کد خبر: ۶۱۱۹۲

اداره‌کل دامپزشکی خوزستان در اطلاعیه‌ای مطالب منتشرشده مبنی بر توزیع مرغ تاریخ مصرف گذشته را تکذیب کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل ایسنا، در اطلاعیه امروز (۱۲ آذرماه) اداره‌کل دامپزشکی خوزستان آمده است: "پیرو انتشار کلیپی در فضای مجازی در ۱۰ آذرماه و توضیحات عوامانه فردی با هویت نامعلوم در مورد مرغ منجمد توزیع شده با تاریخ مصرف ۱۰ فروردین‌ماه امسال، روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان خوزستان توضیحات مشروحه ذیل را جهت تنویر افکار و جلوگیری از تشویش اذهان عمومی ارائه می‌دهد.

۱ - تاریخ درج شده روی مرغ منجمد، تاریخ کشتار، آماده‌سازی، بسته‌بندی و انجماد آن در کشتارگاه می‌باشد و عمر ماندگاری مرغ منجمد در دمای منفی ۱۸ درجه سانتی‌گراد به مدت یک سال بوده و بر اساس مستندات علمی و در صورت رعایت شرایط نگهداری، هیچگونه تغییر کیفی و کمی در مرغ منجمد به وجود نمی‌آید.

۲ - همانگونه که بارها از طریق رسانه‌های گوناگون اعلام گردیده در تولید مرغ گوشتی هیچگونه هورمونی مصرف نمی‌گردد چرا که مصرف اینگونه فرآورده‌ها بسیار هزینه‌بر بوده و مقرون به صرفه نمی‌باشد. لازم به یادآوری است هر ساله پایش‌ها و بررسی‌های متعددی جهت بررسی سلامت فرآورده‌های خام دامی توسط اداره‌کل دامپزشکی استان صورت می‌پذیرد.

۳ - متاسفانه انتشار مطالب خلاف واقع و غیرکارشناسانه نظیر موارد مطرح‌شده در کلیپ، موجب تشویش اذهان عمومی جامعه و بر هم زدن امنیت روانی مصرف‌کنندگان محترم می‌گردد و خسارات جبران‌ناپذیری به تولیدکنندگان گرامی که در خط مقدم اقتصاد مقاومتی می‌باشند نیز وارد می‌نماید لذا این اداره‌کل برخود لازم می‌داند نسبت به پیگیری موضوع از طریق مجاری قانونی اقدام نماید.

به شهروندان توصیه می‌گردد:

الف: از مصرف فرآورده‌های خام دامی (گوشت، مرغ، تخم مرغ، ماهی و...) فاقد تائیدهای لازم بهداشتی از جمله لیبل و آرم سازمان دامپزشکی خودداری کرده و هنگام خرید نسبت به کنترل تاریخ تولید و انقضا توجه کنند.

ب: در صورت هرگونه ابهام و یا شبهه در خصوص فرآورده‌های خام دامی خریداری‌شده، می‌توانند به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها در سراسر استان مراجعه کنند."

 
نظر شما
ادامه