کد خبر: ۶۱۲۵۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
با هدف جلب مشارکت‌های بخش خصوصی و دولتی:
«دکتر محمد‌‌رضا صفری» در این نشست افزود: باید فضای بحث و تبادل نظر و تحمل و بردباری در شنیدن انتقاد و ظرفیت پذیرش مخالفت را بالا ببریم تا بتوانیم با نقد خودمان را اصلاح نماییم. سلامت مقوله‌ای مشارکتی است و مشارکت زمانی رخ می‌دهد که حبس اطلاعات نداشته باشیم...

حکیم مهر: مشارکت دولتی- خصوصی یا به اصلاح (Public Private Partnership-PPP) سازوکاری است، که با کمک آن دولت‌ها با همکاری بخش‌های خصوصی، زیرساخت‌های مورد نیاز، برای ارائه خدمات به عموم جامعه را گسترش می‌دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی، نخستین نشست «مشاركت بخش خصوصي و دولتي دامپزشکی» (Public Private Partnership-PPP)  به همت دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و بنیاد حامیان این دانشکده و مشارکت «دكتر وثوق احمدي» از كميته (EuroFMD ) فائو، نمايندگان بخش دولتی، خصوصي و دانشگاهی و تني چند از مديران OIE و FAO (به‌صورت مجازي) در محل دانشكده دامپزشكي دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست که با هدف جلب مشارکت‌های بخش خصوصی و دولتی (PPP) در پیشبرد اهداف مشترک دامپزشکی و دامپروری و کنترل هر چه بهتر بیماری‌ها و مشکلات این حرفه/صنعت در دانشکده برگزار شد، طرفین بر رویکرد مثبت این نشست و همکاری بیشتر‌ مشارکت کنندگان در ادامه راه و برگزاری نشست های تخصصی‌تر تأکید کردند.

مشروح این نشست به شرح ذیل می باشد:

1- اعلام برنامه و مقدمه توسط «دکتر علیرضا باهنر» معاون مالی اداری دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران

2- خیرمقدم توسط «دکتر مهدی وجگانی» رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران:

دانشکده به عنوان حلقه واسط این دو بخش و به قولی کاتالیزور این ارتباط نقش تسهیل کننده و هماهنگ کننده را خواهد داشت. دکتر وجگانی در این نشست خاطر نشان کرد که همه ظرفیت‌های دانشکده می‌تواند در خدمت بخش خصوصی و دولتی قرار بگیرد.

3- سخنرانی ضبط شده «دکترفابریزیو روسو» معاون کمیسیون اروپایی بیماری تب برفکی فائو

4- سخنرانی «دکتر ایزابل دیوزی لبای» معاون بخش مشارکت‌های سازمان جهانی بهداشت - ارائه توسط دکتر وثوق احمدی:

همکاری بخش دولتی و خصوصی نیازمند یک سری مقدمات است و شش مرحله برای اجرای آن تعریف شده است. PPP به سه شکل قابل اجرا است: قراردادی، تعاملی و تبدیلی که بیشتر نوع اول و دوم در کشورهای دنیا در حال اجرا است.

5- سخنرانی «دکتر بودا وثوق احمدی» متخصص بخش سیاستها و مدیریت اقتصادی بیماری‌های فرامرزی

6- اعلام نظرات بخش دولتی توسط «دکتر سیدبهمن نقیبی» معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور

7- اعلام نظرات و دیدگاه‌های بخش خصوصی توسط «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا. و مدیر عامل بنیاد حامیان دانشکده:

اقتصاد جزئی از حاکمیت است و امنیت اقتصادی باید در کشور در درجه اول اهمیت قرار بگیرد. ساختار مبارزه با بیماری‌ها باید تغییر کند. دامپروری و دامپزشکی در کشور دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است. فرهنگ ارباب رعیتی در کشور متاسفانه سالیان سال است که در کشور حکمفرماست و مردم از دستگاه حاکمیتی توقع حل تمام مشکلات را دارند که این امر شدنی نیست. از طرف دیگر باید فضای بحث و تبادل نظر و تحمل و بردباری در شنیدن انتقاد و ظرفیت پذیرش مخالفت را بالا ببریم تا بتوانیم با نقد خودمان را اصلاح نماییم. یادگیری فرهنگ گفتگو در مشارکت‌های اینچنینی در اولویت قرار دارد. سلامت مقوله‌ای مشارکتی است و مشارکت زمانی رخ می‌دهد که حبس اطلاعات نداشته باشیم. سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا. (با حدود 41000 عضو) آمادگی خود را برای هرگونه مشارکت در بحت PPP اعلام می‌دارد.

8- اعلام نظرات تولیدکنندگان محترم حاضر در جلسه (مهندس احمد مقدسی و محمدعلی دقیقی):

بخش خصوصی تشنه محبت بخش دولتی است. سابقه همکاری بخش خصوصی و دولتی در ایران وجود دارد. در سال ۱۳۹۲ بخش خصوصی برای واکسیناسیون دام ها علیه تب برفکی به کمک سازمان دامپزشکی رسید. ایران در رده دوم تولید شیر دنیا قرار دارد و لبنیات به ۲۹ کشور صادر می شود. ظرفیت بخش خصوصی خیلی بالاست. تشکل های زیادی وجود دارد که همه می توانند بال های توانمند دولت باشند.‌ توان بخش دولتی محدود است. باید به بهش خصوصی اعتماد بیشتری کرد. بخش خصوصی را باور کنید. انجمن صنفی گاوداران ایران اعلام می کند آمادگی هر گونه همکاری در این زمینه را دارد. همه دامداری های ما به عنوان واحدهای تحقیقاتی در خدمت است.

9- اعلام دیدگاه‌های متخصصان دانشگاهی حاضر در جلسه (دکتر ایرج نوروزیان استاد بازنشسته و پیشکسوت دانشکده و مسؤول کمیته بین‌الملل بنیاد حامیان دانشکده، دکتر جلیل مهرزادسلاکجانی مشاور بین‌الملل دانشکده و دکتر حسام‌الدین اکبرین استادیار بخش اپیدمیولوژی دانشکده، مشاور رئیس و مسئول آموزش، پژوهش و ترویج سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا

10- تشکر و قدردانی و هماهنگی برای جلسات بعدی (دکتر زهرا بلوکی متخصص اپیدمیولوژی و مدیر اجرایی بنیاد حامیان دانشکده)

11- جمع‌بندی و ختم جلسه (دکتر وثوق احمدی متخصص بخش سیاستها و مدیریت اقتصادی بیماری‌های فرامرزی)
 





 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
10
آفتابه لگن هفت دست
شام و ناهار هیچ چی
پاسخ ها
ناشناس
| Iceland |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
بهترین حرف
ناشناس
| Mauritius |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
خلاصه و کامل و مفید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
2
یکی از دوستان و همکاران به من بفرمایند که دولتی هاشون رو می‌دونم کیا هستن و دانشگاهی ها هم باز میشناسمشون فقط یکی به من بخش خصوصی رو نشون بده از این جهالت دربیام
پاسخ ها
ناشناس
| Iceland |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
ما بخش خصوصی بیچاره که مشاهده گریم
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
2
موضوع به طرز ناشیانه ای مطرح شده . بخش خصوصی فقط بخش خصوصی دامپزشکی نیست .
تمامی بخش های موجود در صنعت دام و طیور به عنوان stakeholder میتوانند مطرح باشند . قدم اول در ایجاد یک ppp شناسایی مشکل موجود در بخش صنعت دام و طیور و در مرحله بعد اقدام به طراحی یک بیزینس کیس خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
باشه حرف تو درست اصلا یه بخش خصوصی تو جمع نشون ما بده چه دامپزشکی چه غیر دامپزشکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
آقای مهندس مقدسی ، رئیس صنف گاوداران هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
دو نکته بسیار جذاب در این خبر هست

جناب آقای دکتر صفری به نمایندگی از بخش دولتی سخن گفته است در حالیکه رئیس نظام دامپزشکی است و متولی بخش خصوصی دامپزشکی

نکته دوم سخنان آقای مقدسی و دقیقی است که فرموده اند ایران دومین کشور تولید کننده شیر در دنیا است در حالیکه پس از هند در مقام اول آمریکا و چین و پاکستان و برزیل قرار دارد
نتیجه اینکه وقتی سخن میگوییم موضع قانونی و رسمی خود را رعایت کنیم و قبل از سخن گفتن حداقل یکبار از صحت سخنانمان در خصوص آمارها اطمینان بیابیم

نتیجه این مشارکت از همین دو نکته معلوم است
نظر شما
ادامه