کد خبر: ۶۰۵۸۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک قلاده توله خرس قهوه‌ای که در استخر آب باغ کشاورزی خارج از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان گرفتار شده بود نجات و به سلامت در زیستگاه خود رهاسازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «سید اسدالله هاشمی» افزود: این توله خرس دو ساله که خارج از مناطق حفاظت شده در استخر آب باغ گرفتار شده بود نجات و به زیستگاه خود بازگشت.

وی تصریح کرد: یک قلاده خرس قهوه‌ای در ضلع شمالی منطقه حفاظت شده دنا و در حاشیه باغات روستای نورآباد پادنا (شهرستان سمیرم) در استخر آب باغ کشاورزی گرفتار شده بود که خوشبختانه نجات پیدا کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طی تماس تلفنی یکی از کشاورزان این روستا، مبنی بر گرفتار شدن یک توله خرس در استخر آب باغ کشاورزی، فورا اکیپ زنده‌گیری حیات وحش این اداره کل به همراه محیط بانان شهرستان دنا به محل اعزام شدند.

هاشمی ضمن تشکر از تماس و اطلاع رسانی به موقع و سریع اهالی این روستا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: اهالی منطقه و باغداران محل هیچ گونه آسیبی به حیوان نرسانده و طی تماس تلفنی مراتب را به اداره کل اطلاع دادند .

وی بیان کرد: خوشبختانه با حضور به موقع تیم تخصصی این اداره کل در محل، این توله خرس ۲ ساله نجات و در کمال سلامتی در زیستگاه خود رها سازی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: معمولا در فصل پاییز حیات وحش ، خصوصا خرس ها برای ارتزاق به حاشیه باغات نزدیک به زیستگاه خود می آیند، لذا از کشاورزان تقاضامندیم، تمهیدات حفاظتی استخرهای آب باغات کشاورزی خود را رعایت کنند.

 

نظر شما
ادامه