کد خبر: ۶۰۷۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مرکز پردیسان، کلینیکی برای درمان، قرنطینه و بهبود حیوانات است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر شهاب‌الدین منتظمی» مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به اینکه در پارک پردیسان مرکزی برای نگهداری حیوانات وجود دارد، اظهار کرد: این مرکز کلینیکی برای تیمار، درمان و قرنطینه حیواناتی است که سلامتشان با مشکل مواجه است و از شکل باغ وحشی که در سال های اخیر داشت، خارج شده است.

او با اشاره به  آخرین وضعیت توله شیر  کشف شده در استان کردستان و انتقال آن به پارک پردیسان گفت: متاسفانه به دلیل اینکه این توله شیر در شرایط بسیار نامناسب قرار داشت و تغذیه، چون گوشت و مرغ به مقدار زیادی به آن داده شده بود دچار نرمی استخوان شده است، به همین دلیل برای روند درمان مدتی است که بیمارستان مرکزی منتقل شده است .

مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: پس از آن که وضعیت توله شیر رو به بهبودی برود، به زودی برای ادامه روند درمان و نظارت بیشتر مجدد به پارک پردیسان منتقل خواهد شد.

منتظمی با اشاره به آخرین وضعیت توله خرسی که در اردیبهشت ماه از مریوان به پارک پردیسان منتقل شده بود، گفت: این توله خرس نیز به دلیل اینکه مادر خود را از دست داده بود، در این مرکز در حال نگهداری و حفاظت است که بعد از نگهداری و بزرگ و بالغ شدن این خرس سه ماهه، تصمیم برای انتقال و یا نگهداری او گرفته می‌شود.

مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: حیواناتی که در این مجموعه به بهبودی کامل دست پیدا می‌کنند، پس از بهبودی به صورت امانت در اختیار باغ وحش‌ها و مراکز نگهداری که از سوی سازمان محیط زیست تایید می‌شوند، قرار می‌گیرند و در این قضیه بحث خرید و فروش حیوانات به هیچ عنوان مطرح نخواهد بود .
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
چون گوشت و مرغ به مقدار زیادی به آن داده شده بود دچار نرمی استخوان شده است،؟؟؟؟
راشیتیسم به علت گوشت ومرغ زیاد خوردن؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
چرا علامت سوال!!؟؟ مگر از این نکته علمی خبر نداشتید !!؟؟
پروتئین زیاد و تغذیه نا متعادل، در دوران رشد ، بخصوص در گربه سانان موجب استئوپروز تغذیه ای میشود .
نظر شما
ادامه