کد خبر: ۶۱۶۷۹

یک پرورش دهنده ی دام تصورش را نمیکرد بزرگ کردن یک بره برای او ثروتی 11 میلیارد تومانی به همراه بیاورد این بره بسیار زیبا و سالم و قوی باعث پولدار شدن صاحبش شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از حامیان ولایت، یک پرورش دهنده ی دام تصورش را نمی کرد بزرگ کردن یک بره برای او ثروتی 11 میلیارد تومانی به همراه بیاورد این بره بسیار زیبا و سالم و قوی باعث پولدار شدن صاحبش شد .دابل دایاموند نام یک بره شش ماهه از نژاد تسل است که تمام ویژگی‌های یک گوسفند کامل را دارد و در حراجی روز پنجشنبه در اسکاتلند به مبلغ تقریبی ۴۹۰ هزار دلار (حدود ۱۱ میلیارد تومان) فروخته شد.

«جف آیکین» یکی از سه پرورش‌دهنده گوسفند است که از هفته‌ها پیش از برگزار شدن حراجی روز پنجشنبه در لانارک نزدیک گلاسگو دابل دایاموند را زیر نظر داشت. این بره حیوانی بسیار تنومند و از نظر ژنتیکی کاملا بی‌نقص است که پرورش‌دهنده‌های بزرگ از آن برای جفت‌گیری و تربیت نژادهای ممتاز بهره می‌برند.

چشم بسیاری از مزرعه‌داران برتر اروپا به این بره هیکلی بود اما سرانجام آیکین و دو همکارش توانستند با کشیدن یک چک ۴۹۰ هزار دلاری حیوان را از آن خود کنند. نسل از برترین نژادهای میش و گوسفند در اروپا و جهان است و اصالت آن به منطقه‌ای کوچک در هلند بازمی‌گردد. معمولا بهترین گونه‌های این نژاد با چک‌های پنج رقمی خرید و فروش می‌شوند اما این یکی تا شش رقم بالا رفت.

آیکین برای به دست آوردن بره شش ماه با یکی از همکارانش شریک شد اما با شدیدتر شدن رقابت پای یک همکار دیگر هم به میان آمد و این سه نفر توانستند در یک ماراتن سنگین و رقم‌هایی که از سوی هفت تا هشت خریدار دیگر مطرح می‌شد، دابل دایاموند را به چنگ بیاورند. مالک این بره خانواده چارلی بودن از منطقه چشایر بود که حالا با چک ۴۹۰ هزار دلاری می‌توانند به کسب و کار خود رونق بیشتر بدهند.

گران‌ترین بره تاریخ تا پیش از این سال ۲۰۰۹ با رقم ۳۰۷ هزار دلار خرید و فروش شده بود و خود آیکین هم هرگز بیش از ۱۰۵ هزار دلار بری خریدن بره و گوسفند هزینه نکرده بود.

 
نظر شما
ادامه