کد خبر: ۶۱۶۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

استاندار گلستان با اشاره به حجم تولیدات پروتئینی استان، اظهار کرد: توجه به واکسیناسیون دام ها، طیور و آبزیان موجب افزایش امنیت غذایی در سطح استان و کشور می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از استانداری گلستان، «دکتر هادی حق شناس» سه شنبه 2 دی در آیین آغاز عملیات واکسیناسیون دام های نواحی پرخطر مرزی استان در روستای تنگلی شهرستان گنبد کاووس ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در حوزه حوزه واکسیناسون در دامپزشکی و مجموعه جهاد کشاورزی استان، تصریح کرد: نوار مرزی استان به دلیل تردد دام ها با استان خراسان شمالی و جمهوری ترکمنستان از اهمیت بالایی برخوردار است و واکسیناسون دام ها امری پراهمیت در این منطقه محسوب می شود.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات دامپزشکی در گلستان مطلوب و ارزشمند است و در سال گذشته همراهی آنان در مدیریت بیماری لکه سفید میگو بگونه ای بود که پرورش دهندگان میگو در سال جاری امکان تولید در مزارع خود را یافتند.

استاندار گلستان به جایگاه استان در توایدات دامی کشور یادآور شد: بیش از 4.5 میلیون دام سنگین و سبک در استان وجود دارد که در این طرح بیش از 2 میلیون دام با اعتبار بیش از 10 میلیارد تومان واکسن رایگان دریافت می کنند.

دکتر حق شناس گفت: گلستان در صنعت مرغداری نیز جایگاه دوم کشور را داراست و واکسیناسون طیور نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که خوشبختانه دامپزشکی در این زمینه اهتمام ویژه ای دارد.

لازم به ذکر است در این مرحله 300 هزار دام استان با اعتبار 3 میلیارد تومان واکسینه می شوند و این طرح واکسیناسیون دامی بر علیه بیماری تب برفکی در نقاط مرزی استان گلستان است و شامل دام های منطقه مرزی در شهرستانهای گنبد کاووس، مراوه تپه، آق قلا و گمیشان می باشد.
 

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
1
0
باید تمامی واکسن ها فقط به بخش خصوصی واگذار بشه
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
0
از امنیت غذایی چی میدونین؟
از داغ دامدار هم چیزی نمیدونین، مسئولیت دارین لطف کنید یه فکری به حال سویا 16 تومنی و جو احتکار شده تو بندر امیرآباد بکنید تا شو تبلیغاتی راه بندازین
نظر شما
ادامه