کد خبر: ۶۱۳۱۵

یک قلاده خرس ماده و دو توله آن پس از دو روز گرفتار شدن در استخر کشاورزی صبح امروز با تلاش محیط بانان و مردم محلی نجات پیدا کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «یاوری» مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: روز شنبه (۱۵ آذر) گزارشی به سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر گرفتار شدن یک قلاده خرس ماده و دو‌توله ان در استخر اب کشاورزی واقع در حاشیه منطقه حفاظت شده بیستون ارسال شد که بلافاصله ۱۵ نفر از محیط بانان و کارشناسان دامپزشکی برای پیگیری موضوع به منطقه اعزام شدند.

او با بیان اینکه راه کار‌های متعددی برای نجات این حیوانات وجود داشت، گفت : با توجه به استرس خرس ماده برای نجات توله هایش هر کدام از این راهکار‌ها می‌توانست منجر به آسیب دیدگی ان‌ها شود که نهایتا با ایجاد یک معبر با استفاده از کیسه‌های کاه عشایر مستقر در منطقه صبح امروز این حیوانات از داخل استخر نجات پیدا کردند و به دامان طبیعت بازگشتند.

او افزود: این استخر در محل دور افتاده‌ای ایجاد شده بود و اگر رهگذران به طور اتفاقی این حیوانات را نمی‌دیدند ممکن بود تا مدت‌ها ان جا گرفتار بمانند و یا حتی تلف شوند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه افزود: از سازمان‌هایی که اقدام به ایجاد چنین سازه‌هایی در محل تردد حیوانات می‌کنند انتظار داریم با فنس کشی محیط را جدا کنند تا شاهد این گونه حوادث نباشیم.

یاوری از دوستداران محیط زیست و همشهریان درخواست کرد در صورت مواجه شدن با حیات وحش آسیب دیده که نیاز به کمک دارند موضوع را در اسرع وقت به اداره محیط زیست گزارش دهند .


نظر شما
ادامه