کد خبر: ۶۰۵۶۶

نمایندگان دامپزشکی ایران و قسمت قرنطینه دامپزشکی گمرک کشور چین در بازدید ویدیویی از شرکت عمل‌آوری فرآورده‌های خام دامی و بسته بندی در بوشهر، وضعیت بهداشتی آبزیان صادراتی از این استان به کشور خود را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر روز دوشنبه در این خصوص گفت: این بازرسی به منظور اطمینان از تولید محصول سالم و بهداشتی و همچنین صادرات فرآورده‌های خام دامی بویژه میگوی استان بوشهر به کشور چین انجام شد تا نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یادشده در مجوز ورود صادر شده توسط آن کشور اطمینان لازم را داشته باشند.

«دکتر بحرانی» افزود: در راستای صادرات آبزیان به کشورهای مختلف یکی از کشورهایی که بازار عمده صادرات آبزیان ایران به آن انجام می‌شود و همچنین باتوجه به جمعیت انبوه آن، کشور چین است که حجم زیادی از صادرات آبزیان جهان به سمت این کشور پر جمعیت صورت می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی بوشهر با اشاره به اینکه ایران استانداردهای مختلفی را از جمله کد EEC یا کد اتحادیه اروپا، کد اورآسیا و… برای بحث صادرات به کشورهای مختلف دارد اظهار داشت: کشور چین همیشه مشتری خوبی برای بازار آبزیان استان بوشهر بوده است.

وی با اشاره به اینکه کشور چین حساسیت‌های زیادی را در بحث ممیزی جهت صادرات آبزیان به خصوص میگو دارد و درخواست بازدید مجازی را از یکی شرکت‌های عمل‌آوری و بسته بندی میگوی پرورشی بوشهر را داد، خاطر نشان کرد: محل بازدید مجازی طبق اعلام کشور چین جهت محموله‌های صادراتی، از شرکت سامان تجارت اروند مستقر در شهرک صنعتی بوشهر، انتخاب شد.

دکتر بحرانی افزود: سازمان دامپزشکی ایران لیستی را شامل 22 شرکت عمل‌آوری و بسته بندی آبزیان که کد IR را دریافت کرده بودند به آنها اعلام کرده بود.

شایان ذکر است این بازدید ویدئویی با هماهنگی سفارت ایران به صورت سه جانبه با حضور سازمان دامپزشکی کشور، اداره کل دامپزشکی استان بوشهر و نمایندگان دامپزشکی و گمرک کشور چین صورت گرفت.

نظر شما
ادامه