کد خبر: ۶۱۴۴۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«محمد رشیدی» افزود: یارانه را باید در محل‌هایی اختصاص دهیم که امنیت غذایی ما را به صورت جدی حفظ کنند؛ یکی از این موارد، واکسیناسیون دام‌هاست ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، با تاکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی نسبت به سازمان دامپزشکی حساسیت دارد، گفت: «ما بارها درخصوص اعتبارات سازمان دامپزشکی جلسه برگزار کردیم، چرا که امنیت غذایی اولویت اول هر کشوری به شمار می‌رود و دامپزشکی تاثیر فوق‌العاده‌ای در حفظ امنیت غذایی ما دارد.»

 «محمد رشیدی» ضمن انتقاد از روند تزریق یارانه در محل‌هایی که هیچ نتیجه‌ای ندارند، تصریح کرد: «یارانه‌ای که در اصل به نهاده می‌دهیم، هیچ نتیجه‌ای ندارد و فقط باعث می‌شود پروتئین با قیمت بسیار بالا به دست مردم برسد. لذا آن یارانه را باید در محل‌هایی اختصاص دهیم که امنیت غذایی ما را به صورت جدی حفظ کنند. یکی از این موارد، واکسیناسیون دام‌هاست.»

وی افزود: «در شرایط خاص کنونی که به فصل زمستان نزدیک می‌شویم و آنفلوانزای فوقحاد پرندگان نیز در حال شیوع است،  حتما باید کمک کنیم که یارانه‌ها به این بخش تعلق گیرد و دامداران دچار مشکل نشده و متضرر نشوند. یا اینکه دام آلوده در زنجیره غذایی مردم قرار نگیرد که امنیت غذایی آسیب نبیند. نگاه کمیسیون کشاورزی به این بخش مثبت است و امیدوارم که بتوانیم موثر واقع شویم.»

رشیدی ضمن اشاره به لزوم تخصیص ارز دولتی به دارو و واکسن‌های دام و طیور، خاطرنشان کرد: «واردات واکسن و داروی دامپزشکی به نسبت هزینه‌هایی که الان انجام می‌دهیم، نیازمند ارز خیلی زیادی نبوده و برای امنیت غذایی ما بسیار مهم است. ما نمی‌توانیم با عدم تخصیص ارز ترجیحی، امنیت غذایی مردم را به مخاطره انداخته و یک جامعه‌ را دچار آلودگی‌های زیست محیطی و خطرات بیماری‌های واگیردار کنیم.»

وی توضیح داد: «تاکنون ارز ترجیحی را به بخشی اختصاص دادیم که از آن نتیجه نگرفتیم. لذا باید آن را قطع کنیم و به زمینه‌هایی که موجب حفظ امنیت جامعه می‌شود،‌ تخصیص دهیم. حوزه دام و طیور محلی است که جا دارد ارز ترجیحی به آن ورود پیدا کند، کمااینکه هزینه‌های بالایی هم نیاز ندارد. می‌توانیم بخشی از ارز دولتی را هم به تولید واکسن‌های داخلی اختصاص داده و این بخش را تقویت کنیم تا قدری در آن به خودکفایی رسیده و بی‌نیاز از خارج شویم.»

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در مجلس، تصریح کرد: «طرح این استیضاح بیشتر به خاطر وضعیت نهاده‌های دامی و افزایش شدید قیمت مرغ بود. جلساتی را با وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صمت، بانک مرکزی و گمرک برگزار کردیم و فعالیت چشمگیری در کمیسیون در این حوزه داشتیم و توانستیم تا حدودی آن را کنترل و مدیریت کنیم. امیدواریم در آینده روند کاهشی قیمت پروتئین را داشته باشیم و دوستان هم از استیضاح صرف نظر کنند.»

 

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
2
باید کلا برداشته بشه یارانه
ناشناس
|
Austria
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
1
6
حالا خیلی هم ........... ولی مسئولین سازمان دامپزشکی هم ماخوذه به حیا هستند زیاد تقاضای اعتبار ندارند یه وقت بالا دستی ناراحت نشند بنظرم این مناعت طبع دامپزشکی رو میرسونه که حاضره خودش بدبخت باشه ولی کسی رو ناراحت نکنه احسنت اجرکم عندالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
1
7
خدا به دادم برسم واویلا
ای بزرگان دامپزشکی و ای نمایندگان عضو کمسیون به داد کارکنان دامپزشکی برسید
زیر خط فقر بودن دکتر دامپزشک برای جمهوری اسلامی زشت است!!!!
9 ماه است هیچ پرداختی برای اضافه کار و ماموریت نشده است
وای بر بزرگان دامپزشکی و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
برادر فکر کار و درامد را ازجایی دیگر کن‌.چون نه امیدی به دامپزشکی هست ونه مسئولین دامپزشکی.دامپزشکی مثل یک دندان کرم خورده در دهان هست باید بکشیو و بندازی دور.دکتر دامپزشک حقوق ۴-۵م.واکسیناتور دامپزشک که معذرت میخوام تو سرما وگرما اگه ....بزنی نمیره بیرون بدبخت تا شب ته اغلهاست و در اخر حقوق ۲_۳م.واقعا شرم اورهست شرم اور.خدایی این اقایان بالا دستی موقعی که حقوق پرسنل دامپزشکی رامیریزن واقعا خودشون خجالت نمیکشن.کارگر سرگذر الان روزی ۱۸۰۰۰۰تومان حقوق میگیره با احترام .واقعا شرم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
2
حقوق یک دکتر دامپزشک در بخش دولتی با سابقه پنج ساله کمتر از یک معلم تازه کاره 9ماهه نه ماموریتی نه اضافه کاری حقوق 4 میلیون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
هدف فقط حذف یارانه است,قطعا افزایش قیمت محدد داریم با حذف یارانه نهاده ها قطعا افزایش قیمت داریم,به حای این کار معیار انتخاب مدیران رو اصلاح گنید ....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
سلام
ارتباطات و شناخت رییس سازمان دامپزشکی با کمیسیون کشاورزی برای هر نوع اقدامی در راستای منافع سازمان دامپزشکی کشور کافی است
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
2
سلام
مهمتر از اعتبار، حقوق کارکنان دامپزشکی و بندهای فراموش شده آنهاست که بعد از ۱۲ سال هنوز بازنگشته و ظلمی است به این عزیزان و البته حق الناس.
ضریب بهداشتی درمانی
حق همترازی
حق محرومیت از مطب
و نهایتا طرح تسری.
ناشناس
|
France
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
1
واقعا من هرشب ،آرزوی مرگ‌میکنم
ناشناس
|
France
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
آرزوهای ،رفته بر بادم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
0
0
سازمان دامپزشكي به يك تحول اساسي نياز دارد آن وقت اعتباراتش و نيروي انساني مورد نيازش براي پرداختن به اين همه مآموريت اجرايي ريز و درشت خود به خود قابل قبول خواهد شد. پيشنهاد تبديل اين سازمان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش دامپزشكي را پيگيري فرماييد. تا اين اتقاق نيافتد هركار ديگري موقتي خواهد بود. با يك نگاه به فهرست مآموريت‌هاي هريك از ادارات دامپزشكي در سطح شهرستان‌‌ها و توجه به اعتبارات و تعداد نيروي انساني هريك از آن‌ها به بار سنگيني كه بردوش كاركنان آنهاست آن هم با حقوق و مزايايي كه همه مي‌دانند، به اين نياز واقعي در سطح كشور پي خواهيد برد. مأموريت‌هاي سازمان دامپزشكي را با وزارت بهداشت مقايسه فرماييد. چه كم دارد؟ تازه فعاليت‌هاي دامپزشكي تآمين كننده سلامت مردم و يكي از عوامل مهم در پيشگيري از بيماري‌ هاست. تآمين سلامت دام يعني تأمين غذاي كافي، غذاي سالم، پيشگيري از بيماري ها، پيشگيري از سوء تغذيه، حفظ سرمايه‌ جمعيت قابل توجهي از مردم و تآمين معاش آن‌ها، ورود به عرصه‌ وسيع صادرات و ارز آوري و....شكي نيست كه جايگاه وزارت بهداشت به حق است و بايد باشد ولي اين چرا نباشد؟ لطفاً يك بار جدي به ضرورت اين تحول بپردازيد. باور كنيد كه دشواري مبارزه با آنفلوانزاي پرندگان و تب برفكي و... كم از مبارزه با كوويد19 نيست. اين ماسك و اين لباس طاقت فرسا و اين دشواري‌ ها كه امروز مدافعان سلامت را با دشواري هاي فراوان مواجه كرده است، سال‌ هاست كه مدافعان سلامت در عرصه دامپزشكي با آن آشنا هستند. آن هم با اين مقدار نيروي انساني و اين مقدار اعتبارات و اين گمنامي.
نظر شما
ادامه