کد خبر: ۶۰۷۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

شهردار آستارا گفت: به منظور غذارسانی شهروندان به سگ‌های بدون صاحب پناهگاه شهرداری، سطل‌های مخصوص جمع آوری غذای سگ خریداری و در سه نقطه از شهر نصب کردیم و از شهروندان انتظار داریم در این زمینه به شهرداری کمک کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «جواد معیتی»  اظهار کرد: به منظور غذارسانی شهروندان به سگ‌های بدون صاحب پناهگاه شهرداری، سطل‌های مخصوص جمع‌آوری غذای سگ در پارک شریعتی، جنب درمانگاه تأمین اجتماعی و ورودی طرح ساحل سفیر امید نصب کردیم و از همه شهروندان درخواست می‌کنیم در این زمینه به شهرداری کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری برای کنترل سگ‌های بدون صاحب، حفظ آرامش و کاهش نگرانی شهروندان پناهگاه موقتی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در جنب باغ پرندگان، خارج از منطقه مسکونی در این شهر برای نگهداری این حیوانات اختصاص یافته است.

شهردار آستارا افزود: سازمان مردم نهاد جمعه‌های مهربانی در کار زنده گیری، تیمار و تغذیه سگ‌های بدون صاحب با شهرداری همکاری بسیار خوبی دارد.

معیتی اضافه کرد: در حال حاضر ۹۵ قلاده سگ بدون صاحب توسط شهرداری و با همکاری این سازمان مردم نهاد پس از زنده‌گیری به پناهگاه منتقل، شست و شو، تیمار، انگل زدایی و واکسینه شده اند.

وی با بیان اینکه نگهداری سگ‌های بدون صاحب پر هزینه بوده و قیمت دارو و واکسن این حیوانات بسیار گران است، اضافه کرد: سگ‌های نگهداری شده در پناهگاه روزانه بیش از یکصد کیلوگرم غذا و توله‌های آن‌ها حدود ۳۰ الی ۴۰ لیتر شیر مصرف می‌کنند.

شهردار آستارا با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ گونه حمایتی از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و اصناف برای نگهداری سگ‌های بدون صاحب در پناهگاه نشده است. تصریح کرد: شهرداری از زمان راه اندازی این پناهگاه در پنج ماه گذشته، از مراکز فروش دام و طیور، ماهی فروشان و مواد غذایی، در قبال توزیع رایگان کیسه زباله، درخواست تفکیک و جمع آوری دورریز مواد غذایی برای تغذیه سگ‌ها کرد. اما متأسفانه این درخواست از سوی صاحبان این اصناف مورد حمایت قرار نگرفت.

معیتی افزود: دستگاه‌های اجرایی متولی شهرستان آستارا همچون دامپزشکی، شبکه بهداشت و محیط زیست انتظار داریم، در زمینه نگهداری و تهیه دارو و غذارسانی به سگ‌های بدون صاحب با شهرداری همکاری کنند.

وی با بیان اینکه تردد سگ‌ها در سطح شهر و محله‌های مسکونی سلامت و امنیت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد، افزود: این حیوانات پس از زنده گیری، شستشو و تیمار، انگل زدایی، واکسینه، عقیم سازی، پلاک گذاری و رهاسازی می‌شوند.

شهردار آستارا با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یکصد قلاده از سگ‌های پناهگاه پس از اطمینان از سلامت و بی خطرسازی با اخذ تعهد تحویل دوستداران حیوانات و یا رهاسازی شده است، خاطرنشان کرد: حامیان حیوانات و افرادی که توانایی و شرایط نگهداری از سگ‌ها را دارند، می‌توانند با مراجعه به واحد خدمات شهری شهرداری آستارا با دادن تعهد، نسبت به دریافت و نگهداری این حیوانات اقدام کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
1
آفرین جناب شهردار
امیدوارم همه مسئولین چنین رویکردی اتخاذ کنند
نظر شما
ادامه