کد خبر: ۶۰۶۶۰

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با تاکید بر لزوم حساسیت بیشتر دستگاه‌های اجرایی در خصوص آنفلوآنزای حاد پرندگان گفت: در هر کاری پیشگیری مقدم بر درمان است که باید با توجه بیش از پیش مدیران در شرایطی که بیماری کرونا بر کشور حاکم است، اقدامات پیشگرانه را مدنظر قرار دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «نور محمد فردی» روز یکشنبه ۱۸ آبان در جلسه ستاد مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اظهار کرد: با توجه به سردی هوا در نیمه دوم سال همواره این بیماری خود را بیشتر نمایان می‌کند در این راستا باید با همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌ها پیش از آلوده شدن استان اقدامات موثری را در رأس برنامه های خود قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بر اساس گزارش‌های واصله تاکنون ۲۳ کشور به این ویروس آلوده شده‌اند که باید مراقبت بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا کشور ما نیز آلوده به این ویروس خطرناک که به مراتب خطرناک تر از ویروس کروناست، نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به رتبه سوم کشوری استان در تولید مرغ گوشتی و تخمگذار خاطرنشان کرد: در  حال حاضر در سطح استان البرز ۱۵۴ واحد تولید مرغ گوشتی و ۱۱۴ واحد مرغ تخم گذار فعالیت می کنند که حدود ۹۰ هزار تن، تولید دارند.

وی افزود: از این میزان ۳۰ هزار تن در استان مصرف و مابقی به سایر نقاط صادر می‌شود.

به گفته فردی در سال ۹۶ به واسطه آلودگی واحدهای تولیدی مرغ گوشتی و تخمگذار استان به ویروس آنفلوآنزای مرغی، ۶۸ میلیارد تومان خسارت وارد شد که باید امسال تمهیدات لازم به منظور کنترل و مقابله با آن بیش از پیش مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

برگزاری دوره های آموزشی، اطلاع رسانی آموزشی به مردم، استفاده از بیمه به منظور جبران خسارت‌های احتمالی، گزارش به موقع تلفات و بیماری بخشی از توصیه ها و دستورات وی در این نشست بود.

 

نظر شما
ادامه