کد خبر: ۶۱۲۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از انتقال لاشه پرندگان جمع آوری شده از سطح تالاب میقان بوسیله بالگرد خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «رضا میرزائی» اظهار کرد: در پی بروز بیماری آنفلوآنزای پرندگان در تالاب میقان اراک، در ۲ هفته اخیر تعداد ۱۱۲۱ لاشه پرنده تلف شده توسط محیط زیست از سطح این زیستگاه طبیعی جمع‌آوری شده است.

وی افزود: در پی بازدید استاندار از تالاب و هماهنگی های انجام شده با ستاد مدیریت بحران اقدامات لازم در خصوص انتقال لاشه‌های جمع آوری شده در مرکز تالاب که با حاشیه حدود ۵ کیلومتر فاصله، بوسیله یک فروند بالگرد (هلال احمر) در کیسه‌های مخصوص، در مجموع با وزن تقریبی بیش از چهار تن انجام شد.

میرزایی بیان کرد: این کیسه ها به محل دفن انتقال داده شد و دفن بهداشتی به همراه آهک پاشی انجام شد.

وی با اشاره با اینکه همه روزه علاوه بر جمع‌آوری و دفن بهداشتی لاشه‌ها، گشت، کنترل و پایش منطقه به صورت مشخص، منظم و مستمر در حال انجام است، تاکید کرد: جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه پرندگان تلف شده در تالاب میقان تا پاکسازی کامل منطقه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: به دلیل جلوگیری از بروز آنفلوآنزای حاد پرندگان در این منطقه، تردد به مناطق اطراف این تالاب همچنان ممنوع است و از شهروندان خواسته می شود در صورت مشاهده لاشه پرندگان به هیچ عنوان به آن دست نزنند و مراتب را برای پیگیری به محیط زیست و دامپزشکی اطلاع دهند.


خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
1
0
پس به زودی واکسن دوباره گرون میشه
نظر شما
ادامه