کد خبر: ۶۱۶۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

شورای فتوای امارات عربی متحده، عالی‌ترین نهاد مذهبی این کشور با صدور فتوایی اعلام کرد استفاده مسلمانان از واکسن کرونا، حتی با وجود ژلاتین خوک در ترکیب آن مباح است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از یورونیوز، این فتوا در حالی صادر می‌شود که دغدغه مومنان مسلمان از به کار رفتن ژلاتین خوک در ترکیب این واکسن، نگرانی‌های را از امتناع کاربرد آن در برای جلوگیری از شیوع ویروس دوچندان کرده بود.

«شیخ عبدالله بن بیه»، رئیس شورای فتوا در توضیح این دستور دینی گفته است که در صورت اضظرار، واکسن ویروس کرونا مشمول ممنوعیت استفاده از خوک نخواهد بود چرا که اولویت حفاظت از جان و بدن انسان است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شیخ زاید بن مزید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
6
1
این شورا چند سال پیش هم در فتوایی شخم زدن چندین بار در روز مدارس قرآن و بیمارستانهای یمن را هم "واجب عینی" اعلام کرد
چندی پیش هم صهیونیست ها را پاره تن امارات معرفی کرد و مردم فلسطین را خار چشم اسرائیل نامید و رابطه با اسرائیل را "واجب کفایی " اعلام کرد
در خصوص اینکه خاک جزایر سه گانه ایران برای نماز خواندن اماراتی ها پاک است یا نه هنوز شورا جلسه ای برگزار نکرده. احتمالا اگر اجماع ایجاد نشود اماراتی ها باید در دبی یا ابوظبی آخر مجالس طرب انگیز خودشان با خاک خودشون تیمم کنند و نماز بخوانند به سمت حیفا
ناشناس
|
Poland
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
2
با سلام.
حکیم مهر، از نظر شما که حتی کوچکترین انتقاد محترمانه ای به مسئولان دامپزشکی را سانسور می کنی، درج این پیام ها که به نوعی به احترامی به سایر کشورهاست آیا نیاز به سانسور ندارد؟
نظر شما
ادامه