کد خبر: ۶۱۶۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

در طی بازدید مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان از روند درمان یک قلاده پلنگ مجروح، دستور تسریع در هماهنگی و تمهیدات لازم جهت انتقال این حیوان به تهران به منظور تکمیل درمان، صادر گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، «دکتر محمد جانباز» مدیرکل، «دکتر امجدی» معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان و «دکتر فخرآبادی پور» رییس اداره دامپزشکی شهرستان بندرعباس، در پی گزارش کارشناسان حفاظت محیط زیست از مجروح شدن یک قلاده پلنگ در منطقه کوهستانی شهرستان بشاگرد، از مراحل درمان آن بازدید نمودند.

پلنگ مذکور، در تله سیمی در مناطق کوهستانی شهرستان بشاگرد گرفتار شده بود، توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست و گروهی از دامپزشکان بندرعباس و استان فارس، پس از بیهوش نمودن، رها سازی گردید و مشاهده شد از ناحیه مچ دست، دچار جراحت شدید شده که آسیب به بافت های عصبی و حرکتی این حیوان وارد گردیده است و توسط گروه اعزامی به مرکز درمانی دامپزشکی در بندرعباس انتقال داده شد و روند درمان این پلنگ مجروج آغاز گردید.

در بازدید صورت پذیرفته از روند درمان بر روی این حیوان توسط دکتر جانباز، مشاهده گردید شدت جراحت به حدی است که نیاز به انتقال به مرکز درمانی با تجهیزات بیشتر و با امکانات وسیع تر می باشد و دستور هماهنگی و همکاری لازم به منظور انتقال سریع پلنگ مجروح را جهت ادامه درمان به تهران صادر نمود.

پس از دستور مدیرکل دامپزشکی استان، توسط رییس اداره دامپزشکی شهرستان بندرعباس، نسبت به هماهنگی با کارشناسان محیط زیست به منظور نحوه انتقال این حیوان اقدام لازم صورت پذیرفت و گواهی حمل و نقل آن در سامانه یکپارچه قرنطینه دامپزشکی کشور صادر گردید و شرایط برای انتقال حیوان آسیب دیده فراهم گردید.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
3
همه برای گرفتن عکس یادگاری حاضرند.
نظر شما
ادامه