کد خبر: ۶۱۶۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

فرماندار بیله سوار در دیدار مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل که روز یکشنبه مورخه 99/9/30 در محل فرمانداری این شهرستان انجام شد، گفت به نقش و اهمیت دامپزشکی در جامعه کاملا واقفیم و تامین سلامت و امنیت غذایی را مرهون خدمات دامپزشکی می دانیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، «حسن قبادی» با بیان اینکه سلامت مردم نشات گرفته از سلامت غذایی است و دامپزشکی همواره در این جهت در حال خدمت رسانی است، افزود: قطعا کوچکترین غفلت در این حوزه جامعه را دچار التهاب می کند.

فرماندار بیله سوار آگاه سازی و اطلاع رسانی و تزریق اطلاعات به موقع و صحیح را راه حل بسیاری از مشکلات جامعه دانست و خاطر نشان کرد در این راستا باید گامهای موثری برداریم.

قبادی در خصوص تقویت و ترمیم اعتبارات دامپزشکی قول مساعد داد و گفت باید توجه بیشتری به دامپزشکی شود و در این راستا از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهم کرد.

فرماندار بیله سوار افزود با نظرات تخصصی و کارشناسی دامپزشکی و با تقویت بین بخشی دستگاههای مرتبط و طرح موضوع در شورای سلامت شهرستان  در کوتاهترین زمان ممکن مشکل کشتارگاه دام این شهرستان به عنوان یکی از چالش هاو دغدغه های دامپزشکی را حل می کنیم.

بایستی نوع نگرش جامعه به دامپزشکی را عوض کنیم

در این دیدار مدیر کل دامپزشکی استان ضمن ارائه  گزارش مبسوطی از فعالیت های دامپزشکی در حوزه های مختلف،  اقدامات انجام شده در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را مورد تاکید قرار داد و افزود پس از شناسایی مورد مثبت  بیماری آنفلوانزادر پرندگان مهاجر و وحشی تالاب سد میل مغان با تعامل و هماهنگی های بین بخشی انجام شده تصمیمات مهمی اتخاذ و با رصد و پایش شبانه روزی توانستیم این بیماری را در نقطه صفر مرزی استان محدود و مهار کرده و از گسترش بیماری در طیور صنعتی و روستایی و سنتی جلوگیری نماییم.

«دکتر بهلول تکلوی» با بیان اینکه مهمترین شرح وظایف دامپزشکی در سه محور تامین غذا و امنیت غذایی، بهداشت و سلامت عمومی جامعه و حفظ و حراست از جمعیت دام و طیور معنی پیدا می کند، به وجود بیش از 850 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و گفت دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با این بیماریها قرار دارد و تا اتفاقی در زمینه شیوع و رخداد این بیماریها در جامعه نیفتد اهمیت و حاسیت کار دامپزشکی مشخص نمی شود.

این مقام مسئول در دامپزشکی به مخاطرات بیماریهای مشترک  برای جامعه و تبعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی این بیماریها در صورت شیوع و بروز اشاره کرد و با بیان اینکه اساس کار دامپزشکی بر پیشگیری از این بیماریها استوار است و پیشگیری همیشه مقدم بر درمان است ، گفت باید نوع نگرش جامعه به دامپزشکی را عوض کنیم.

دکتر تکلوی کمبود اعتبارات  را مهمترین چالش پیش روی دامپزشکی عنوان و خواستار تقویت و ترمیم اعتبارات در این حوزه شد. مدیر کل دامپزشکی استان در پایان ضمن تشکر از فرمانداری به جهت اشرافیت به فعالیت های دامپزشکی در منطقه از حمایت های دستگاههای مرتبط بویژه  فرماندارتقدیر و تشکر کرد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر نریمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
1
کاملا موافق تبلیغ برای شناساندن شغل شریف دامپزشکی، این سربازان واقعا گمنام بهداشت جامعه هستم. همگی باید و باید از هر فرصت شفاهی و کتبی برای نیل به این هدف تلاش کنیم چون یکی از علل عقب ماندگی تک تک ما آینده نگری ضعیف خود ماست!
نظر شما
ادامه