کد خبر: ۶۱۶۹۰
تعداد نظرات: ۷۰ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
دیدم بعضی جاها تغییر رشته به پزشکی توصیه شده است که بعضی دوستان معلوم است مطلع هستند چه به روز این رشته آمده است؛ عمومی بدون کوچک‌ترین اغراقی با خاک یکسان شده است ...
 

حکیم مهر: یکی از پزشکان محترم عمومی کشورمان که بهصورت اتفاقی از خبر «۵۵ رشته‌ای که دامپزشکان می‌توانند در آنها ادامه تحصیل دهند، کدامند؟» در حکیم مهر بازدید می‌نمود، در پی مطالعه نظرات ذیل خبر که از سوی دامپزشکان نوشته شده بود و در برخی از آنها تغییر رشته از دامپزشکی به پزشکی توصیه شده بود، در یادداشتی جالب توجه به ذکر نکاتی در مورد واقعیت‌های ناگفته رشته پزشکی در ایران پرداخت.

 به گزارش حکیم مهر، متن یادداشت این پزشک گرامی به شرح زیر است:

«درود به همگی. من رشتهام دامپزشکی نیست، داشتم تخصصهای این رشته را برای کسی سرچ میکردم که نظرات را دیدم؛ راستش همه را نخواندم.

من خودم پزشکام (حتی گفتن این جمله درد دارد) و پزشک عمومی هستم. از خواندن بعضی نظرات خیلی ناراحت شدم. میدانم حقیقت هم گفته شده؛ در فامیل زن و‌ شوهر دامپزشک داریم و از مشکلاتشان میگویند که خیلیهایش را همینجا خواندم.

خیلی برای وقت و‌ عمر‌ شما متاسفم؛ چه الان در این رشته تحصیل میکنید، چه شاغل هستید، ارزشی برای این رشته قائل نمیشوند. من همهتان را دوست دارم؛ میدانم زحمت کشیدید. سختی درسها را میدانم. از این وضع عصبانی هستید؛ این را بهتر از هر رشتهای میدانم. علت نوشتنم اول این بود که بگویم هنوز هم در این مملکت […] کسانی ماندهاند که قدر شما را بدانند؛ این را باور ‌کنید.

دوم اینکه دیدم بعضی جاها تغییر رشته به پزشکی توصیه شده است که بعضی دوستان معلوم است مطلع هستند چه به روز این رشته آمده است؛ عمومی بدون کوچکترین اغراقی با خاک یکسان شده است. از میزان ورودیها چه دولتی، چه آزاد، چه پردیس، چه ورود از خارج کشور، چه ورودی از لیسانسهای سایر رشتهها!!! چیزی نمیگویم؛ خودتان در جریان هستید.

در مورد تخصص میخواستم بگویم که اشتباه نکنید؛ بله، قبلاً قبول شدنش سخت بود ولی درآمد خوبی داشت... الان تخصص هم‌‌ […] رو به نابودی است ... سهمیههای رنگارنگ تخصص پزشکی که در هر رشته بهویژه رشتههای پرطرفدار از ۱۰ نفر ۶ نفر سهمیه هستند (آمار رسمی سنجش پزشکی) جایی باقی نمی‌گذارد ... مثالهای غیرقابل شمارش از انصراف رشتههای جراحی داریم؛ متخصصهای زنان، اورتوپدی، ENT و... که قید تخصص را ‌زدند و در ‌گروههای مختلف مهاجرتی به دنبال تایید مدرک عمومیشان برای مهاجرت هستند!!!!

نمیتوانم حجم فاجعه را در ‌چند جمله برایتان خلاصه کنم، فقط خواستم از چاله به چاه نیفتید. آن نوجوانهای بیگناه که احتمالاً اینجا را بخوانند، دنبال سراب تخصص پزشکی زندگیشان را نسوزانند؛ چه خوشتان بیاید، چه من را حسود و‌ انحصارطلب و معاند و... بدانید، واقعیت به همین زشتی جلوی همهمان است.

همین الان برای خیلی متخصصها کار نیست. اشباع شدن را داریم با چشم و به وضوح می‌بینیم. هم برای عمومی و هم برای تخصص سهمیههای مناطق محروم گرفته شده (از حدود ۴-۵ سال پیش) با تعهد خدمت در مناطق محروم به مدت ۱۲-۲۰ سال (بسته به شرایطی یکی‌دو سال کم و زیاد میشود) که موارد بند پ و پارتی با این سهمیه وارد شدند ولی الان مراکز استانها از جمله تهران درحال خدمترسانی هستند!!!! و علناً جایی برای کسی باقی نمیماند.

وقتی هم برای دولت کار کنی، حقوق ۵ میلیون تومانی داری که ماهانه واریز میشود و ‌کارانه ۵ میلیون تومانی که از ۶ ماه تا دو سال بعد واریز‌میشود. مبالغ کارانههای ۷۰-۹۰ میلیونی و... در اوایل طرح تحول داشتیم که بعد از سه سال با کسری بودجه مواجه شدند و ‌الان به مبلغ ۵ میلیون رسیده است (بدون هیچ اغراق و ‌سیاهنمایی؛ وضعیت فعلی اقتصاد مملکت گواه است).

آن متخصصان خوشبختی که همهمان در ‌مرکز شهرها یا شهرستانها میبینیم و دیدیم که داخل مطب خودشان یا بیمارستان خصوصی مشغول کار هستند، با رضایت کامل مریض ویزیت میکنند، با مبالغ بالا بستری میکنند و ‌میگویند اگر ناراحتی برو، اینها یا فارغالتحصیلان سال ۸۱ به قبل هستند (به نظر من دوران طلایی پزشکی!!!) و جوانترهایشان بند پ هایی هستند که هر شغلی داشته باشند به واسطهی پارتی اصطلاحاً پول پارو میکنند.
اینها ‌برای من تف سربالا است؛ خواهر و برادر خودم متخصص هستند و ‌پیری زودرس و نابودی زندگی دو نفر را ‌به چشم دیدم، نمیخواهم ‌زندگیهایی که‌ میشود جور دیگر یا با معجزه! نجات پیدا میکند، در این باتلاق بیفتد.

همه
تان را ‌به عنوان دامپزشکان عزیز ایران دوست دارم؛ قدر زحمات شما را میدانم و به عنوان یک هم‌وطن که ته خط پزشکی را ‌دیده، شرحی دادم؛ در آخر، صلاح مملکت خویش خسروان دانند ...

پیروز و سربلند باشید.»

 

انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
5
17
والا چی بگم، اینم که زجر کشیده،
پاسخ ها
رشته دامپزشکی هم نابود شد!!
| France |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
مرده رشته پزشکی هم صد شرف داره به این رشته دامپزشکی.کاش همون پزشکی قبول می شدیم یا دیپلم می موندیم.در استان آذربایجان غربی درآمد یه جوشکار ساده هم از دامپزشک بیشتره.جالبتر اینه که با این همه مجلس و مسئول و مقامات و دب دبه و کب کبه،هیچ کس کاری نمی کنه!!!!جالبتر از اون که همشون هم وضعیت رو
می دونن!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
34
18
اول اینکه جمله اول شما که گفتین برای عمر و وقت شما متاسفم...شما برای ما متاسف نباش برای خودتون متاسف باشین
ثانیا در رشته هایmedicineبازار کار با کسی هست که سواد و توان بالایی داره هر چقدر پذیرش بالا باشه بازم افراد باسواد و با توان بازار کار خودشونو دارن
شما هم جز اون دسته از افرادی هستین که می خوایین دانشجو ها رو ناامید کنین...
من دوباره میگم تو هر رشته ای شما سواد و استعداد و علاوه بر این توانایی برقراری ارتباطه درست داشته باشید موفق خواهید بود
پاسخ ها
مهدی
| Singapore |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
دقیقا همینه...کسی که با سواد باشه ، مطالعه داشته باشه ، کاربلد باشه قطعا درامد خوبی داره و موفقه
لزوما پزشکی خوب نیس ، اگه بلد نباشی تو همون پزشکی هم لَنگ خواهی زد
تو هر رشته ای ک باشی بهترین تلاش رو باید انجام داد قطعا نتیجه خوبی میگیری..
دامپزشک
| Romania |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
همکار گرامی،نمیدونم شما در چه حدی در بازار کار حضور دارید ولی الان از هر 10 نفر که درامد خوبی دارن 9 نفر نه سواد دارن نه استعداد بلکه یا رانت دارن یا کلاهبردار هستن.پس اون نه نفر جای نیروهای مستعد و باسواد رو گرفتن و چون فضای کار محدود هست با مشکل فعلی مواجه میشیم.اگر قرار بود مستعدین و باسوادها موفق باشن وضعیت کشور الان این نبود مگر اینکه کل صحبت شما خلاصه بشه در جمله پایانی تان "توانایی برقراری ارتباط درست" که همه ما میدانیم یعنی پاچه خاری و....
سالار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
پدر من،الان صحبت اینکه کسی بلد باشه یا نباشه نیست.این بهانه رو مسئولین میارن تا تقصیر عدم اهمیت به اشتغالزایی قشر فارغ التحصیل رو بندازن روی خود فارغ التحصیل و راحت خودشون رو کنار بکشن!!!اولا رشته هایی مثل دامپزشکی و پزشکی و این قبیل نیاز به کسب تجربه در بیرون هستند.شما بهترین دانشگاه هم درس بخونی،همه بیماریها رو نمی تونی ببینی.تازه وقتی خود آدم تنها می ره کیس خیلی از استرس ها براش پیش میاد.پس این قبیل رشته باید ساپورت بشن تا زمانی که خودشون بر اثر کسب تجربه به نیروی ماهر تبدیل بشن.بیشتر خانواده ها این وظیفه دولت رو به عهده گرفتن.اگه دولت عرضه ندارد اشتغالزایی کند،لااقل این رشته رو سرطان گونه تولید نکند!!این مثل پدری می مونه که بچه زیاد تولید کرده ولی از اولش هم می دونست نمی تونه از نظر مالی اونها رو تامین کنه.شما اگه جوشکار ماهری باشی،هم درآمد خوبی خواهی داشت هم کسب تجربه به زمان زیادی نیاز نداره و راحت با هزینه کم می تونی خودت هم وسایل و شرایط کسب تجربه رو تامین کنی.ولی برای کسب تجربه مثلا مطب دامپزشکی خیلی باید کیس بری و این زمان بر هست چون هر کس هم به شما اعتماد نمی کنه و اگه یکی خراب کنی یه روستا رو از دست می دی!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
21
12
اینم میخاد بگه نیایید این طرفا که اشباع میشه.
باشه اقای پزشک من به بچه ها میسپرم نیان طرف تخصص پزشکی.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
با توجه به تحصیل مقطع دکتری عمومی دامپزشکی و دکترای تخصصی در زیر مجموعه پزشکی به نظرم اگر تحصیل و کار در گروه پزشکی با توجه به اعلام این دوست پزشک صفر باشد، قطعا عدد منفی را برای دامپزشکی باید در نظر گرفت...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
15
18
در ایران بهترین رشته با اختلاف پزشکی با تمامی مشکلاتش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
در ایران درس خوندن اشتباه هست. چه دامپزشکی چه پزشکی!
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
8
31
سلام. دوست گرامی خسته نباشید.

بارها نوشتم و اعتراض کردم، رمز نابودی این دیار کهن، ایران دوست‌داشتنی‌مان، سهمیه‌های آموزشی عالی است.

متاسفانه هر وقت اعتراض کردیم، رگ گردن عده‌ای منفعت‌طلب و کم‌خرد باد کرد، و ما را متهم به ضد خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان عزیز نمودند.
اما شهدا با خون خود تلاش کردند این سرزمین بماند و آباد شود، نه به ویرانه تبدیل شود.
قدم تمام خانواده محترم شهدا، جانبازان و رزمندگان بر روی چشمان ما،
درک می‌کنیم که باید قدر این عزیزان را بدانیم و برای آنان ارزش و احترام قائل باشیم، اما سهمیه آموزشی حق‌الناس است و خداوند از آن نمی‌گذرد.
خداوند به هر کسی یک استعداد و توانایی‌هایی عنایت فرموده و بی‌شک اوست که صلاح ما را بهتر از خود ما می‌داند.
اصلا درک نمی‌کنم که چگونه می‌شود به همین راحتی تعداد بی‌شماری از استعدادهای کشور را از توانایی‌های ذاتی خود محروم کرد و عده‌ای دیگر را جایگزین آنها نمود.
سهمیه در قبولی دانشگاه، اخذ تخصص در دانشگاه آزاد بدون پرداخت حتی یک ریال، مرخصی با حقوق برای ادامه تحصیل، سهمیه در آزمون استخدامی و در نهایت سهمیه برای رسیدن به پست‌های مدیریتی.
چه کسی همه این حق‌الناس را جبران خواهد کرد؟

پیشنهاد می‌گردد این عزیران را در بهترین مدارس و با بهترین مدرسان آموزش داد، تا توانایی پذیرفته شدن در دانشگاه را کسب کنند.
دولت هر چقدر می‌تواند به این عزیزان کمک مالی مادام‌العمر بنماید و اصلا بدون هر گونه شغلی حقوق دریافت کنند، اما سهمیه آموزشی خیانتی آشکار است.
این سهمیه‌ها، کشور را از درون از نیروهای توانا تهی و آسیب‌پذیر نموده است.
ای کاش همانطور که دانستن حق بیمار است، حداقل در رشته‌های پزشکی، پایین مدرک این عزیزان کلمه سهمیه نوشته شود، که مردم اطلاع داشته باشند و آگاهانه پزشک خود را انتخاب کنند.

نمایندگان محترم مجلس، لطفا قانون حذف سهمیه‌های آموزشی را برای آبادانی و سربلندی این سرزمین تصویب بفرمایید، بی‌شک این مهم در خاطره همه ایرانیان خواهد ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
درسته واقعا ،بنده ب شخصه قربانی همین سهمیه های اغراق آمیزم ک بدون هیچ شرط و محدودیتی افراد خاص ارجعیت پیدا میکنن،حق من و زن و بچه ام ک ب ناحق پایمال شد رو روز قیامت از پیشگاه الهی از سببش خواهم گرفت
me
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
با سلام
من خودم به شخصه دیدم که بعضیا با چه رتبه ایی(کشوری) تو رشته دندان پزشکی و پزشکی قبول شدن واقعا بیشتر از ده سال هست هر موقع یادم میفته دیوانه میشم،من و امثال من که با یکی دو نفر از رشته هایی مثل دندانپزشکی و پزشکی قبول نشدیم،قربانی همین افرادی شدیم که با سهمیه رفتن تو این رشته ها و ماها سرنوشتمون عوض شد و آیندمون تباه شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
8
24
پزشک عمومی بره طرح ماهی 20 ملیون بهش میدن دامپزشکم بره طرح ماهی 2 الی 3 ملیونش میدن.. اینم دیده دامپزشکا دارن میان تو پزشکی میخواد بگه نیاید تا کار واسه خودشون باشه. برو یه جا پزشک خانواده شو اینقدر بهت میدن که تو زندگیت نمونی. الکی هم ناله نکن..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
۲۰ تومن نه ولی ۱۲ میدن بازم شرف داره به ۳ تومن دامپزشکی
mohammadi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
اولا دامپزشکا طرح ندارن واین طرح فقط شامل پزشکی و دندون پزشکی میشه
درضمن من خودم دامپزشکای اطرافم رو دیدم که با مدرک دکتری عمومی و زدن ی داروخونه ماشین هایی رو سوار شدن و دارن که اسمشونو کمتر ادمی میدونه ✌
ولی خودتونم میدونید که مدرک عمومی پزشکی نهایتش ۱۵تومن درمیاره پس خیلی عقب تر هستین تا دامپزشکی
بنظر من دامپزشکی بهترین رشته تو حیطه علم پزشکیه
دوما
دانشجو رنج کشیده دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
5
16
با تمام جملات مخالفم الا سهمیه های مسخره و بی عدالتی .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
21
7
اقاي دكتر عزيز
تشكر از اطلاعات،، مقايسه رشته دامپزشكي و پزشكي اصلا قياس مع الفارغ است رتبه پزشكي چه ربطي به رتبه دامپزشكي به خصوص در دانشگاه ازاد دارد... رتبه و تراز علمي دانشجوي پزشكي با سهميه هم به دامپزشكي نميرسد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
ببین تو امسال و ندیدی برو ببین بعد بیا حرف بزن اوکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
ببین معلومه از اینایی هستی که نتونستی پزشکی قبول شی میخوای رشته رو بزرگ کنی الکی حرف نزنببین اگه سواد داری برو بزن ببین تو جهان چه رشته ای خوبه برای درس خوندن بعد بیا اینجا حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
ببین آقای که گفتی عجب تو که دامپزشکی نتونستیم قبول شی چی میگی حرف نزن جمع کن برو
دکتر منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
9
13
من که خودم دامپزشک هستم و در اطرافم چندین پزشک هستند دقیقا سخنان شما را به عینا دیده ام ولی هر بار با همکاران دامپزشکم مطرح کرده ام آنها باور نکرده و حتی خود من را متهم میکنند.
آخرین نمونه ی آن یکی از اقوام که سال ۵ پزشکی است و از آن انصراف داد که دامپزشکی بخواند. و هر چقدر هم گفتم اوضاع همه ی کشور همین است آخر سر مادر ایشان گفت شما خودت میخواهی تنها دامپزشک فامیل باشی که این را میگویی!!
ممنون که اندیشه ی خود را با خانواده ی دامپزشکی بازگو کردید و امیدوارم از ادبیات تند دانشجویان و یا خدایی نکرده همکاران بنده ناراحت نشوید.
سخن حق گفتن تلخ است و موجب بهم خوردن آرامش عده ای میشود.
پاسخ ها
mani
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
آقا این حرفا چیه میزنید اصلا چیرو با چی مقایسه میکنید دامپزشکی اصلا کارش کجا بود که بخواد خوب باشه یا بد تو پزشکی خونه آخرش اینه بری منطقه محروم دامپزشکی اصلا جایی نیست بخوای بری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
عجب!!! سال پنج پزشکی انصراف و اومدن به دامپزشکی
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
شهرستان های کوچک برای دامپزشکی کار خیییلی خوبه، کلانشهرها اشباعه. منطقه محروم رفتن کار ۹۹ درصد ماها نیست حتی اگر ۵۰ میلیونم بدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
10
از این دوست گرامی پزشک خیلی ممنونم که احساسشون رو برای ما به نگارش در آوردن
واقعیت اینه که در رشته هایی که سرنوشت خوبی در بازار کار و تامین مالی نداره همیشه چشم به بالادست هست و همیشه یک سرزنش درونی که اگر چنین بودیم چنان میشدیم .
به هر حال دیدگاه‌های بسیاری از درست و غلط بودن این فرمایشات وجود داره اما من یقین دارم که کمتر رشته تحصیلی در این کشور میتونه آرامش مادی و معنوی مناسب برای افراد فراهم کنه و با این دوست عزیز در بسیاری موارد موافقم و تعجب می‌کنم از اینهمه هتک حرمت به یک نوشتار ،
بهتره در مقام میزبان برخورد بهتری با نویسنده و مهمان خودمون داشته باشیم
ناشناس
|
Mauritius
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
1
15
همه باهم سوار بر یک کشتی سوراخ و در حال غرق شدن هستیم.
دکتر...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
3
2
متاسفانه چه خوب چه بد ،فرمایشات ایشون تا حدودی درسته
البته نه با این سیاه نمایی ولی اوضاع رشته های پزشکی و دامپزشکی ،خوب نیست
اما مقایسه خوب نبودن دامپزشکی و پزشکی خارج از لطف و انصاف هست ، چون خوب نبودن دامپزشکی یعنی تعداد زیادی دامپزشک که مدارکشون رو توی کتابخونه کنار پایان نامه ها گذاشتن و خاک می خوره و مشاغل دیگه رو شروع کردن ولی باز بچه های پزشکی می تونن تو درمانگاه ها مشغول بشن و پزشک خانواده بشن و .... و درامد داشته باشند
اشتباه اینه تو ایران درس بخونی مخصوصا دامپزشکی و پزشکی
متاسفانه هیچ کجای دنیا مدارک ما رو قبول ندارن و مجددا باید برای معادل کردن مدرک ،مسیری طولانی طی بشه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
9
13
بنده خودم تا زمانی که کلینیک نداشتم شاید حرف این پزشک محترم برام عجیب و غیر قابل باور میومد. ولی الان ۸ ساله کلینیک دارم و درآمد و کار خوب و بهتر از اکثر افراد جامعه. در حالیکه دوست بنده همزمان با من رفت پزشکی و بعد اتمام تخصص هنوز دارد در یک شهر دور افتاده خدمت طرحش را میگذراند. ممکنه که ایشون بعد ۴۰ سالگی درآمدش از من پیشی بگیره ولی دیگه عمرش برنمیگرده و جوونیش رفته.
این یه مثال ساده بود
دکتر کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
14
7
نسبت رشته ی پزشکی به دامپزشکی مثل نسبت ادم به حیوانات است. این بهترین تعریف برای ختم دعواهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
.......................... حکیم چرا این پست هارو انتشار میدی اخه؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
1
6
کارانه 90 میلیونی !!!!! چه شکلیه؟!
الان افتضاحش 5 میایون تومن! مقایسه کنید با 0 در دامپزشی
ببینید بد و افتضاح هرجا یه معنی داره
مشک های خالی!!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
4
به همت مسئولین و مقامات ......، به سلامتی درس خوندن دیگه نابود شد.اون موقع با کتک و تشویق و فریب و کلک بازی و زور ما خوندیم،الان که وضع این طوره دیگه کتک و کلک هم از طرف خانواده نخواهد بود و ذاتا هم تاثیری نخواهد داشت،درآمد از درس از بین رفت و با این وضع فاتحه درس خوندن و تحصیل کرده خونده شده.از علائم تمام شدن دوره و موج تحصیل،گدایی دانشگاه آزاد برای پیدا کردن دانشجو هست.البته این دانشجوها هم همشون دنبال درس و تحصیل و علم نیستن!!!مقامات و مجلس و مسئولین ... زیاد هستن ولی منو بیشتر یاد حکایت افراد زیاد با مشک های خالی میندازه!!هزاران نفر فقط برای گرفتن پول،مشک به پشت حمل می کردند ولی حتی یک قطره آب در حوض کوچک پادشاه ریخته نشد!!!
محمد مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
2
8
با سلام
جناب قيصر بيگي با شما موافقم جريان سهميه چه نيروهاي متعهدي رو که دلزده نکرده خانواده شهدا و جانبازان بسيار عزيز هستند اما به نحو مطلوبتري بايد از آنان قدر داني شود نه با ناراضي تراشي
دانشجو پزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
5
13
سلام دوستان من به طور اتفاقی این سایت را دیدم
برایتان بگم من در ارومیه پزشکی میخوانم ولی واقعیت اینست که به ولای علی پزشکی دیگه تموم شد الان ۹۰ در صد همکلاسی های ما سیگاری میباشند و بسیار افسرده از بازار کار
دوستان دوران طلایی برای دانشجویان پزشکی سال ۸۵ به قبل است شما مثلا میروید مطب یک متخصص و میبینید که شلوغ است ولی به خدا این دکتر ها فقط ۱۰ درصدشان پول پارو میکنند
من نمیگم دامپزشکی خوبه ولی میگم پزشکی دیگه دقت کنید الان دیگه داره نابود میشه به خدا قسم نه برای حذف رقیب و نه براي اینکه دانشجو ها رو فریب بدیم اینو نوشتم
یا علی
پاسخ ها
م ن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
احسنت عین حقیقته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
2
7
مسئله ای که در کامنت ها با اون مواجه شدم اینه که بسیاری از افراد دوره طرح و یا پزشک خانواده رو با دامپزشکی مقایسه می کنن و میگن اوضاع حقوق دامپزشکی خوب نیست. بله عزیزان اوضاع خوب نیست ولی باید این رو هم در نظر بگیرید که پزشک طرح که 12 میلیون میگیره در مناطق محروم طبابت می کنه و شمایی که 2-3 تومن برای طرح دامپزشکی می گیری در مرکز شهر استخدام شدی. دور از انصافه که از بیکاری یک دامپزشک در مرکز شهر شکایت کنیم و خیلی از دوستان تمایل دارن بعد از فارغ التحصیل شدن بلافاصله در شمال تهران مشغول به کار بشن در صورتی که یک پزشک هم رذه اونها باید چندین سال بره در شهر های محروم طبابت کنه تا به همون نقطه ای بتونه فکر کنه که اونا امروز هدف گذاری کردن. باید منطقی بود.
امروز بیشترین دغدغه و مطالبه ما دامپزشکان باید این باشه که پذیرش بی رویه دانشجو در رشته دامپزشکی متوقف بشه و بر اساس نیاز کشور که نهایتا سالی 700 فارغ التحصیل دامپزشک است ورودی ها تنظیم بشه تا هم کیفیت آموزشی ارتقا پیدا کنه و هم بازار کار این رشته به محل اصلی خودش برگرده. همچنین باید ارتباط مالی مسئولین فنی با کارفرما قطع بشه تا دست مسئول فنی برای نظارت بر کیفیت بسته نباشه. اینا مسائل مهم امروز ماست دوستان.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
3
9
با تشکر از دوست پزشکمون که واقعیت را گفت بنده هم چندین نفر از آشنایان سراغ دارم که به عینه میبینم وضع درآمدیشان خوب نیست دوستان ماهی 5 تومن به زور و التماس در یک درمانگاه مشغول شده. خودم در همان شهر دوست دامپزشک دارن که ماهی حداقل بالای 50 میلیون درآمد داره قدیمی هم نیست 35 سالشه و 5 ساله درمانگاه داره شهری هم که میگم فلان آباد نیست 100 کیلومتری تهرانه. بله درسته دوران طلایی پزشکی شاید یک دهه است که گذشته وقتی پیامک میاد که دکتر متخصصم و با تخفیف کار انجام میدم یا دندانپزشکی که متخصص جراحی هست و پیامک میده که قسطی کار انجام میده (خودم شاید هفته ای چند پیامک اینطوری دارم) از همینجا می شود به عمق فاجعه پی برد البته تمام رشته ها اینطوریه بدون هیچگونه حس ناسیونالیستی میگم بازم دامپزشکی بعلت تنوع بهتر از بقیه رشته هاست. اینم بگم یه سری افراد تاپ و شناخته شده در هر رشته هست که درآمد آنچنانی دارند حتی در دامپزشکی که درآمد بالای 300 میلیون در ماه دارند اینارو باید فاکتور گرفت چون انگشت شمارند و یه سری هم هستند که حال کار کردن ندارند در هر رشته اینارم باید در نظر نگرفت. و کلام آخر اگه کسی دنبال پوله اصلا درس خواندن اشتباهه دلالی کنه درآمدش بیشتر از هر رشته ای هست حتی تخصص فلان پزشکی.چون درس و متخصص ارزشی نداره و متاسفانه علت عقب ماندگی کشور هم همینه که ارزش یک دلال بیشتر از یک متخصصه.بنابراین تمام رشته ها سر و ته یه کرباسن زیاد با هم مشاجره نکنید. آدم یاد این مثل میفته که میگه مرغ همسایه غازه واقعا همینه.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
نکته مطلب اینه که نیازی به کار درمانی نیست چرا که همکار ما در صد کیلومتری تهران به خاطر اینکه مردم تمکن مالی چندانی ندارند به سمت ____ رفته و درآمد حاصله اون درمانگاه از دو بخش ___ و ___ میباشد و ویزیت و درمان کمترین سود حاصله را دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
۱۰۰ درصد موافقم
پرستار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
دوست عزیز اغراق و سیاه نمایی بزارید کنار
بنده و همکارام الان حداقل ماهی 8 تومن درامد داریم سوا از کارانه و... چه برسه به پزشک ها، بچسبین به واقعیت ها تو خانواده خودم خواهرم دامپزشک dvm خونده بنده خدا الان ماهی 3 تومن درامد مسئول فنی بودنش میگیره، تو همه جای دنیا رشته های پزشکی و پیراپزشکی وضعیت اشتغال و درامد بالایی دارن، لطفا سیاه نمایی نکنین و بچه های مردمو هم گمراه نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
پرستار گرامی پس این پرستارا که بیکاران و معترض هستند و دنبال کار تو ایران نیستند یا توهمه.بله اگه کسی بخواد تو تهران کار کنه و مسئول فنی باشه همینه ولی در مجموع اگر کسی کار بلد باشه در نزدیکی تهران بهترین درآمد را خواهد داشت. الان با توجه به کرونا کمی حقوق پرستارا بهتر شده و کارانه را هم میگن سالی یا 6 ماه یکبار و با بدبختی میدن؟ و مطلب بالا رو هم دوست پزشکمون گفته نه دامپزشک که بگیم سیاه نمایی هست. اگر هدف کلامتون درآمد بالاست سوپری سر کوچه ما ماهی 3 برابر شما پرستار در میاره و اگه هدف مقایسه هست باید دامپزشکی رو با پزشکی مقایسه کرد نه پرستاری (با احترام فراوان به پرستاران زحمتکش)
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
5
موضوع دریافتی نیست
بلکه مساله اینه که یک پزشک از آن سیستم بی سواد بیرون نمیاد

با احترام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
ببین منظورت چیه دامپزشکان باسواد ترین قشر جامعه هستن همه ی دارو ها یی که دنیا رو تغییر داده توسط دامپزشکا ساخته شده تمام بیماری های صعب العلاج توسط دامپزشکان ایجاد شده بعد تو میای اینجا این حرفو میزنی برو ببین چقدر دارو چقدر درمان بیماری های مختلف رو کشف کردن بعد بیا حرف اضافه بزن
گوریل انگوری
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
متاسفانه اونقدر ها هم باهوش نیستید
من چندین کیس رو مورد مطالعه قرار دادم، خلاصه از بچه های فارغ‌التحصیل که داغ هستند یک سوال مشخص از این افراد شد، لطفا چرخه بیماری دیستمپر رو توضیح بده، نتیجه واقعا ناراحت کننده بود
توقع کامل توضیح دادن از این افراد رو ندارم ولی زمانی که این بچه نمیتونه این سوال رو به درستی توضیح بده شما چطور به سیستمی که این بچه رو تربیت کرده نباید ایرادی بگیرید؟
عزیز من چرا هر چی میگیم فلش بک می‌زنید به گذشته، خودتون الان چی هستید، خودتون چیکار کردید
دامپزشک شانس آورده دیدش تونلی نیست
ایراد گرفتند گفتند دامپزشکی دریای بیکارنیست با عمق یک متر، نه عزیز من یک سانت هم نیست ولی عیبی نداره، چرا داشته باشه؟ شما گنج رو پیدا کردی آفرین، همونجا رو بکن عمقش زیاد میشه، میرسی بهش
تعصب نداشته باش، همه دهک ها مساله دارند
Dvm
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
گوریل انگوری تو همونی نیستی که از تأسیس دانشکده دامپزشکی واحد بافت حمایت میکردی و دانشگاه های معتبر و روزانه رو با این پدیده های نوظهور یکسان میدونستی، چرا تغییر جهت میدی گلم خوب اوناییم که نمیدونستن از همون دانشکده ای فارغ التحصیل شدن که تو قبلا شدی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
5
7
گمراه کرن بچه های مردم حق الناسه یه روزی هم نوبت بچه های خودت میشه دکتر، این کار نون زدن تو خون مردمه زشتی برا یه تحصیل کرده
رسول
|
Germany
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
4
7
خاک سیاهی که میفرمایید پزشک عمومی بر آن نشسته است، سقف آرزوی یک دامپزشک حتی دامپزشک متخصص هست.... اگر برای شما درامد ماهی ۱۰ تا ۱۵ میلیون خاک سیاه است، دارنده دکتری تخصصی دامپزشکی (با خاک خوردن در بیابان و کار بدنی سنگین و دیدن بی حرمتی در جامعه) آرزوی آن را میکشد.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
5
2
داروسازی چطوره اون بازار کارش خوبه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
وحشتناک اشباع شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
اصلا اون که داره به سمت نابودی میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
مگه ما چقدر داروساز میخوایم الان مثله بقالی تو هر کوچه ای هست با داروسازی بدبخت میشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
خجالت بکشید از خدا و قیامت بترسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
4
ببین من واقعا متاسفم که هر چیزی که دامپزشکان کمک کرده باشن در کشف درمان بیماری ها و یا دارو ها همه ی این ها به پای پزشکان نوشته میشه دریغ از اینکه اصل را آنها ایجاد کرده اند متاسفم البته در ایران اینگونه هست در تمام کشفیات نامی از دامپزشکی نمیدن که به عنوان سنگر سلامت انسان هست در دامپزشکی تمام دارو ها تمام کشفیات جدید درمان توسط کمک دامپزشکان انجام میشود ولی در آخر به اسم یک پزشک تمام میشود این تقصیر از تبلیغات فاسد هست که انجام میشه من واقعا متاسفم برای اینکه آنگونه که تبلیغات باید انجام میشده نشده ولی به جاش برای پزشکی یک عالمه تبلیغات انجام میشه متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
8
3
داروساز بیکار شما دیدید؟؟
همه الان مسئول فنین با حقوق بالای ۱۰ ۱۲ تومن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
آره باشه به همین فکر باش
دانش آموز دوازدهم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
4
سلام دوستان ببخشید یه سوال دارم چرا کسایی که فارغ‌التحصیل میشن مطب دام کوچک یا هر چیز دیگری باز نمیکنن آخه عموی من تو تهران سگ داره هر بار که میبره چکاپ خیلی پول میده
منظورم شرایط مطب زدن چیه
پاسخ ها
Dvm
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
سلام عزیزم
چون برای تاسیس کلنیک تو تهران امتیاز و رزومه خیلی بالایی میخاد و کسی که میخاد کلنیک بزنه این روزا(بر خلاف گذشته) باید کلی مقاله نوشته باشه و کتاب تالیف و ترجمه کرده باشه تا حد نصاب امتیاز بیاره، این روزا هم بر خلاف گفته بعضی از آدمای خوشبین یا فارغ التحصیلان رشته های دیگه که میان اینجا اظهار فیض میکنن با تاسیس واحدهای مختلف دانشکده دامپزشکی از شبستر تا شوشتر و (پدیده بافت) بازار کار به کلی اشباع و رقابتی شده حالا درمان غیر مجاز توسط یکسری از مخلوقات خدا جای خود داره، البته هزینه تأسیس مطب و تجهیزات باید در مراحل بعدی در نظر گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
بعضی برا این که بازار خودشون کساد نشه اینو میگن؛بعد از یه مدت کوتاه که مسئول فنی بودی امتیازت برا مطب کافیه
Dvm
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
بعضیا برای اینکه توان مواجه با واقعیت رو نداره با استفاده ازalimentary tractنظراتشون بیان میکنن،مگه مسئول فنی شدن تا چه اندازه و آستانه ای امتیاز میاره،هنوز ی سریا نمیدونن مقاله نوشتن چیه و نمیتونن ی متن ترجمه کنن چه برسه به ترجمه کتاب بعد مسئول فنی شدن رزومه و حدنصاب تاسیس مطب تو پایتخت میدونن! اول برین ببینین چقد امتیاز لازمه برای تاسیس مطب اونم تهران...!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
12
8
در جواب دوستانی که می فرمایند سهمیه ها نباید بیایند دانشگاه و اگر بیایند رشته ها رشته برشته میشه باید بگم
اولا دانشگاه رفتن و بخصوص پزشکی برای خانواده های که پولدارند و می تونه با پول باباهاشون که معلوم نیست چطور و چگونه بدست امده هزاران کلاس خصوصی و اموزشگاه بروند و تعدادی تست بیشتر بزنند و بروند دانشگاه
دوما سواد شما در دوران قبل از دانشگاه فقط بدرد همان دوران و کنکور می خورد والا بعد از ورود به دانشگاه و ورود به هر رشته ای اون اطلاعاتی که فقط از طریق تست زنی بیشتر و کلاس خصوصی بیشتر حاصل شده بدرد معاینه و تیغ جراحی نمی خوره، بسا بوده اند بزرگان رشته های که در دوران قبل از دانشگاه جز دانش اموزان نخبه نبوده ولی بعد از هر دانش اموز نخبه تست زن کلاس خصوصی رفته بیشتر بدرد خورده اند
ثالثا من خودم رزمنده دوران جنگ هستم و با سهمیه امدم دانشگاه و در طول تحصیل و بعد تحصیل هیچ گونه تفاوت ذهنی یا برتری دانشجویان بدون سهیمه با خودم ندیدم، پس لطفا اینقدر سهمیه را بهانه نکنید چون خانه از پای بست ویران است
رابعا از هر دوست و عزیزی که بهش برخورد عمیقا عذر خواهی و طلب بخشش دارم
به امید موفقیت روز افزون هر ایرانی پاک نهاد و ازاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
با سلام
چرا نبايد سهميه باشه شوخي نيست جنك رفتن زماني كه همه گرم و نرم تو خونه نشستن. شوخي نيست يك عمر پدر بوادر از دست دادن . شوخي نيست يك عمر جانياز و شيميايي بودن.. چه طور هيئت علمي با بالاترين رتبه از پايين ترين رتبه فرزند رو ميارن محل كار مركز استان .. چه فرقي ميكنه اون يك حق اين هم يك حق . تفاوت اينجاست كه يكي سلامت روح جسم و زندگي إنسان است. يكي مقاله و علم..شما مقايسه كنيد،.
در شكل مدرن تر ،،با پول ورود به دانشگاههاي خارج از كشور مجارستان دبي هند و بلاروس و بازگشت به خاك پاك وطن دانشگاه سراسري ...
و نهايتا پذيرفته شده از دانشگاه سراسري..
مقايسه كنيد؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
در جواب دوستمون که میگن شوخی نیست جنگ رفتن. برای من جنگ زده که قبل جنگ هیچی نداشتم بعدشم هیچی بگو قبل جنگ چی داشتی بعد از جنگ به کجاها رسیدی. ؟
شما میفرمایید زمانی که همه گرم و نرم تو خونه نشستن شما رفتی جنگیدی؟ شعارتون اینه اولا : برای خدا رفتیم
ثانیا : برای اسایش مردم
حالا همون اعمال در راه خدا رو دارید
1- با مسایل دنیوی معامله میکنید
2- با منت گذاشتن سر اسایش و امنتیت مردم اجر کارتون رو میارید پایین
جنابعالی شجاعت داشتی رفتی جنگیدی
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
3
5
دوست من هم 6ماه پیش مطب را تعطیل کرد گفت مریض ندارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
2
6
الان دیگه هر مدرکی در هر رشته ای فقط برای درِ کوزه خوبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
4
حکیم مهر با این مطالب بی ارزش ، ارزش دامپزشکی را نابود میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
2
5
سهمیه = رانت علمی و عملی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
0
1
با سلام خدمت دوستان پزشک و دامپزشک . به تعداد نا محدودی کلینیسین دام بزرگ حاذق و با سواد با در آمد ماهانه 20 تا 30میلیون جهت کار در مناطق محروم نیازمندیم .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
1
2
سلام مجدد . کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من . پشت پرده با کارفرما قرارداد نبندیم . هوای همکاران رو داشته باشیم . مسلح به سلاح علم باشیم . قانع باشیم . پیشکسوت رو استاد بدونیم . رشته ما خیلی قویتر از پزشکیه . دوستان اونا متخصصاشون در آمد بالایی دارن ولی نصف بیشتر عمرشونو دادن . والا ارزش نداره .ما کلینسینهایی داریم که ماهانه بالای 60 میلیون ویزیت میکنن تعدادشان کم نیست . میدونید دامپزشکی رشته‌ای که نیازی به دنبال کار بودن ندارهههههههه. دامپزشک باید کار بلد باشه و گرنه از گرسنگی میمیره . یه خورده ارزش خودمونو بیشتر بدونیم . مقایسه رشته‌ی پزشکی و دامپزشکی نشانه ضعف . آرزوی موفقیت برای همه دوستان پزشک و دامپزشک.
دکتر فرهاد سرای گرد افشاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
0
0
سلام علیکم خدمت همه پزشکان و دامپزشکان عزیز و گرامی عرض کنم که همین الان یعنی ۲۱دیماه ۱۴۰۲ من آگهی های استخدام دامپزشک و پزشک را در بخش دولتی و خصوصی بررسی میکردم در چندین استان مثل البرز و تهران و گیلان و مازندران و ...از حداقل حقوق ۱۵میلیون تا ۳۵میلیون با بیمه آنهم تکمیلی در تعدادی از مراکز را به دامپزشک میدهند آنهم برای یک الی دو ساعت کار در روز مثلاً در کشتارگاه دام در لاهیجان و ..و خلاصه شاید تو صدمتری خانه شما کار نباشه اما در فاصله سه چهار کیلومتری تا صدها کیلو متری محل زندگی شما حتما کار هست و حتی یک سوئیت یا آپارتمان یک خوابه هم مجانی به شما داده میشود پس اگر مثل بنده دامپزشک که تا شش ماه دیگه بیمه ام پرداخت بشه بازنشسته میشود و هر جایی کار بود از جنوب تا شمال و از غرب تا شرق کشور رفته ام شما هم از خانواده دور شوید عزیزان در ضمن پنج ترم طب سنتی هم گذرانده ام در شعبه تهران دانشکده طب سنتی ارمنستان و اینجانب بدلیل آسیب ها و بیماری از زمان جنگ ( شیمیایی شدن ،تحت اثر موج انفجار قرار گرفتم و چند تا ترکش کوچک هم نوش جان کردم منتهی تا دوسال پیش هنوز جزو ایثارگران بحساب نمی‌آمدم اما برای نمایندگی مجلس و شورای شهر کاندید شدم ولی بیماری ها امان من برید و به کار دامپزشکی در شهر کامیاران ،کرمانشاه ،زاهدلن ،بندرعیاس و اصفهان و داران و نجف آباد و ...اکتفا نمودم خوش باشید موفق و سلامت باشید
نظر شما
ادامه