کد خبر: ۶۰۷۴۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
در آزمون امسال، سهم آزمون کتبی از ۳۰ درصد در سال گذشته به ۵۰ درصد در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است ...
 

حکیم مهر: ثبتنام آزمون دکترای تخصصی دامپزشکی سال ۱۴۰۰ از آذرماه امسال جهت پذیرش دانشجو در ۲۵ رشته مختلف گروه دامپزشکی آغاز میشود.

به گزارش حکیم مهر، در این آزمون دامپزشکان اجازه ادامه تحصیل در ۲۵ رشته مختلف گروه دامپزشکی (دستیاری و Ph.D ) را دارند که عبارتند از: جراحی دامپزشکی (دستیاری)، مامایی و بیماریهای تولید مثل دام (دستیاری)، بیماریهای داخلی دامهای کوچک (دستیاری)، بیماریهای داخلی دامهای بزرگ (دستیاری)، رادیولوژی دامپزشکی (دستیاری)، کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی (دستیاری)، پاتولوژی دامپزشکی، بهداشت و بیماریهای پرندگان (دستیاری)، بهداشت و بیماریهای آبزیان (دستیاری)، بهداشت مواد غذایی، بهداشت خوراک دام، اپیدمیولوژی، انگلشناسی دامپزشکی، باکتریشناسی، ویروسشناسی، قارچشناسی، ایمنیشناسی، بیوتکنولوژی، فناوری تولید مثل در دامپزشکی، سمشناسی، فارماکولوژی دامپزشکی، فیزیولوژی، آناتومی و جنینشناسی مقایسهای، بافتشناسی مقایسهای و بیهوشی و مراقبتهای ویژه دامپزشکی (دستیاری).

تغییرات رشتههای دامپزشکی نسبت به سال گذشته:

گفتنی است امسال نسبت به سال گذشته شاهد دو تغییر در رشته های تخصصی دامپزشکی بودیم:

۱- امسال برخلاف سالهای گذشته، پذیرشی در دوره دکترای تخصصی رشته «بیوشیمی» نخواهیم داشت.

۲- برخلاف سال گذشته، امسال مجدداً شاهد پذیرش دانشجو در مقطع دستیاری رشته «بیهوشی و مراقبتهای ویژه دامپزشکی» که احتمالاً در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز برگزار میشود، هستیم.

ضمناً در آزمون امسال، سهم آزمون کتبی از ۳۰ درصد در سال گذشته به ۵۰ درصد در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

به گزارش حکیم مهر، عناوین دروس امتحانی این ۲۵ رشته عبارتند از:

 

در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور آمده است:

ضمن اعلام رشته‌ها، مواد امتحانی و ضرایب دروس هر یک از مجموعههای امتحانی آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D ) سال 1400، به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در این آزمون میرساند، پذیرش دانشجو در سال 1400 بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی» مصوب 94/12/18 مجلس محترم شورای اسلامی و همچنین آییننامة اجرایی مربوطه و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام پذیرش آزمون مذکور که در زمان ثبت‌نام (آذرماه سال 1399) توسط این سازمان منتشر میشود، صورت خواهد گرفت.

 لازم به یادآوری است بر اساس قانون فوق و مصوبه جلسه 13 مورخ 98/09/30 شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی از آزمون دکتری سال 1400 به بعد میزان تاثیر هر یک از مولفه‌ها در سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوههای «آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر است:

 الف ـ دکتری آموزشی ـ پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی ـ پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می گیرد:

 1ـ آزمون متمرکز (50 درصد)

 2ـ سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

 3ـ مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)

 ب ـ دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس معیارهای زیر صورت می گیرد:

 1ـ آزمون متمرکز (30 درصد)

 2ـ سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

 3ـ مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)

 4ـ تهیه طرح واره (20 درصد)

 اجرای مرحلة اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و... توسط دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمركز دکتری (Ph.D ) سال 1400 به شرح زیر خواهد بود:

 الف) آزمون زبان، با ضریب (1)

ب) آزمون استعداد تحصیلی، با ضریب (1)

ج) آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد، با ضریب (4)

 سنجش و پذیرش برای کلیه دوره ها شامل: روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس های خودگردان، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی و... بر اساس قانون فوق و آیین نامه اجرایی آن و مصوبات مرتبط شورا انجام خواهد گرفت.

 سایر شرایط و ضوابط

 1- همه دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای می توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی در آزمون ورودی شرکت نمایند.

 2- دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی که مشمول آئین نامه شماره 77633/2 مورخ 92/05/28 که توسط معاون آموزشی وزارت متبوع ابلاغ شده، باشند می توانند در آزمون شرکت نمایند.

 3- مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا سی و یکم شهریورماه همان سال (سال 1400) فارغ التحصیل شوند. تاریخ فارغ التحصیلی برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان در صورت وجود ظرفیت نیمسال دوم است، سی ام بهمن ماه همان سال (سال 1400) خواهد بود.

 4- پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) روزانه سال 1399 چه در دانشگاه قبولی ثبت نام كرده و چه ثبت نام نكرده باشند اجازه شركت در آزمون سال 1400 را ندارند و یك سال محروم از آزمون هستند.

 تبصره: دانشجویان دوره‌ روزانه آزمون دکتری سال 1398 و ماقبل در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون، می‌بایست تا پایان آخرین روز ثبت‌نام آزمون دکتری سال 1400، از تحصیل انصراف قطعی حاصل نمایند. بدیهی است در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل دانشجویان پذیرفته شده در زمان مقرر، در صورت قبولی در آزمون دکتری سال 1400، قبولی آنان در آزمون لغو و هیچگونه اقدامی نسبت به درخواست آنان، امكان‌پذیر نخواهد بود.

 6- با توجه به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری به شماره 736 مورخ 99/05/28 دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های غیرروزانه دکتری ( به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) می‌توانند بدون انصراف از تحصیل، درآزمون دکتری سال 1400 ثبت نام و شرکت نمایند. بدیهی است این داوطلبان در صورت قبولی باید انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

 7- سایر شرایط و ضوابط در دفترچة راهنمای ثبت نام و شركت در آزمون ورودی دكتری نیمه متمركز سال 1400 اطلاع رسانی خواهد شد.
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
6
6
۱۴۰۰ هم رسید اما رشته جراحی اصلاح نشد
بی تفاوتی تا کی؟
هدر رفت وقت و انرژی دانشجویان تا کی ادامه خواهد یافت؟
با تفکیک کامل بازار کار در رشته دامپزشکی چرا رشته جراحی به دو گرایش دام بزرگ و کوچک تفکیک نشده است؟
جراح دام کوچک هرگز در طول دوران کاریش سرو کارش به اسب و گاو نمی افتد. پس چرا مسئولان اهمیتی نمی دهند؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
3
12
دل تان خوش هست .چه مدرکی .چه کاری .فقط
پول پایان نامه به استاد میدین .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
12
17
تخصص تو دامپزشکی مث گیرکردن تو باتلاق می مونه هرچی بیشتر دستو پا میزنی بیشتر غرق میشی..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
1
11
چه فایده وقتی حدنصاب برای دعوت مصاحبه رو به صورت غیر حرفه ای و غیر استاندارد بالا میبرن و تراز شبانه رو یکدفعه از 800 خورده ای میبرن به 7000 خورده ای تا عمدا داوطلب رو مردود کنن.
ماهیت رشته بالینی هستش. مصاحبه باید حذف بشه. عین رشته های دستیاری پزشکی.
تو رشته های دستیاری پزشکی به جز چند تا رشته (زنان و زایمان، روانپزشکی و احتمالا پزشکی قانونی)، هیچ کدوم از رشته ها مصاحبه ندارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
متاسفانه وزارت علوم هیچ شناختی از تفاوتی بین رشته های دستیاری با phd نمیگذارد، برای دوره ی دستیاری هیچ کجای دنیا مقاله و پایان نامه ملاک نیست. برای phd ملاک است که اساسا مسئول پژوهش در یک شاخه ی باریک هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
2
6
دستیاری های وزارت بهداشت فاقد مصاحبه بوده و صرفا بر اساس آزمون علمی و سنجش زبان است.
نظر شما
ادامه