کد خبر: ۶۰۶۲۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از چاپ و توزیع شناسنامه های بهداشتی جدید ویژه گاوداری ها و گوسفندداری ها صنعتی تا روستایی استان با همکاری تشکل های دامداری خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر وحید مقدس» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی استان در تشریح این خبر گفت: همواره ثبت و ضبط دقیق عملیات دامپزشکی و نگهداری سوابق در محل دامداری ها یکی از چالش های دامپزشکی بوده است لذا از چندی پیش برآن شدیم تا این وضعیت به شکلی سر و سامان یابد.

وی افزود: در این راستا با برگزاری جلسات هم اندیشی با اتحادیه های دامداری استان و بررسی شناسنامه های بهداشتی قدیمی، ایرادها و نقاط ضعف آن شناسنامه ها، احصاء و نقطه نظرات جدید جمع آوری گردید.

دکتر مقدس تصریح کرد: با توجه به تنوع دامداری ها و متفاوت بودن انتظاراتی که از سیستم ثبت عملیات دامپزشکی برای هر نوع دامداری وجود دارد امکان طراحی یک نوع شناسنامه واحد برای همه ممکن نبود لذا دو نوع شناسنامه جدید طراحی و پس از تایید نهایی کارشناسان مرتبط چاپ گردید.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامپزشکی استان گفت: در این طرح برای دامداری های غیر صنعتی، روستایی، عشایری و نیمه صنعتی یک نوع شناسنامه با محتوای مختص به این نوع دامداری ها با همکاری اتحادیه شرکت ها تعاونی کشاورزی دامداران استان تهیه و برای دامداری های گروه الف( دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی تحت سل و بروسلوز) با همکاری شرکت تعاونی کشاورزان و دامپروران وحدت استان، شناسنامه خاص دیگری تهیه و چاپ شده است که از طریق شبکه های دامپزشکی در سراسر استان توزیع خواهد شد.

وی هدف از چاپ و توزیع شناسنامه های بهداشتی جدید را ارتقاء ثبت و ضبط دقیق عملیات های مستمر دامپزشکی در محل دامداری ها نظیر ثبت عملیات واکسیناسیون دام ها، تست سل، خونگیری و آزمایش بروسلوز، بیماری های مهم، مراقبت فعال بیماری ها، گزارش بازدید کارشناسی، آزمایش های کیفیت شیر، ورود دام های جدید، دام های خارج شده و... عنوان نمود و از مساعدت و همکاری تشکل های مذکور تشکر و قدردانی نمود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامپزشکی استان اصفهان در پایان با اشاره به این که صیانت از سرمایه های دامی کشور از اصلی ترین وظایف سازمان دامپزشکی کشور است و در این حوزه تمام توان خود را به گارگرفته ایم به تمامی دامداران محترم استان نیز توصیه نمود: با توجه به هزینه های بالای چاپ، در حفظ و نگهداری شناسنامه های بهداشتی جدید کوشا باشند و همکاری شایسته با اکیپ های مختلف دامپزشکی را داشته تا روز به روز شاهد ارتقاء سطح بهداشت و سلامت عمومی جامعه باشیم.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
France
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
1
1
از برادر عزیز دکتر مقدس و سایر همکاران خوب دامپزشکی اصفهان برای این کار ارزشمند و ماندگار سپاسگزارم
دکتررفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
دکتر جان دامداری ها نصف شدند دیگه دامی نمونده برای این طفلی ها
محمد احمدی
|
Russian Federation
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
باسلام.
این طرح هم یه مشکل دیگه به مشکلات دامداران اضافه میکنه.
بااین محدودیت هاو کمبود نهاده های دامی چه انتظاری هست که دامداری ها تولید کنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
به نظر شما تو عصر جدید یکدفعه خیلی به عقب برگشتید اصفهانیهای عزیز.
نظر شما
ادامه