کد خبر: ۶۱۲۰۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
عضو هیات‌رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه» افزود: در جلسه آتی کمیسیون تلفیق بودجه که به زودی برگزار خواهد شد، در چند سرفصل برای دستگاه‌های ذیل مجموعه وزارت جهاد کشاورزی تامین بودجه خواهیم کرد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: عضو هیات‌رئيسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، در پاسخ به این پرسش که برنامه‌های مجلس برای افزایش اعتبارات سازمان دامپزشکی به منظور تامین واکسن‌ و کنترل‌های بهداشتی چیست؟ گفت: «کمیسیون کشاورزی مجلس جلسه‌ای را با مسئولان موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌‌سازی رازی برگزار کرده و از طرفی برنامه یک بازدید از سوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس را هم تدارک دیدیم تا بتوانیم از نزدیک با نیازمندی‌ها، توانمندی‌ها و شرایطی که در داخل برای تولیدکننده واکسن‌ساز نیاز هست، آشنا شده و موارد مورد نیاز را ایجاد کنیم.»

 «حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه» با تاکید بر اینکه بحث واردات واکسن یکی از اساسی‌ترین نیازهای ماست، تصریح کرد: «قرار است در جلسه آتی کمیسیون تلفیق بودجه که به زودی برگزار خواهد شد، در چند سرفصل برای دستگاه‌های ذیل مجموعه وزارت جهاد کشاورزی تامین بودجه کرده و اعتبارات خاصی را معین کنیم تا بحث واکسن را برای سازمان دامپزشکی حل کنیم.»

وی با اشاره به اینکه امروز دامداران ما با این مشکل مواجه هستند و نگرانی از کمبود و گرانی واکسن یکی از معضلاتی است که گریبانگیر آنها شده، خاطرنشان کرد: «کمیسیون کشاورزی مجلس تلاش می‌کند که در ۲ حوزه این مساله را دنبال کند؛ حوزه اول توسعه تولیدات داخلی و کمک به موسسه رازی و سایر موارد وابسته است و حوزه دوم تامین ارز برای واردات واکسن که بتوانیم شرایط دام را در حالت مناسب نگه داریم.»

عضو هیات‌رئيسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی پر پاسخ به این پرسش که چرا دولت ارز دولتی برای واردات دارو و واکسن‌های دامپزشکی مورد نیاز کشور را تخصیص نمی‌دهد، گفت: «شرط اولیه تحقق این امر این است که ارز وجود داشته باشد. اما آنچه برای ما در اولویت بیشتری برای تخصیص ارز قرار دارد، نهاده‌های دامی مثل ذرت، کنجاله سویا و جو هستند که جزء ‌اساسی‌ترین نیازهای ما به شمار می‌روند و باید ارز دولتی به آنها اختصاص پیدا کند.»

وی با یادآوری اینکه دولت کود شیمیایی را از سبد ارز ۴۲۰۰ تومانی برداشت و آن را تبدیل به ارز نیمایی کرد، افزود: «این مساله نیز نارضایتی‌های زیادی به دنبال داشت، اما حرف دولت این است که ما ارز نداریم. ما هم به عنوان مجلس اعتقادمان بر این است که هرجا ارز ۴۲۰۰ تومانی باشد، فساد ایجاد می‌کند. اگر دولت این ارز را در قالب کارت‌های اعتباری به دست مصرف‌کننده برساند خیلی بهتر است تا بخواهد به دست واردکننده برسد.»

آزادی‌خواه در پایان در خصوص خبر استیضاح وزیر جهاد کشاورزی حاضر به اظهار نظر نشد.

 

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید عطارد
|
United States of America
|
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
5
3
با سلام : بر خلاف گفته شما واردات واکسن اصلا از نیازهای اساسی کشور نیست زیرا که تنها پول به جیب کشورهای دیگر ریختن است و هیچ دردی از کشور دوا نکرده ونمی کند. سالهاست واردات انجام میشودو هیچ دردی را دوا نکرده . زیرا که تهیه واکسن مستلزم امکاناتی است که در کشور وجود دارد و من در حال قصد بیان انها را ندارم . نیاز اساسی کشور تخصیص بودجه های مجانی به واردات داده شده به تولید کنندگان داخل است که می توانند به راحتی تمامی واکسنها را با هزینه بسیار کم تولید کنند و بیچاره ها در حال حاضر برای تهیه امکانات بر سر خود می زنند .. واردات واکسن جز ضرر هیج نفعی برای کشور نداشته است . و تنها سود ان به جیب رانت خواران میرود .
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
................................ وقت که واردات میکردین در شرکت ......... خوب بود حالا که مثلا تولید میکنید البته ریپک واردات بد شد الله اکبر
وحید عطارد
| United States of America |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
اولا از هوش سرشار شما که فهمیدید ریپک می شود در عجبم .. چون همه می دونن که دیگه وارداتی صورت نمیگیره .. که ریپکی صورت بگیره .در مورد چیزی که اطلاع ندارید قضاوت نکنید ... ثانیا همون موقع هم واردات بد بود .. ثالثا شرکتی که نامش رو نبردید ....... همون موقع هم وارد نمیکرد .. و متاسفانه واسطه واردات قرار گرفت و کلاه بزرکی هم سرش رفت که مجبورش کردن سرمایه گذاری کنه و ضرر بزرگی را متحمل شد. و نهایتا اقای محترم واکسن هندی که شما بدیشو میگید از معتبرترین و با کیفیت ترین واکسنهای دنیاست مشکلش جای دیگری است که شما احتمالا ازش اطلاع ندارید.. که قطعا ندارید ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
استاد عزیز جناب دکتر عطارد
با نظر شما موافقم؛ اما آیا حداقل می توانیم به واکسن های ........ که شما هم دست اندرکار تولید آن هستید اعتماد کنیم؟
واکسنی که با نگاه به قیمت ارز و واکسن های وارداتی یکباره قیمت ش را چند برابر می کند. آیا واقعا هزینه های تولید هم به همین نسبت بالا رفته بود که قیمت چند برابر شد؟
یک روز واکسن تب برفکی ....... هست و یک روز نیست. چگونه می بایست دامدار را ملزم کنیم که طبق برنامه زمان بندی علمی جهت واکسیناسیون اقدام کند؟
شما باعث افتخار کشور و مخصوصا جامعه علمی دامپزشکی ایران هستید و در بحث فنی بی نظیر هستید؛ اما نگاهی به بخش های دیگر شرکت ........ هم بیندازید تا متوجه شوید ایراد کار از کجاست.
آیا واکسنی که به درب دامداری می رسد همان چیزی است که شما تولید می کنید. آیا شما نمایندگان استانی را ملزم کرده اید که واکسن را در محل کلینیک به دامپزشک تحویل دهند یا اینکه این واکسن باید چندین ساعت در هوای گرم در داخل صندوق عقب یک ماشین مسافرکش از مرکز استان به شهر دیگر حمل شود.
در مورد ....... شرکت واکسن و سرم سازی رازی که بهتر است چیزی گفته نشود
وحید عطارد
| United States of America |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
با سلام : ضمن‌تشکر از حسن نظر جنابعالی ..قطعا نقایص و‌مشکلاتی در راه تولید در کشور وجود دارد که بحث‌ فراوانی را طلب می کند .. شخصا حمایت بیدریغ خودم را از موسسات تولید داخل بخصوص موسسه رازی دارم .. و‌امیدوارم کمکهای اقتصادی .. فنی و‌حمایتی به این موسسات انقدر
باشد که صادرات واکسن داشته باشیم .، اما فراموش نکنید که واکسنهای بی کیفیت وارداتی دوزی بیست سنت به دامداران این کشور با قیمت یک‌ و‌نیم تا دو دلار فروخته میشود و توصیه میشود که چهار تا پنج مرتبه هم در سال واکسیناسیون انجام شود .، به نظرم‌نیاز به توضیح بیشتری نباشد ..
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
خوب اين همه توليد كننده كه داريم چرا ارز دولتي براي واردات تخصيص ميدهيد خوب ارز به توليد كننده بديد ببينيد توليد كننده چيكار ميكند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
3
بزرگان دامپزشکی کشور و استانها از این فرصت باید استفاده کنند و متمم قانون تسری و ضریب 1/1 و محرومیت از مطب را و... پیگیری نمایند
این مجلس بهترین فرصت است برای دامپزشکی و وجود همکاران دامپزشک در مجلس هم مزید علت است تا کمک کنند و این موضوعات حل شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
3
نماینده محترم
نیاز اساسی کشور واردات واکسن نیست
نیاز اساسی کشور تامین واکسن موردنیاز دامداری است
واکسن سازی رازی بزرگترین ظرفیت واکسن سازی خاورمیانه است که اسیر .......... مدیران دولتی شده و متلاشی شده است
شما موسسه رازی را از نظر ساختار مدیریتی و تجهیزاتی و تحقیقاتی تقویت کنید
دست دلالان واکسن را که ................ با اخذ ارز یارانه ای و قاچاق و بازار سیاه واکسن و دارو، دامدار و دامداری را به خاک مذلت نشانده اند قطع نمایید.
تا چند سال قبل همین موسسه رازی ۹۰% واکسن دامی موردنیاز کشور را تامین میکردولی سیاست ................... موجب فلجی تولید و رونق واردات واکسن شد.
نیاز اصلی کشور اینست موسسه رازی را تقویت کنید دست دلالان و مدیران و کارمندان فاسد ............ را کوتاه کنید و اعتبار لازم برای خرید واکسن و تزریق واکسن را برای سازمان دامپزشکی تخصیص دهید.
واردات هر نوع واکسن را طی برنامه ۳ ساله قطع کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
1
متاسفانه موسسه رازی .......... مدیریت می گردد و از طرفی هم این مبحث واکسن کرونا را برای ماندگاری خود بزرگ جلوه داده اند در حالی که اکثر متخصصین ویروس شناسی موسسه در تولید و طراحی این واکسن حیاتی مشارکت نداشته و اطرافیان ........... روی واکسن مذکور کار می کنند. والله والله ظرفیت موسسه رازی بسیار بیشتر از این چیزی است که می بینید اگر که دست مدیران کلان، علمی و ملی بیافتد.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
1
0
جناب عطارد .................. اسم شرکت را حکیم مهر عزیز فیلتر فرمودند ................... اگر واکسن هندی خوب بود و مورد استقبال دامدار پس چرا دیگر وارد نمیشود ؟؟؟!!!
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
1
0
الان هم ۳ خط از صحبت های ما فیلتر شده وای صحبت های شما ظاهرا فیلتر نمیشود عجب حکیم ........
نظر شما
ادامه