کد خبر: ۶۰۹۴۷
 

 ۹۱ رأس گوسفند و بز در منطقه دهویه رونیز از توابع شهرستان استهبان در استان فارس به دلیل مسمومیت تلف شدند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، «محمد هادی محبوبی» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان استهبان گفت: با دریافت گزارشی مبنی بر تلف شدن تعدادی دام، اکیپ دامپزشکی شهرستان به محل اعزام شده و مشاهده گردید که تعداد ۹۱ رأس گوسفند و بز متعلق به یک دامدار شهرستان تلف شده اند و کارشناسان به بررسی میدانی و نمونه برداری اقدام کردند.

محبوبی افزود: با دستور دادستان محترم شهرستان و با حضور دامدار و نیروی انتظامی لاشه دام ها با رعایت مسائل بهداشتی دفن و معدوم سازی شدند .

  رئیس اداره دامپزشکی استهبان از برداشت نمونه و ارسال به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان به منظور تعیین علت دقیق حادثه خبر داد و گفت: برابر اعلام نظر نهایی کارشناسان آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان فارس با توجه به نتیجه آزمایشات علت تلف شدن، مسمومیت دام ها با کود اوره بوده است .

وی با بیان اینكه كود اوره از كودهای كشاورزی است كه در صورت خوردن آن توسط دام ها موجب مسمومیت و مرگ و میر دام می شود، اظهار كرد: اطلاع رسانی به موقع كشاورزان هنگام كود پاشی مزارع با مواد شیمیایی، نقش موثری در عدم چرای دام در این مناطق و جلوگیری از مسمومیت دام دارد.

 
 
 
نظر شما
ادامه