کد خبر: ۶۰۸۵۵

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر از کشف و ضبط محموله قاچاق پرندگان شکاری در معرض انقراض (گونه‌های بالابان، شاهین و بحری) در استان بوشهر- شهرستان عسلویه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «فرهاد قلی‌نژاد» با اعلام این خبر گفت: محموله بزرگ پرندگان در معرض خطر که شامل تعداد 22 بهله پرنده‌شکاری از خانواده شاهینیان و از گونه‌های شاهین، بحری و بالابان توسط فرماندهی‌مرزبانی شهرستان عسلویه و همکاری یگان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان عسلویه کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه قاچاقچیان قصد خروج این پرندگان از بوشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشتند، ادامه داد: این کشف پرندگان سومین کشف و ضبط پرندگان شکاری در سال جاری است که دو مورد قبلی در شهریور ماه و در شهرستان دیر بوده و هم اکنون روال قانونی مراحل قضایی آن نیز در حال انجام است.  

فرهاد قلی‌نژاد افزود: متاسفانه این پرندگان در شرایط بسیار نامطلوب نگهداری و منتقل شده و هم اکنون شرایط نامساعدی دارند که به محض کشف محموله، اقدامات دامپزشکی جهت بهبود شرایط زیستی در تعدادی از آنها آغاز شده است.

 وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری و مساعدت همه علاقمندان به تنوع زیستی این پرندگان ارزشمند، حفاظت از آنها بصورت بهینه استمرار داشته باشد.

 

نظر شما
ادامه