کد خبر: ۶۱۴۹۸

آزمایشات نشان می دهد، در دمای حدود ۳۸ درجه سانتیگراد برخی از کنه های سگ قهوه ای به سمت انسان بیشتر جذب می شوند تا سگ. کنه ها می توانند همان عامل بیماری زایی باشند که باعث ایجاد تب خالدار در کوه راکی شده است. محققان در ۱۶ نوامبر در نشست سالانه انجمن طب گرمسیری و بهداشت آمریکا گزارش دادند که این یافته ها نشان می دهد که آب و هوای گرمتر می تواند منجر به شیوع بیشتر بیماری از کنه به انسان شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از علم و فناوری، آزمایشات نشان می دهد، در دمای حدود 38 درجه سانتیگراد، برخی از کنه های سگ قهوه ای به سمت انسان بیشتر جذب می شوند تا سگ. کنه ها می توانند عامل بیماری زایی باشند که باعث ایجاد تب خالدار در کوه راکی ​​می شود. محققان در 16 نوامبر در نشست سالانه انجمن طب گرمسیری و بهداشت آمریکا گزارش دادند که این یافته ها نشان می دهد که آب و هوای گرمتر می تواند منجر به شیوع بیشتر بیماری از کنه به انسان شود.

«لورا بكیوس»، محقق دانشگاه دانشكده دامپزشكي ديويس از دانشگاه كاليفرنيا مي گويد: ما مي توانيم انتظار شيوع بيماري هاي مكرر و بزرگتري از تب خال دار کوه راکي را داشته باشيم. احتمال مرگ بیماران مبتلا به این بیماری ​​در صورت عدم درمان با آنتی بیوتیک طی پنج روز نخست بیماری وجود دارد. حدود 5 تا 10 درصد افراد مبتلا تسلیم این بیماری می شوند.

تحقیقات قبلی در اروپا حاکی از آن بود که کنه ها در هوای گرم به سوی انسان ها تهاجمی تر عمل می کنند. در دو دهه گذشته، ایالات متحده شاهد افزایش مداوم بیماری های منتقل شده از طریق کنه بوده است. در گزارش های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده در سال 2000، 495 مورد از آلودگی به بیماری ریکتزیای تب خال دار وجود دارد، این گروه شامل تب خالدار کوه راکی ​​است. اکنون سالانه 4000 تا 6000 مبتلا به این ببیماری در ایالات متحده گزارش می شود.

انواع مختلفی از کنه ها می توانند باکتری های عامل تب خالدار راکی را حمل کنند، اما کنه سگ قهوه ای مسئول شیوع آن در جنوب غربی ایالات متحده است.

بکیوس می گوید که تیم او مایل است در آینده، کنه های سگ قهوه ای را در مناطق بیشتری مطالعه کند که گامی به سوی یک مجموعه داده بزرگتر برای جستجوی الگوهاست. او می گوید: اگر آنها انسان را در دمای بالا ترجیح می دهند، همانطور كه ​​این تحقیق نیز نشان می دهد، این به ما كمك می كند تا بدانیم كه چرا ما شاهد شیوع مبتلاهای بیشتری به تب خالدار در كوه راكی هستیم.

منبع: ساینس نیوز

 
نظر شما
ادامه