کد خبر: ۶۱۷۷۴
تعداد نظرات: ۶ نظر

جلسه ساماندهی سامانه عرضه عمده بهمن با حضور «دکتر سیدعلی سیدعلی بابائی» مدیرکل دامپزشکی استان تهران، «دکتر سلوکانه» معاونت سلامت، «دکتر گلزاری» رئیس اداره دامپزشکی شهر تهران، «دکتر عفتی» معاون بهداشت و بهره برداری سازمان میادین و میوه و تره بارشهرداری تهران درمحل دفتر مدیرکل برگزارشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران، در ابتدای جلسه مدیرکل دامپزشکی استان تهران با اشاره به اهمیت ویژه میادین عرضه عمده مواد خام دامی شهرتهران به ویژه سامانه عرضه عمده بهمن در تامین گوشت قرمز و مرغ استان و حجم بالای ورودی این سامانه عرضه بزرگ و تاثیرگذار به ضرورت اعمال نظارتهای بهداشتی حاکمیتی براین سامانه  عرضه و میادین دیگر تاکید و تحقق اعمال نظارتهای بهینه بر اینگونه مراکز را در رعایت اصول GMP، زیر ساختهای مناسب و رعایت ضوابط ساختاری و بهداشتی سامانه های مذکور دانست.

دکتر بابائی در ادامه گفت: موضوع جابجایی و احداث سامانه جدید از طرف اداره کل دامپزشکی استان تهران در جلسات کارگروه استانداری تهران مطرح و با توجه به نیاز استان جزو طرحهای اولویت دار مورد تائید تمامی دستگاههای نظارتی قرارگرفت.

دکتر بابائی درادامه خاطرنشان کرد: اعمال نظارتهای مستمر بر تردد خودروهای حمل فراورده های خام دامی و تجهیز خودروهای سردخانه دار به سیستم برودتی ایستا و همچنین تجهیز این خودروها به سیستم ثبت، کنترل و رصد آنلاین شرایط برودتی امری ضروری و اجنتاب ناپذیر است .

این مقام مسئول در ادامه افزود: باید با برنامه ریزی و اقدامات حمایتی از توسعه زنجیره های تولید تا عرضه فراورده های خام دامی ضمن ارتقاء سطح بهداشتی تولیدات مواد خام دامی و ثبات تولید پایدار مبتنی بر اصول بهداشتی را فراهم آورد و این مهم با همکاری و همیاری سازمان میادین میوه و تره بار با اداره کل دامپزشکی استان تهران محقق میشود.

دکتر بابائی در ادامه با اشاره به دستورالعمل های سازمان دامپزشکی افزود: درصورت عدم تطابق محموله های فراورده های خام دامی وارده به میدان بهمن تعیین تکلیف محموله های مذکور که با معیارهای بهداشتی مغایرت دارند توسط این استان رصد و نتایج به استانهای مبداء منعکس خواهد شد.

درادامه این جلسه دکتر عفتی با اشاره به تامین حدود 50 درصد مرغ تهران از میدان بهمن و نقش بی بدیل این سامانه در تامین مواد خام دامی تهران از برنامه های آتی این سازمان برای جابجایی این میدان به مکانی دیگر با رعایت ضوابط و دستورالعمل های اعلامی سازمان دامپزشکی کشور سخن گفت.

این مقام مسئول در ادامه ضمن آمادگی این سازمان برای رفع مشکلات و نواقص موجود ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعاملات  سازمان میادین و دامپزشکی درجهت ارتقاء سطح بهداشتی وضع موجود حرکت کنیم.

درپایان جلسه مقرر شد تا زمان جابجایی میدان بهمن تمامی غرفه های سامانه مذکور به سیستم برودتی مناسب جهت نگهداری بهینه فراورده های خام دامی مجهز شوند.
 

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Poland
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
7
با سلام و احترام خدمت جناب آقای دکتر بابایی و خوانندگان محترم حکیم مهر:
آقای دکتر به نظرم بهتر است اولین کار شما بررسی وضعیت عرضه مرغ در پایتخت باشد. در زمانی که قیمت مرغ بالا رفته بود متاسفانه عرضه مرغ از نظر بهداشتی بسیار مشکل پیدا کرد و در بسیاری از محله ها مرغ توسط ماشین های سردخانه دار در سطح میادین یا خیابان ها توزیع می شد و مردم بدون رعایت فاصله ایمن از نظر انتقال ویروس کرونا، برای خرید اقدام می کردند در همین زمان‌ میزانی مرغ منجمد را از انجماد خارج کرده اند و به صورت تازه بسته بندی و به هموطنان عزیزمان فروختند.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
7
به نظرم بايد فكري براي نظارت قويتر ميدان بهمن كرد
اينجوري نظارت كردن به درد نميخوره و بايد اداره دامپزشكي تهران فكري به حال وضعيت نابسامان بهمن بكنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
6
بهمن ، کدوم بهمن ، آهان میدون بهمن .... اون رو که رئیس محترم سازمان دامپزشکی خودشون رسیدگی کردند پس نباید مشکل خاصی باقی مونده باشه ، برید ببینید دکتر ماکنعلی چی دستور دادند همون رو اجرا کنید موفق باشید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
6
فعلا كه ميدان بهمن شده محل تبعيد
وضعيت به ريخته بهمن و مشكلات بهداشتي آن كماكان سرجاش هست و مي بايست نظارت بيشتر انجام گردد
اميد است مسئول و متولي نظارت بر اين مكان جوابگو باشن
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
4
به نظرم دوستان با ريز بيني نگاه كردن به جلسه مذكور يك چيزهايي دستشون مياد كه چرا تخلفات و مشكلات بهداشتي ميدان بهمن زياد هست،اگر حرف بنده را در موردمشكلات بهداشتي محل مذكور قبول نداريد خواهشن اول صبح يك سري اونجا بزنيد و كار دستتون مياد ........................
ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
2
انشالله ۲۲ بهمن درست بشه
نظر شما
ادامه