کد خبر: ۶۱۶۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

پلنگی که در ارتفاعات هرمزگان در تله آهنی گرفتار و زخمی شده بود به دهکده طبیعت قزوین منتقل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «مجید رحمانی» مدیر عامل دهکده طبیعت باراجین گفت: یک قلاده پلنگ ایرانی گرفتار شده در تله دام در ارتفاعات منطقه سندرک میناب پس از ۸ روز نجات از تله و بی نتیجه ماندن درمان از بندرعباس به دهکده طبیعت قزوین منتقل شد .

او افزود: در حال حاضر حال عمومی پلنگ با وجود قطع شدن دست راستش خوب و شرایط مناسبی برای نگهداری این گونه ارزشمند ایرانی در فهرست جانوران "در خطر انقراض" فراهم است.

در ابتدا پلنگ ایرانی گرفتار آمده در تله دام ارتفاعات منطقه سندرک میناب، پس از گذشت ۳ روز با انتقال تیم مخصوصی از بندرعباس، توسط تیر بیهوشی زنده‌گیری شد و تحت درمان قرار گرفت.

این پلنگ ایرانی پس ۸  روز برای ادامه درمان به دهکده طبیعت قزوین منتقل شد تا تاندون‌های دست او که بدلیل گرفتار شدن در تله دچار آسیب شده بود، مورد بررسی و مداوا قرار گیرد.

تله‌ای که این پلنگ در آن گرفتار شده بود، به گفته مردم محلی برای مقابله با گرگ و شغال‌ها توسط مردم کار گذاشته شده بود.

چندی قبل یک توله خرس نیز که در ارتفاعات بشاگرد دچار آسیب فراوان شده بود، پس از زنده گیری و انتقال به بندرعباس و بهبود حال آن به باغ پرندگان شهرداری بندرعباس سپرده شد که متأسفانه بدلیل شرایط نادرست نگهداری و قراردادن زنجیر در دسترس این توله خرس، جانش را از دست داد.

محیط زیست هرمزگان درباره این پلنگ نادر ایرانی توضیح داده که او ماده با سن حدود ۵ سال است و ۴۲ کیلوگرم وزن دارد.

ارتفاعات شرقی هرمزگان بدلیل شرایط آب و هوایی خاص و همجواری با مناطقی بکر در ارتفاعات جنوبی کرمان، یکی از کانون‌های مشاهده حیوانات نادر ایرانی است که ضرورت آگاهی‌بخشی به مردم محلی برای مدارا با این حیوانات را دوچندان ساخته است.

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
0
خدارو شکر حال پلنگ خوب باشه حال ماهم خوبه (دوستدار حیوانات ..........)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
0
بازم عکسی از یک پلنگ دیگه که سالمه !
نظر شما
ادامه