کد خبر: ۶۱۲۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : نهاده‌های مورد نیاز صنعت مرغداری با نرخ مصوب فقط در اختیار مرغداری‌هایی قرار می‌گیرد که با کشتارگاه‌ها قرارداد داشته باشند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر شاهرخ یارویسی» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: جمع شدن بساط زنده فروشی مرغ که اجرای آن شروع شده نهاده‌های مورد نیاز صنعت مرغداری با نرخ مصوب فقط در اختیار مرغداری‌هایی قرار می‌گیرد که با کشتارگاه‌ها قرارداد داشته باشند و مرغ تولیدی خود را برای کشتار فقط تحویل کشتارگاه‌ها بدهند.

او گفت: قرار است شبکه‌ای با حضور اتحادیه مرغداران گوشتی، دامپزشکی، جهاد کشاورزی، کشتارگاه‌ها و... برای نظارت بر فرآیند انعقاد قرارداد بین مرغداران و کشتارگاه‌ها در ابتدای فصل جوجه ریزی واحد‌های تولیدی تشکیل شود تا با نظارت این شبکه همه واحد‌های مرغداری در فصل جوجه‌ریزی با واحد‌های کشتارگاهی قرارداد ببندند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: به نظر می‌رسد این طرح به عنوان یک ابزار بازدارنده بتواند در تعطیلی مراکز عرضه مرغ زنده در سطح استان نقش موثری داشته باشد و به صورت تدریجی زنده فروشی مرغ را در سطح استان از بین ببرد.

او با بیان اینکه اقدامات دستوری خیلی نمی‌تواند در از بین بردن واحد‌های عرضه مرغ زنده اثرگذار باشد، افزود: آنچه بیش از هر چیز منجر به توسعه مراکز عرضه مرغ زنده شده ناآگاهی شهروندان از پیامد‌ها و مخاطرات خرید مرغ زنده برای سلامت آنان است.

او بیشتر کردن اطلاع رسانی برای افزایش سطح آگاهی شهروندان و در نتیجه عدم رغبت آنان به خرید مرغ زنده را راهکار مهم از بین بردن واحد‌های عرضه مرغ زنده دانست و ادامه داد: باید شهروندان را از پیامد‌های خرید مرغ زنده آگاه کرد و از این طریق واحد‌های عرضه مرغ را به سمت بهداشتی شدن پیش برد.

یارویسی گفت: هم اکنون در برخی از محلات شهر کرمانشاه مثل دولت آباد، آبادانی و مسکن، پردیس، جعفرآباد و چندین نقطه دیگر در سطح شهر و استان زنده فروشی مرغ را داریم.

او اشاره‌ای هم به اقدامات نظارتی مجموعه دامپزشکی بر زنده فروشی مرغ داشت و گفت: از ابتدای سال ۲۸۴ مورد بازدید از مراکز عرضه مرغ زنده در سطح استان از سوی کارشناسان دامپزشکی و ۱۵۲ مورد بازدید هم با همراهی سایر ادارات انجام شده که در نهایت در این بازدید‌ها ۱۳۳۸ کیلوگرم مرغ ضبط شده است.

یارویسی افزود: در جریان این بازدید‌ها ۸۰ واحد عرضه مرغ زنده در استان پلمب شده است .


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
داداشم ملت یاد گرفتن مرغ زنده رو بکشن خونش رو با دوتا انگشت بمالن به رینگ و سپر ماشین . این فرهنگ زیر خاکی رو میخوای چکار کنی اخه؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
توی این شرایط کرونا و گرسنگی مردم که در روز روشن و در انظار عمومی هر روز شاهد زور گیری و خفت گیری مردم بیچاره هستیم چطور میشه کار کرد و کی حمایت میکنه؟
نظر شما
ادامه