کد خبر: ۶۱۳۱۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

نشست بررسی مشکلات میدان عرضه دام و کشتارگاه دام شهرستان خمینی شهر با حضور مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، نشست بررسی مشکلات میدان عرضه دام، کشتارگاه دام، صدور گواهی های حمل بهداشتی قرنطینه ای و.... با حضور دکتر شهرام موحدی مدیرکل دامپزشکی استان، حجت الاسلام و المسلمین نقدعلی نماینده مردم شریف شهرستان خمینی شهر و علیرضا بصیری فرماندار این شهرستان برگزار شد.

ابتدا «دکتر سعید جان بخش» رئیس شبکه دامپزشکی این شهرستان گزارشی از مشکلات بهداشتی میدان عرضه دام و کشتارگاه دام شهرستان ارائه و با توجه به نزدیکی این میدان دام به مناطق مسکونی، احداث میدان دام جدید بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه و تسریع در عملیات عمرانی کشتارگاه دام جدید در حال احداث را خواستار شد.

در ادامه حاضرین در این نشست پیرامون مشکلات فعلی میدان دام و کشتارگاه دام این شهرستان به بحث و تبادل نظر پرداختند و راهکارهای اجرایی با هدف ارتقاء سطح بهداشت و سلامت عمومی را بیان داشتند.

«دکتر موحدی» مدیرکل دامپزشکی استان نیز ضمن تشکر و قدردانی از اهمیت و دغدغه مندی مسئولان شهرستان خمینی شهر پیرامون مسائل مربوط به دامپزشکی، تصریح کرد: سلامت مردم خط قرمز دامپزشکی است.

وی با مرور مشکلات بهداشتی و ساختاری میدان عرضه دام و کشتارگاه دام شهرستان خمینی شهر بر رفع مشکلات تاکید و مساعدت و همکاری دامپزشکی استان در حد توان و امکانات در حوزه های مرتبط را اعلام نمود.

دکتر موحدی به کسب رتبه در جشنواره شهید رجایی سالیان گذشته اشاره و بهره برداری از سامانه قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی را تبلور دولت الکترونیک برشمرد.

وی به مخاطرات بهداشتی حمل و نقل دام زنده و فرآورده های خام دامی بدون اخذ مجوز و خارج از شبکه نظارت دامپزشکی اشاره و اظهار نمود: براساس ماده 4 آیین نامه چگونگی کنترل بهداشتی تردد، نقل و انتقال، واردات و صادرات دام زنده و فرآورده های خام دامی موضوع بند'د' ماده(3) و بند'بماده(5) قانون سازمان دامپزشکی کشور، هرگونه هرگونه نقل و انتقال دام زنده و فرآورده های خام دامی مستلزم اخذ گواهی بهداشتی حمل از سامانه قرنطینه و امنیت زیستی این سازمان می باشد و با کسانی که از قانون تبعیت ننمایند، برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان به برخی بیماری های مشترک بین انسان و دام اشاره و پیرامون نقش خطیر کشتارگاه ها در زنجیره تولید بهداشتی گوشت قرمز و سفید در سبد غذایی مردم سخن گفت.

در پایان این نشست درخصوص جابجایی میدان عرضه دام شهرستان خمینی شهر تصمیماتی اتخاذ شد.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
1
2
البته که باید یک سایت فشل و ناامن و پرا ز مشکل نماینده دولت فشل و ناکارآمد باشه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
1
2
کدوم تبلور؟ هر روز یک سامانه احداث میکنه سازمان دامپزشکی، واقعا چه خبره؟ ..............
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
سامانه هاي مختلف دامپزشكي ............ بزرگترين معضلات را براي توليدكنندگان و واردكنندگان و بازرگانان قانوني ايجاد نموده است .......................
نظر شما
ادامه