننده گوشت گیاهی، به دنبال تولید گوشت‌های گیاهی برای جایگزینی با گوشت‌های کنسروی هستند. گوشت‌های کنسروی که در بسیاری از کشورهای غربی طرفدار چندانی ندارند، در آسیا به‌شدت محبوب هستند. طبق آخرین گزارش بازار سی‌ان‌ان، ۳۹ درصد از فروش گوشت‌های کنسروی مربوط به آسیا است. چین، کره جنوبی و ژاپن پررنگ‌ترین نقش را در این زمینه ‌دارند.

این گوشت‌های گیاهی که به‌جای گوشت‌های کنسروی تولید شده‌اند به لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با نمونه‌های اصلی خود ندارند. حتی وقتی در قابلمه می‌پزند، رایحه گوشت از آنها به مشام می‌رسد. افرادی که این گوشت را خورده‌اند می‌گویند به لحاظ طعم هم کاملا شبیه به همین گوشت‌های کنسروی است. به‌این‌ترتیب کسانی که عادت به مصرف این گوشت‌ها دارند، با رضایت نسخه گیاهی‌اش را خریداری و مصرف می‌کنند.

منبع: CNN 

 

نظر شما
ادامه