کد خبر: ۶۱۰۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

مدیرکل دامپزشکی مازندران از پلمب دو فست‌فود معروف ساری به دلیل عرضه گوشت غیر مجاز خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر سیدحسن رضوانی» از پلمب دو فستفود معروف ساری به دلیل عرضه گوشت غیرمجاز خبر داد و اظهار کرد: بر حسب گزارش‌های از شبکه بهداشت شهرستان ساری مبنی بر استفاده یک آشپزخانه مرکزی از گوشت‌های غیرمجاز و غیربهداشتی، بازرسان بهداشتی دامپزشکی ساری به محل اعزام و با مشاهده لاشه‌های غیرمجازی که به‌صورت خارج از شبکه توزیع تهیه شده بودند، محموله را ضبط و اقدامات قانونی لازم را انجام دادند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران، خاطر نشان کرد: نظر به شواهد و قرائن موجود و به استناد اظهارات متصدی واحد مقرر بود لاشه‌ها برای مصرف به دو واحد فستفود در ساری منتقل شوند که با بررسی به‌عمل آمده و با حکم و دستور صریح دادستان شهرستان ساری این دو واحد نیز توسط دامپزشکی ساری و با همکاری شبکه بهداشت و درمان و نیروی انتظامی پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شده و پرونده قضایی برای متصدیان این دو واحد صنفی تشکیل شده است.

رضوانی از مردم درخواست کرد: مردم در شرایط کرونایی در صورت استفاده موادغذایی از رستوران‌ها و آشپزخانه‌های مرکزی که به‌صورت بیرون بر فعالیت دارند، از سلامت و بهداشتی بودن آن اطمینان حاصل کنند.

وی ضمن هشدار به متخلفان بهداشتی که به‌خاطر سواستفاده و سودجویی بیشتر سلامت مردم را با استفاده از مواد پروتئینی غیرمجاز، بی‌کیفیت و غیربهداشتی تهدید می‌کنند، گفت: مردم تخلفات بهداشتی را به شماره ۱۵۱۲ گزارش دهند.

در پیگیری اولیه خبرنگار فارس از «عقیل برزگر »رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری؛ وی علت پلمب این واحدها را به دلیل عرضه گوشت غیرمجاز تکذیب کرده بود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری در حالی این خبر را تکذیب کرده بود که اداره کل دامپزشکی پس از اطلاع مرکز بهداشت نسبت به پیگیری‌های بعدی اقدام کرد.

 عقیل برزگر اظهار کرد: ما با توجه به عدم رعایت پروتکل بهداشتی این مراکز را پلمب می‌کنیم.

وی تصریح کرد: واحدهای که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکرده و نسبت به استفاده از ماسک اقدام نکنند و سرویس بیرون بر نداشته باشند به لحاظ بهداشتی تخلف کرده و با دستور ستاد کرونا پلمب می‌شوند و هر امکانی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند، توسط ستاد کرونا پلمب می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری با اعلام اینکه بنده وقتی این موضوع را در فضای مجازی شنیدم تعجب کردم،گفت: این دو واحد صنفی معروف در ساری به دلیل اینکه زیاد معروف شده این حساسیت برای آنها ایجاد شده است.

به گزارش فارس، رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری می‌توانست در اطلاع‌رسانی به گونه‌ مناسب‌تر عمل کند که ضمن بیان شرح واقعه به خبرنگار اعلام کند که موضوع در دست بررسی است نه اینکه به صورت کلی حقیقت را کتمان کند، در دنیای شیشه‌ای امروز واقعیت هیچ وقت پنهان نمی‌ماند و اصلا واحد صنفی که تخلف کرده باید به صراحت به مردم معرفی شود و نباید سلامت جسم و جان مردم را فدای مصلحت‌اندیشی کرد.

 بر حسب قوانین و مقررات،نظارت بر فرآورده‌های خام دامی از قبیل انواع گوشت قرمز و سفید، تخم‌مرغ، لبنیات از جمله وظایف دامپزشکی بوده و در صورت فرآوری و تبدیل، شبکه بهداشت و درمان بر عرضه بهداشتی آن نظارت می‌کند.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
2
پیدا کنید پرتقال فروش را . این سطح از هماهنگی را باید در گینس ثبت کرد. البته به نظر می رسه یکی یا هردو عزیز مسئول خلاف واقع میگه. ممکنه بحث حال گیری هم مطرح باشه به دلائل کاملا فعلا نامشخص .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
اظهار نظر در خصوص فرآورده های خام دامی با دامپزشکی است نه مرکز بهداشت!!!!
مرکز بهداشت بهتره شرح وظایف خودش رو پیگیری کند
حججی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
پلمپ کلینیک دامپزشکی با بهداشت است
نظر شما
ادامه