کد خبر: ۶۰۶۳۵

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: پس از به اتمام رسیدن تحقیقات برای شناسایی متخلفان سوزاندن یک قلاده خرس در استان، نتیجه تحقیقات رسانه‌ای می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر شهرام احمدی» در خصوص کشف لاشه خرس قهوه‌ای در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: لاشه سوزانده شده این قلاده خرس به همراه توله‌اش در یکی از مناطق حفاظت شده کشف شد، تحقیقات در رابطه با شناسایی عاملان وقوع این حادثه در مراحل پایانی است.

مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری افزود: پس از به اتمام رسیدن تحقیقات در این خصوص، متخلفان به مقام قضایی معرفی و نتیجه این تحقیقات رسانه‌ای می‌شود.

وی با اشاره به انتشار برخی از تصاویر شکار حیوانات در معرض انقراض در فضای مجازی توسط متخلفان، بیان کرد: در چهارمحال و بختیاری چند متخلف که اقدام به شکار و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی کرده‌ بودند، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

احمدی توضیح داد: تیم سایبری یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری به طور مستمر فضای مجازی را رصد می‌کند، اگر تخلفی در این رابطه کشف شود، نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست به همراه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برای پیگیری موضوع وارد عمل می‌شوند و با متخلف برخورد لازم صورت می‌گیرد، همچنین مردم می‌توانند گزارشات خود را با سامانه ۱۵۴۰ با یگان حفاظت محیط‌زیست در میان بگذارند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم استان مشارکت خوبی با ماموران حفاظت محیط‌زیست در حفاظت از گونه‌های زیستی و مناطق حفاظت شده دارند، عنوان کرد: به همین علت میزان آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده و عرصه‌های طبیعی به شدت کاهش داشت، قطعا با معدود افراد ناآگاه  که به محیط‌زیست آسیب می‌زنند برخورد می‌شود.


نظر شما
ادامه