کد خبر: ۶۱۳۲۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
انا لله و انا الیه راجعون
حکیم مهر به نوبه خود، مصیبت وارده را به جامعه دامپزشکی کشور تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و رحمت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نماید ...
 

حکیم مهر: با کمال تاسف و تاثر باخبر شدیم «دکتر جهانگیر بهارمست» پدر رشته رادیولوژی دامپزشکی در ایران، استاد بازنشسته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و بنیانگذار بخش رادیولوژی این دانشکده ظهر روز دوشنبه ۱۷ آذرماه ۱۳۹۹ متعاقب عمل جراحی و به علت کهولت سن در منزل شخصی دار فانی را وداع گفته و به دیدار معبود شتافته است.

حکیم مهر به نوبه خود، مصیبت وارده را به جامعه دامپزشکی کشور تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و رحمت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نماید.

شادروان دکتر جهانگیر بهارمست دانشیار تمام‌وقت دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۲ در تهران متولد شد و بعد از پایان تحصیلات عمومی در سال ۱۳۳۴ وارد دانشگاه تهران گردید. وی چهار سال بعد در سال ۱۳۳۸ فارغ‌التحصیل شده و یک سال بعد به عنوان دبیر با سمت دستیاری به استخدام دانشگاه تهران در آمد. وی بنیانگذار بخش رادیولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران بود و در تاریخ ۰۹/‏۰۷/‏۱۳۵۴ به ریاست کوی دانشگاه تهران منصوب شد.

به دلیل تأثیر شرایط سیاسی کشور در دوره مسئولیت ایشان بر کوی دانشگاه اوضاع سختی حاکم بود چرا که کوی دانشگاه مرکز و ستاد ساماندهی دانشجویان مبارز انقلاب بود که هر چند با سخت‌گیری‌های مدیر قبلی فعالیت این گروه‌ها تقریباً تعطیل شده بود اما در دوران ایشان فعالیت این گروه‌ها مجدداً شدت پیدا کرده بود. علاوه بر این در محیط پیرامون کوی حضور گارد دانشگاه حساسیت و مقاومت دانشجویان را تشدید می‌کرد. در چنین اوضاعی ایشان یک ماه بعد از قبول مسئولیت، تقاضای استعفا کرد که این درخواست تقریباً بعد از پنج ماه در تاریخ ۱۵/‏۰۱/‏۱۳۵۵ پذیرفته شد.

از کارهای علمی شادروان دکتر جهانگیر بهارمست در زمینه ترجمه می‌توان به کتاب‌های: نگاهی به سوی ناشناخته‌ها، نیروی خواب، نیروی روانی گیاهان، سفر به بی‌نهایت، در کرانه جهان‌های بی‌پایان و تألیف کتاب رادیولوژی دامپزشکی اشاره کرد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مصطفی یکتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
5
عرض تسلیت به مناسبت درگذشت این پیشکسوت بزرگ حرفه دامپزشکی و آرزوی صبر برای خانواده آن مرحوم
دکتر شقاقی
|
United States of America
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
5
تسلیت به جامعه دامپزشکی و مجموعه بزرگ دانشگاه تهران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
2
روحشان شاد
دکتر عباس فرهمند
|
Sweden
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
2
خداوند رحمتش کند و در آرامش ابدی قرار دهد
دکتر محمد نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
1
خدایش رحمت کند .استادی قابل و پدری رئوف برای دانشجویانش بود. خاطره بسیار خوبی در بین دانشجویانش بجا گذاشت.تسلیت به خانواده محترم ایشان.
نظر شما
ادامه