کد خبر: ۶۱۰۴۲
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:
«دکتر سیدبهمن نقیبی» اظهار داشت: در حال حاضر موردی از این بیماری در گله‌های صنعتی تخم‌گذار و یا گوشتی مشاهده نشده و هیچ‌گونه اختلالی از این لحاظ در تولید تخم‌مرغ و یا گوشت مرغ ایجاد نگردیده است ...
 

حکیم مهز: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در واکنش به شایعات بی‌اساس در فضای مجازی گفت: در حال حاضر موردی از بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در گله‌های طیور صنعتی (اعم از تخم‌گذار و یا پرورش نیمچه گوشتی) مشاهده نشده و هیچ‌گونه اختلالی از این لحاظ در تولید تخم‌مرغ و یا گوشت مرغ در کشور ایجاد نگردیده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر سیدبهمن نقیبی» معاون بهداشتی و پیشگیری این سازمان صبح امروز پنجشنبه شناسایی بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان طی چند روز گذشته در پرندگان حیات‌وحش در کشور را تایید و اعلام کرد: با همکاری سازمان محیط زیست و سازمان دامپزشکی کشور و در قالب برنامه ملی رصد و کنترل بیماری در محل‌های تجمع پرندگان مهاجر اقدامات لازم در حال انجام است .

این مقام مسئول از عموم هموطنان که نسبت به نگهداری طیور بومی اقدام می‌نمایند، تقاضا کرد ضمن ضدعفونی محوطه و محل‌های نگهداری طیور بومی با محصور نمودن آنان، ارتباط آنها با پرندگان آزادپرواز را قطع نموده و اکیداً از خرید و فروش طیور بومی بصورت دوره‌گردی امتناع نمایند .

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر موردی از بیماری در گله‌های طیور صنعتی (اعم از تخم‌گذار و یا پرورش نیمچه گوشتی) مشاهده نشده و هیچ‌گونه اختلالی از این لحاظ در تولید تخم‌مرغ و یا گوشت مرغ در کشور ایجاد نشده است .

بدینوسیله هرگونه مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر درگیری واحدهای صنعتی پرورش طیور با بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان واقعیت نداشته و تکذیب می‌شود .

 

نظر شما
ادامه