کد خبر: ۶۱۱۳۴

بازرسان دامپزشکی در تمامی مراحل شبکه تولید، توزیع تا مصرف داروهای دامپزشکی نظارت کامل دارند و طی این مدت از 365 واحد کارخانجات تولیدی دارو و مکمل سازی، شرکت های پخش دارو و واکسن، دامداری ها و مرغداری ها، انبارهای خوراک دام و پت شاپ ها تعداد 1000 مورد بازدید کارشناسی صورت گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گیلان، «دکتر ساسان پشتیبان» رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان اعلام کرد: در راستای صیانت و نظارت بر شبکه توزیع دارو و واکسن های دامی و بخش درمان دام در هشت ماهه سالجاری از داروخانه ها، مراکز درمانی و مایه کوبی بخش خصوصی دامپزشکی و شرکت های پخش دارو و آزمایشگاه های تشخیص دامپزشکی در سطح استان بیش از 1000 مورد بازدید صورت گرفت و در این خصوص تعداد 15 مورد گزارش تخلف به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات صنفی سازمان نظام دامپزشکی استان گیلان و تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

وی اضافه کرد: در این بازدیدها با موارد تخلفی نظیر گرانفروشی دارو، توزیع خارج شبکه دارو و قاچاق دارو و واکسن برخورد شد که پرونده آنها در تعزیرات حکومتی در جریان است و در یک مورد توزیع خارج شبکه، حکم قطعی مبنی بر قطع سهمیه دارو به مدت سه ماه در خصوص یک شرکت پخش استانی توزیع دارو صادر شد.

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان گیلان افزود: بازرسان دامپزشکی در تمامی مراحل شبکه تولید، توزیع تا مصرف داروهای دامپزشکی نظارت کامل دارند و طی این مدت از 365 واحد کارخانجات تولیدی دارو و مکمل سازی، شرکت های پخش دارو و واکسن، دامداری ها و مرغداری ها، انبارهای خوراک دام و پت شاپ ها تعداد 1000 مورد بازدید کارشناسی صورت گرفت.

دکتر پشتیبان همچنین اعلام کرد: پرونده های تخلفات دارو ودرمان از طریق دو مجرای سازمان نظام دامپزشکی و اداره تعزیرات حکومتی قابل رسیدگی می باشد.

 

نظر شما
ادامه