کد خبر: ۶۱۳۳۹

رییس سازمان مدیریت بحران کشور بر ضرورت حضور مستمر سازمان های محیط زیست و دامپزشکی تا رفع مشکلات این تالاب تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سازمان مدیریت بحران کشور، عصر دیروز «محمد حسن آصفری» نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان با «اسماعیل نجار» رییس سازمان مدیریت بحران کشور دیدار و درباره حل معضل پرندگان مهاجر در تالاب میقان اراک تبادل نظر کردند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور بر استمرار اقدامات میدانی تا رفع مشکل این تالاب و پرندگان مهاجر آن به منظور جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام خصوصا آنفلوانزای پرندگان تاکید کرد.

نجار اظهار کرد: با توجه به احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا در زیستگاه‌های پرندگان مهاجر اقدامات و هماهنگی‌های لازم از شهریورماه در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در استان‌ مرکزی از جمله استان‌های درگیر آنفلوانزای پرندگان است، دستور داد معاون امور آمادگی و مقابله پیگیری لازم به منظور همانگی میان دستگاه های متولی را انجام داده و نتیجه اقدامات را گزارش نمایند.

در ادامه این دیدار آصفری از پیگیری های سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص حل مشکلات تالاب میقان تقدیر و تشکر کرد و افزود: شناسایی به موقع کانون‌های بیماری در حیات وحش نقش موثری در مراقبت و پایش این بیماری ها دارد.

وی گفت: هرساله با سرد شدن هوا و ورود پرندگان غیربومی به تالاب میقان احتمال انتقال و شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان افزایش می‌یابد که پایش و کنترل تالاب میقان به‌ عنوان یکی از کانون‌های شیوع بیماری حائز اهمیت است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تالاب میقان به‌ عنوان یکی از مهمترین زیستگاه‌های آبی شهرستان اراک است که با مساعدت سازمان مدیریت بحران کشور پایش‌های این تالاب تا زمان حضور پرندگان مهاجر در تالاب ادامه خواهد داشت.
 
 
نظر شما
ادامه