کد خبر: ۶۰۹۸۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ در طول دو روز گذشته قابل قبول نیست و مجلس استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: بیش از ۱۰ نفر از نمایندگان با این استیضاح موافق کرده اند و تعداد موافقین در حال افزایش است و باید مسئولان دولتی پاسخگو باشند که چرا به دلیل عدم نظارت و کنترل بازار محصولات پروتئینی و توزیع نهاده های دامی، باید شاهد تورم شدید در قیمت گوشت قرمز، مرغ و... باشیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادار اقتصاد، «محمدتقی نقدعلی» با انتقاد از افزایش قیمت مرغ در کشور اظهار داشت: افزایش قیمت مرغ در طول دو روز گذشته قابل قبول نیست و مجلس شورای اسلامی تا به امروز جلسات متعددی را با وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان این وزارتخانه در خصوص کنترل قیمت نهاده های دامی، محصولات پروتئینی و کشاورزی برگزار کرده است و راهکارهای بررسی تنظیم بازار و قیمت گذاری این محصولات را بررسی کرده ایم و افزایش قیمت مرغ منطقی نیست و باید مسئولان دولتی در این خصوص پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه ملجس شورای اسلامی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: با نوسانات و تشدید قیمت ها در محصولات پروتئینی و عدم نظارت و کنترل مسئولان دولتی، مجلس شورای اسلامی از امروز استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را کلید زده است و تا به الان، بیش از ۱۰ نفر از نمایندگان با این استیضاح موافق کرده اند و تعداد موافقین در حال افزایش است.

عضو کمیسیون کشاورزی در ادامه با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی در خصوص نوسانات قیمت در محصولات پروتئینی، پاسخ غیرمنطقی داده است، گفت: خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در جلسات مشترک با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به سوال نمایندگان در خصوص افزایش قیمت ها در بازار محصولات پروتئینی، نهاده های دامی و محصولات کشاورزی عنوان کرده که من هیچ کاره ام! این پاسخ وزیر جهاد کشاروزی نشات گرفته از مشکلی است که در تخصیص ارز برای واردات نهاده های دامی، محصولات کشاورزی و ... است و از آنجایی که این وظیفه در حال حاضر بر عهده وزارت صمت است، وزیر جهاد کشاورزی عنوان می کند که این وزارتخانه فقط وظیفه نظارت و توزیع این محصولات را برعهده دارد و از آنجایی که تخصیص ارز از اختیارات وزارت کشاورزی خارج شده است، نمی توان آشفتگی فعلی بازار را کنترل کرد.

نقدعلی تاکید کرد: از آنجایی که قانون تمرکز در کشورمان به حالت تعویق در آمده و در گذشته تخصیص ارز برای واردات نهاده های دامی و کشاورزی و همچنین محصولات پروتئینی بر عهده وزارت کشاورزی بوده است، وزارت جهاد کشاورزی می توانست کنترل و مدیریت بهتری در وضعیت بازار محصولات کشاورزی و پروتئینی داشته باشد اما دخالت وزارت صمت در شرایط فعلی باعث شده که بازار دچار تورم شدید قیمتی شود و عهده ای دلالان  و سودجو با دور زدن وزارت جهاد کشاورزی و صمت، در حال کسب سودکلان هستند و در این میان فقط مردم هستند که با افزایش قیمت مواجه هستند و قدرت خرید خود برای تهیه مایحتاج خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه تلاش مجلس شورای اسلامی در راستای احیای قانون تمرکز بوده اما با مخالفت شخص رئیس جمهور مواجه شد، اظهار داشت: جلسات متعددی در مجلس با حضور مسئولان وزارت صمت و جهاد کشاورزی برگزار شد تا تخصیص ارز به اختیارات وزارت جهاد کشاورزی بازگردد و در شرایطی که معاون اول رئیس جمهور هم با این طرح موافق بود، رئیس جمهور با این طرح موافقت کرد و مانع از تصویب این طرح شد و به موازات آن شاهد بی بند و باری در بازار محصولات پروتئینی و کشاورزی هستیم و فقط دلالان هستند که از این وضعیت، رضایت کامل دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه مسئولان دولتی باید جوابگوی نواسانات قیمت مرغ باشند، افزود: مجلس شورای اسلامی مصمم است تا مشکلات به وجود آمده در بازار محصولات پروتئینی و کشاورزی را حل نماید و هر فرد و وزارت خانه ای که مسئول این شرایط است باید در مجلس پاسخگو باشد.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
1
با برداشتن این وگذاشتن ،آن هیچ کاری ،برای دامپزشکان ،انجام نمیشه ،این خانه از پای بست ،خراب است ،زیربنای دامپزشکی ،کج گذاشته ،شده وهرآن‌ممکن است ازبین برود ،یا دامپزشکی ،رو مستقل کنید ،یا ،ببریدش ،زیر نهاد بهداشت ،یا ،نیروهاش پخش کنید تو ادارات دیگه ،که لاقل ،اضافه کاذ ومزایا ،شامل اونها بشه ،اینجانب برادرم ،در اداره بهداشت ،هستش ،بغیر از حقوق ،تا الان ماهی دو‌ملیون ،اضافه کارگرفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
جناب نقدعلی اول به قیمت دلار و بعد تحریم برسید البته اگر می توانید!!1
وقتی دلار قیمت سرسام اور دارد و تحریم هستیم نهاده ها حداقلی وارد کشور می شود و کشوری که در پرورش شدیدا وابسته است نمی تواند کار زیادی بکنذد مگر نمایندگان مجلس برای دو موضوع فوق کاری بکنند تا مردم به اسایش برسند و سفره مردم بهتر شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
1
1
نمایندگان حداقلی ها ایا شما تجربه اقتصاد کشاورزی دارید یا مهندسین کشاورزی هستید/یا معنی رای مردم را می دانید/مردم از زمان حضور شما طی این چند ماه سفره شان در حال خالی شدن هست /اگر به مردم اعتقاد دارید به داد مردم برسید با اعذام وزیر جهاکشاورزی هم به جایی نمی رسید خانه از پای بست ویران است/اختلاس ها و تحریم سفره مردم را خالی می کند/همه چیز 300 برابر افزایش یافته غیر از حقوق کارمندان و کارگران!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
اقتصاد کشاورزی رو از کجا در آوردی؟؟؟؟ چرا شما مهندسین کشاورزی و دامپروری عادت به .......... شدن دارید بس کنید و کنار بگذارید این عادت ....... رو

اقتصاد رو که بسپری دست مهندس کشاورزی و دامپروری نتیجه همینی میشه که داری میبینی
واردات ، توزیع انبار و تولید و .... همه دست شماست کسی دخالت نکرده تو کارتون پس چرا همه چی ........ خورده
نظر شما
ادامه