کد خبر: ۶۱۴۲۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
با همراهی کارشناسان اداره کل دامپزشکی و حفاظت محیط زیست:
«دکتر آذین توکلی» اظهار داشت: تکنیک کلی عصب‌کشی در حیوانات و انسان یکی است و تنها تفاوت‌های آناتومیکی بین دندان‌های انسان و حیوان وجود دارد ...

حکیم مهر: دندان آسیب دیده شیر ماده دهکده طبیعت قزوین با حضور تیم دامپزشکان متخصص حیات وحش، دندانپزشکان انسانی و کارشناسان اداره کل دامپزشکی و حفاظت از محیط زیست عصب کشی، ترمیم و قالب گیری و پروتز گذاری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «نادر رضا نوری»، مدیر دهکده طبیعت قزوین در خصوص اهمیت رفع مشکلات دندانی حیوانات گفت: در طبیعت گوشتخواران به ویژه گربه سانان (به عنوان مثال پلنگها) در ایران که در حال انقراض هستند به دلیل خرابی دندان ها و ضعف شکار، به روستاها روی آورده و به رمه ها(گله های گوسفند) حمله کرده و یا اینکه زودتر از عمر معمول خود تلف شده و یا مورد تهاجم سایرین قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: حیوانات وحشی در باغ وحش هم از خرابی دندانها زجر می کشند که به همین دلیل برنامه ریزی شد تا کار دندانپزشکی بر روی شیرهای دهکده طبیعت و پلنگ ها صورت پذیرد تا در آینده در سایر اماکن نگهداری حیوانات وحشی و یا در طبیعت مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر دهکده حیات طبیعت قزوین عنوان کرد: برای انجام امور درمانی دندانهای شیرها و پلنگهای دهکده، جمعی از متخصصین شامل یک تیم متخصص دندانپزشکی حیوانات ، دامپزشکان متخصص بیهوشی و رادیولوژی، دامپزشکان مستقر در دهکده و دندانپزشکان انسانی برای قالب گیری و ساخت پروتز دندان حضور دارند که با اجرای موفقیت آمیز این عملیات، خوراک حیوانات افزایش پیدا خواهد کرد و در رشد این حیوانات نیز موثر خواهد بود.

تکنیک عصب کشی در انسان و حیوان مشابه است

«دکتر آذین توکلی» دندانپزشک متخصص حیات وحش نیز در توضیح شیوه انجام کار دندانپزشکی بر روی شیر دهکده طبیعت گفت: تکنیک کلی عصب کشی در حیوانات و انسان یکی است و تنها تفاوتهای آناتومیکی بین دندانهای انسان و حیوان وجود دارد.

وی افزود: دندان شیر دهکده طبیعت دچار آسیب شده بود که پس از معاینات اولیه و عکسهای رادیوگرافی، بافتهای نکروزه داخل دندان بیرون کشیده شد و پس از عصب کشی و ضدعفونی، داخل کانال دندان با مواد بیومتریال پر شد و عملیات قالب گیری توسط متخصص مربوطه برای ساخت پروتز انجام و به لابراتوار مربوطه ارسال شد.

 

 
 
 
 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
1
3
آفرین به خانم دکتر توکلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
4
7
امثال مثل خانم دکتر توکلی رو میشه گفت دامپزشک - نه کسی که تو اداره پشت میز نشسته و نامه بایگانی میکنه به اسم دکتر هم داره حقوق میگیره - تا اخر خدمتش هم یه گوسفند از نزدیک نمیبینه ولی ادعاش از صد تا متخصص بیشتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
احسنت حرف دل زدین
عمار
|
Singapore
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
1
3
تفاوت درس خوندن تو خارج از کشور و درس خوندن تو دانشگاههای پولکی ایران که فقط پول و جوونییو‌ وقت جوون‌ رو تلف میکنن ............
گوریل انگوری
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
1
امیدوارم عمری باقی بماند و در این خصوص با شما همکار گرامی صحبتی داشته باشم، در مجموع آفرین و خسته نباشید
فیلفیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
0
0
سرکار خانم دکتر توکلی متخصص ... دندانپزشکی حیوانات، احیانا نگفتن که قالبگیری مرحله آخر درمان نیست؟!
اصولا باید عکس از آخر درمان میذاشتین ...
نظر شما
ادامه