کد خبر: ۶۱۸۲۸

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: حیوان آزار اهل شهرستان تنگستان این استان که با چوب اقدام به کشتن یک قلاده سگ کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان بوشهر، روز جمعه «فرهاد قلی‌نژاد» اعلام کرد: پس از انتشار ویدیوی حیوان آزار تنگستانی  که در آن یک نفر با چوب در مزرعه جان یک سگ را گرفت، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تنگستان علیه او شکایت کرد و حکم جلب او از سوی دادگستری صادر شد.

وی افزود: با توجه به وقوع این‌گونه رفتارها در ارتباط با حیوانات، اجرای برنامه‌های آموزشی موثر برای فرهنگ سازی مقابله با این اقدامات ضروری است که  در این راستا فعالیت‌های آموزشی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: علاقه مندان فراوانی در استان بوشهر در زمینه مراقبت و تیمار و پیشگیری از شکار و صید گونه‌های حیات وحش با اداره کل حفاظت محیط زیست همکاری می‌کنند.

قلی‌نژادگفت: گونه‌های جانوری و حیات وحش بخشی از تنوع زیستی در اکوسیستم‌ها محسوب می‌شوند و کشتن، شکار و صید آنها بدون مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است.

وی تاکید کرد: هرگونه حیوان آزاری غیر قانونی است و در صورت مشاهده این‌گونه رفتارها، مراتب از طریق مراجع قضایی پیگیری و با آن برخورد می‌شود.

شهرستان تنگستان به مرکزیت شهر اهرم در ۵۲ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

 

نظر شما
ادامه