کد خبر: ۶۱۳۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد که ارایه هر گونه خدمات درمانی به حیات وحش توسط کلینیک های دامپزشکی، مستلزم دریافت مجوز نگهداری از اداراه کل حفاظت محیط زیست استان است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «فردین حکیمی» روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: بر اساس قانون شکار و صید هر گونه خدمات، خرید و فروش، تاکسیدرمی، عرضه، نگهداری، حمل و صادرات و واردات جانوران وحشی مستلزم اخذ پروانه از سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی با اشاره به اقدامات محیط زیست استان البرز  در زمینه درمان، تیمار و بازپروری گونه های به اسارت درآمده و آسیب دیده، گفت: خوشبختانه با وجود مراکز درمانی، مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش و مراکز مجاز نگهداری حیوانات در استان و همچنین همکاری خوب دامپزشکی  همواره سعی شده میزان تلفات حیات وحش در البرز به حداقل برسد و گونه های آسیب دیده پس از طی مراحل درمان و حصول سلامتی در زیستگاه های طبیعی خود رهاسازی و یا در صورت عدم امکان بازگشت به طبیعت، در مراکز نگهداری حیوانات، منتقل شوند.

حکیمی ضمن قدردانی از ارایه خدمات درمانی از سوی کلینیک های دامپزشکی، از متصدیان مربوطه درخواست کرد که از آنجاییکه هر گونه خرید و فروش، عرضه، نگهداری و حمل تمام جانوران وحشی (اعم از بومی و غیر بومی)، مستلزم اخذ پروانه از محیط زیست بوده و مبارزه با قاچاق گونه های جانوری نیز یکی از اولویت های محیط زیست می باشد، لذا تاکید می شود از ارایه هر گونه خدمات درمانی و  امثال آن به گونه های حیات وحش ارجاعی از سوی اشخاص بدون ارایه مجوز نگهداری صادره از محیط زیست، خودداری نمایند و در صورت امکان موضوع را از طریق شماره تلفن های ( ۳۲۵۰۶۹۴۲ یا ۳۲۲۲۸۳۹۱ ) به اطلاع یکی از ادارات حفاظت محیط زیست استان یا یگان حفاظت محیط زیست برسانند.

سازمان حفاظت محیط زیست به استناد ماده ۱۸ قانون شکار و صید، از حیث مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم، بر حسب مورد شاکی یا مدعی خصوصی شناخته می‌شود.

حیات وحش به عنوان بخشی از سرمایه های ملی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و به همین دلیل قانون برای حفاظت از گونه های مختلف جانوری راهکارهای مختلفی ارایه کرده است.

امروزه حیات وحش با تهدیداتی مهم چون تخریب زیستگاه ها، شکار غیرمجاز و تغییرات اقلیمی، شیوع بیماری ها، تصادفات جاده ای و زنده گیری حیات وحش مواجه است ؛ اما در این بین، یکی از دغدغه ها و تهدیدات مهم، زنده گیری جانوران با هدف خرید و فروش و تجارت غیرقانونی توسط سودجویان است.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
4
4
کار دامپزشک حسب سوگند ش درمان است.مجاز یا غیر مجاز بودن به مثابه اینست که بگوییم پزشکان نباید به افراد فاقد شناسنامه خدمت رسانی کنند.
لطفا خواهش درست و سنجیده و عاقلانه سخن بگوییم
پاسخ ها
DVSc
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
کدوم دامپزشک تو ایران از حیات وحش سر در میاره که بخواد تو کلینیک شخصیش خدمات درمانی تخصصی ارائه کنه ؟ چندتا مرکز درمان حیات وحش داریم تو کشور ؟
تیتر رو با دقت بخونید. نگفتن خدمات ارائه ندید گفتن اطلاع بدید به سازمان که تو سامانه ثبت بشه مبادا یه قاچاقچی در قالب حامی به شما مراجعه کنه
اینقدر هیجان زده برخورد نکنید. حفاظت حیات وحش تو دنیا اصول و پروتکل هایی داره که من و شما تعیینش نکردیم. ضمنا ما کی سوگند خوردیم حیوانات خاص رو که بلد نیستیم درمان کنیم ؟!!!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
3
1
کار دامپزشک خدمت به حیوانات بیمار هست. شما برو جلوی مجوز شکار به توریست ها رو بگیر که نیان تو کشور و حیات وحش کشور رو صید کنند.
پاسخ ها
Vet
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
کار دامپزشک خدمت به حیواناتیه که یک کلمه هم در موردش تو کل طول تحصیل عمومی و تخصصیش نخونده ؟!!! از کی تاحالا دقیقا ؟ اول بخونیم تحقیق کنیم بعد نظر بدیم بهتره
نظر شما
ادامه