کد خبر: ۶۱۵۳۵

شهردار نهاوند از احداث پناهگاهی ویژه نگهداری از سگ های بلاصاحب و ولگرد در نهاوند برای نخستین بار در سطح استان همدان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمد حسین پور» از احداث پناهگاه ویژه سگ های بلاصاحب سطح شهر در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع خبر داد و افزود: در راستای مبارزه و کنترل سگ های بی صاحب شهرداری نهاوند اقدام به احداث پناهگاه ویژه نگهداری از حیوانات می کند.

وی افزود: طرح ساماندهی سگ های بلاصاحب و نگهداری آنها در مکان های مشخص می تواند ضمن جلوگیری از انتقال بیماری مشترک انسان و حیوانات در محیط های مختلف به سالم سازی محیط نیز کمک کند.

حسین پور در ادامه خاطرنشان کرد: جلوگیری از شیوع امراض مسری انسانی و حیوانی و جمع آوری حیوانات بدون صاحب، مریض، مزاحم از وظایف شهرداری است که در همین راستا سگ ها پس از زنده گیری به محل نگهداری انتقال داده و در صورت بیمار بودن مراحل درمان و واکسیناسیون و جراحی های لازم توسط دامپزشک مورد تأیید انجام می پذیرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری نهاوند، وی با بیان اینکه جمع آوری سگ ها از سطح شهر به صورت روزانه توسط این شهرداری انجام می گیرد، گفت: اکیپ مجهز زنده گیری بدون هیچ گونه سلاحی مبادرت به جمع آوری و کنترل سگ های بدون صاحب می کند.

 
نظر شما
ادامه