کد خبر: ۶۱۵۸۲

دادگاه عدالت اروپا که بالاترین دادگاه در اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه این قانون بر فروش گوشت حلال و کوشر تولید شده در کشورهای دیگر در بلژیک تاثیر نمی گذارد، از قانون منع ذبح مذهبی در بلژیک حمایت کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، با وجود نگرانی از اینکه قانون بلژیک اقدامات ذبح مذهبی یهودیان و مسلمانان را ممنوع کرده است، دادگاهی در اتحادیه اروپا اعلام کرد که این قانون با توجه به ضرورت ارتقاء سطح رفاه حیوانات حتی اگر آزادی مذهب را نقض کند ،قابل توجیه است.

این در حالی است که گروه های یهودی و مسلمان این قانون را به طور جدی به  چالش کشیده اند. آنها نگران این هستند که از این قانون برای افزایش احساسات ضد مهاجرت استفاده شود.

به همین دلیل مسلمانان و یهودیان اعلام کردند که این پرونده را به دادگاه حقوق بشر اروپا ارجاع می دهند.

به گفته گروه های مسلمان و یهودی این تصمیم حتی فراتر از حد انتظار است و اظهارات نهادهای اروپایی مبنی بر ارزشمند بودن زندگی اقلیت ها و احترام گذاشتن به قوانین آنها را نقض می کند.

دادگاه عدالت اروپا که بالاترین دادگاه در اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه این قانون بر فروش گوشت حلال و کوشر تولید شده در کشورهای دیگر در بلژیک تاثیر نمی گذارد از قانون منع ذبح مذهبی در بلژیک حمایت کرد.

مسلمانان و یهودیان بلژیک خواستار لغو این قانون شده و تاکید کردند که این قانون اقلیت ها در این کشور را هدف قرار داده و موجب به حاشیه راندن آنها در زندگی اجتماعی می شود.

منبع: eurasiareview 

 

نظر شما
ادامه