کد خبر: ۶۰۵۷۷

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف ۱۰ هزار کیلو شیشه افغانی در کشور خبر داد و گفت: عملکرد سگ های مواد یاب نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سردار مجید کریمی» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مبارزه با تمامی گروه‌های قاچاق، کاهش شیوع آسیب‌های اجتماعی ناشی از شیوع مواد مخدر کنترل و نظارت بر ورود پیش سازها در کشور از محورهای اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

وی افزود: از ابتدای سال تا یازدهم آبان ماه سال جاری بالغ بر ۶۵۰ کیلوگرم انواع مخدر توسط همکاران مان در پلیس مبارزه با مواد مخدر در سراسر کشور کشف شده است.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، مأموران این پلیس ۱۳۶ فقره عملیات و درگیری با باندها و گروه‌های مسلح قاچاق مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون داشته اند که در این عملیات‌ها ۱۰۶ نفر از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.

کشف ۴۷ هزار کیلوگرم موادمخدر توسط سگ‌های موادیاب

سردار کریمی در بخشی از سخنان خود با اشاره به عملیات‌هایی که در آنها از سگ‌های موادیاب استفاده می‌شود، گفت: سگ‌های موادیاب پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از ابتدای سال تا الان در عملیات‌هایی که شرکت داده شده اند بیش از ۴۷ هزار کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر داشته اند.

وی با اشاره به لزوم ضربه زدن به بنیادهای مالی قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر گفت: ارزش مالی کشفیات پلیس از قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون چیزی حدود ۴ هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان بوده است.

کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است

به گفته وی، در حوزه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نسبت به سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته یعنی ۲۸ درصد کشفیات مواد مخدر افزایش پیدا کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: همچنین در دستگیری عناصر اصلی مرتبط با مواد مخدر ۸ درصد افزایش داشته ایم و عملکرد سگ‌های مواد یاب هم نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

 

نظر شما
ادامه