کد خبر: ۶۰۸۸۲

رییس اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ اعلام کرد که سه هزار لیتر مکمل داروی دامی تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر فردین حسین زاده» گفت: بازرسان نظارت بر بهداشت مواد غذایی این اداره در بازرسی های سرزده در سطح شهرستان این مقدار  مکمل دارویی دامی تاریخ مصرف گذشته را در یکی از انبار های غیرمجاز نهاده های دامی کشف، ضبط و مالک آن را به منظور تعیین تکلیف به دستگاه تعزیرات حکومتی معرفی کردند.
 
رییس اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ بیان داشت:  همچنین در این انبار ۱۰ تن ذرت و ۶ تن جو فاقد شناسه لازم کشف و ضبط شد.

وی گفت: با توجه به حساسیت ها در خصوص تامین نهاده های دامی، طبق دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کل کشور، کلیه تولید، توزیع و مصرف کنندگان خوراک دام موظف هستند درباره ورود و خروج محصولات و مواد اولیه مصرفی شان اطلاعات لازم را در سامانه GIS ثبت و یا گزارش آنها را به اداره دامپزشکی ارائه کنند و بازرسان این اداره در همین راستا به صورت مستمر در حال بازرسی از انبارها، شرکت ها و دامداری ها و مرغداری ها بمنظور نظارت بر زنجیره تامین خوراک دام و پیشگیری از تخلفات احتمالی هستند.

 حسین زاده اظهار داشت: دامپزشکی ساوجبلاغ  علاوه بر نظارت های بهداشتی دقیق، در امر جلوگیری از قاچاق و کمک به تامین نهاده های دامی دولتی که به تامین محصولات دامی در سبد غذایی مردم منجر می شود، تلاش های گسترده ای در سلامت غذایی انجام می دهد.

 

نظر شما
ادامه