کد خبر: ۶۰۷۶۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در پی گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر مشاهده لاشه قوچ و میش در شهر بم پشت در حوزه شهرستان سراوان حاشیه نوار مرزی، نیروهای دامپزشکی، محیط بانان و همیاران محلی جهت بررسی موضوع به منطقه اعزام شدند که هنوز دلیل آن مشخص نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصرهامون، «وحید پورمردان» بیان کرد: در پی پایش و بررسی انجام شده در این منطقه، 6 لاشه (اسکلت) از نوع قوچ و میش یافت شد، متاسفانه به علت در دسترس نبودن اجزای داخلی لاشه علت بیماری به صورت دقیق را نمی توان مشخص کرد.

وی افزود: اقداماتی از قبیل، بررسی منابع آبی از نظر آلوده بودن، بررسی مراتع و چراگاه ها و دام‌های اهلی روستاهای نزدیک به محل انجام شد که خوشبختانه هیچ تلفات و علائم بیماری در دام ها مشاهده نشد.

پورمردان ادامه داد: کلاس های آموزشی و اطلاع رسانی در سطح منطقه توسط اکیپ مشترک دامپزشکی و محیط زیست در خصوص بیماری های دام ها و حیات وحش برگزار شد و موضوع از طریق تیم های تخصصی محیط زیست در دست بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود بومی ها و اهالی روستاهای این منطقه در صورت وجود تلفات دامی یا مشاهده لاشه و حیوان مریض مراتب را فوری به اداره محیط زیست یا اداره دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.


نظر شما
ادامه