کد خبر: ۶۱۱۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با گلایه از برخی از افراد در حوزه پزشکی گفت: متاسفانه برخی از افراد در حوزه هایی که تخصص ندارند اظهار نظر می کنند و این موضوع زجرآور است؛ افراد به هیچ عنوان نباید در حوزه هایی که تخصص ندارند اظهار نظر کنند و اگر قرار باشد همه در حوزه های غیر تخصصی اظهار نظر کنیم آشفته بازار می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صاحب نیوز، «دکتر شهرام موحدی» اظهار کرد: هیچ چیزی به عنوان هورمون در حوزه پرورش طیور و به ویژه مرغ گوشتی و تخم گذار نداریم و هیچ هورمونی به صورت تزریق یا خوراکی انجام نمی شود.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: هورمون را نمی توان به عنوان خوراکی به طیور داد چرا که ساختار پروتینی داشته و در دستگاه گوارش از بین می رود، بنابراین باید به صورت تزریقی باشد، که اگر قرار باشد تزریق انجام و تکرار نیز شود این مرغ کیلویی بیش از 500 هزار تومان می شود که اصلاً چنین چیزی شدنی نبوده و هیچ کجای دنیا هم انجام نمی شود و اصلاً ارزش اقتصادی ندارد.

وی با گلایه از برخی از افراد در حوزه پزشکی افزود: متاسفانه برخی از افراد در حوزه هایی که تخصص ندارند اظهار نظر می کنند و این موضوع زجر آور است؛ افراد به هیچ عنوان نباید در حوزه هایی که تخصص ندارند اظهار نظر کنند و اگر قرار باشد همه در حوزه های غیر تخصصی اظهار نظر کنیم آشفته بازار می شود.

موحدی با بیان اینکه باید موضوعات تخصصی تر دنبال شود، ادامه داد: در تولید گوشت مرغ، مرغی تولید می شود که کاملا اصلاح نژاد شده و 45 روز در جایی نگاه داری می شود که رطوبت آن تامین شده و تمام مواد معدنی و ویتامین ها در اختیارش قرار می گیرد و بهترین آب در دسترس این مرغ است و همچنین دما محافظت شده است، بنابراین جوجه رشد خوبی را دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کیفیت گوشت مرغ تولیدی مشکلی نداشته و فوق العاده است.

شهرام موحدی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه تولید مرغ سایز، برنامه ای مشترک بین جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان است، گفت:  در اصفهان مصرف مرغ سنگین رواج دارد که این اشتباه است و ما این موضوع را در برخی استان های دیگر نمی بینیم

وی بیان کرد: ما باید مانند تمام دنیا به سمتی برویم که مرغ را با وزن کمتر از یک و نیم کیلوگرم مصرف کنیم که این فوق العاده خواهد بود.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
3
درود بر مدیرکل رسانه ای دامپزشکی اصفهان. خدا قوت اصفهانی ها
کاردان دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
0
پس اگه هورمون نمیزنن چطور جوجه 35 گرمی میشه 4 کیلو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
شما واقعا کاردان هستید؟!
درس اصول پرورش طیور را چجور پاس کردید؟
نکنه بهداشتیار دام هستید و سودای کاردان بودن را در سر می پرورید؟!
جوجه با هورمون میشه 4 کیلو! با کدوم هورمون با کدوم تزریق با کدوم هزینه هنگفت
اصلا این همه هورمون از کجا باید تامین بشه
آب رودخونه که نیست
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
احتراماً.

در عجبم! آقای کاردان دامپزشک، فرض بر آن باشد که کاردانی دامپزشکی رشته تحصیلی شما بوده است، اظهار نظر جنابعالی حاکی از این میباشد که شما :
در طول تحصیل رشته کاردانی حتی * 3 ساعت در کل دوره در کلاس های آموزشی شرکت نکرده اید، این بدان معناست که الف، ب دامپزشکی را اصلآ نمی‌دانید و تعطیل هستید.
نظر شما
ادامه