کد خبر: ۶۰۵۴۲
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر مهدی وجگانی» افزود: دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به طور معمول هر سال حدود ۷۵ نفر دانشجوی دوره دکترای دامپزشکی جذب می‌کند که حدود ۵۰ درصد آن روزانه و ۵۰ درصد شبانه هستند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «مهمترین شاخصه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، هیات علمی قدرتمند آن است»؛ این را رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به حکیم مهر می‌گوید و ادامه می‌دهد: «ما حدود ۹۰ نفر اعضای هیات علمی داریم که از این تعداد حدود ۳۰ نفر استاد تمام، ۳۴ نفر دانشیار و مابقی استادیار هستند.»

 «دکتر مهدی وجگانی» به امکانات خوب دانشکده اشاره و تصریح می‌کند: «در حال حاضر حدود ۱۵۰ هکتار عرصه و ۵۵ هزار متر مربع اعیان دانشکده است که همه اینها در قالب مرکز ساختمان اصلی دانشکده، ۲ بیمارستان و ۳ آزمایشگاه کارهای آموزش و پژوهش را انجام می‌دهند. بنده فکر نمی‌کنم که بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپایی نیز چنین امکاناتی داشته باشند.»

وی خاطرنشان می‌کند:‌ «در مجموع هر سال ۱۵۰ نفر دانشجوی ورودی داریم که با نسبت تعداد اساتید ما که ۹۰ نفر هستند، تقریبا به هر استاد ۲ دانشجو هم نمی‌رسد و این نشان می‌دهد که نسبت استاد به دانشجوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در شرایط بسیار عالی است.»

حکیم مهر:‌ آقای دکتر، وضعیت آموزش دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در روزهای کرونایی به چه صورت است و چه تغییراتی در آن ایجاد شده است؟

کلاس‌های تئوری دانشکده کاملا به صورت مجازی برگزار می‌شود. کلاس‌های عملی نیز مجازی بود اما برخی کلاس‌های عملی مثل اصول معاینه و مامایی را به این شکل برگزار کردیم که هر ۳ جلسه در یک جلسه فشرده شد و به دانشجویان گفتیم که اگر داوطلب هستند، در کلاس حضور یافته و مطالب ارائه شده را به شکل فیلم ضبط کنند و در اختیار سایر دانشجویان قرار دهند. آنها نیز همین کار را کردند. حدود ۵ نفر در کلاس حاضر شده و اقدام به تصویربرداری کرده و فایل‌های ویدیویی را برای سایرین پخش کردند.

حکیم مهر:‌ به طور کلی تاثیر کرونا در آموزش چه بوده است؟ آیا با همین برنامه‌های مجازی که اشاره کردید، خلاء آموزش جبران شده است؟

ایجاد زیرساخت‌های آموزش مجازی در دانشگاه تهران از چند سال پیش شروع شده بود. به نظر بنده دانشگاه تهران و بهخصوص دانشکده دامپزشکی، یکی از بهترین‌های کشور در عرصه فعالیت‌های مجازی بوده است؛ اما بنده می‌پذیرم که آموزش حضوری با کیفیت خیلی بهتری برگزار می‌شود. یعنی در ترم گذشته و ترم جاری که آموزش به صورت مجازی انجام گرفت، کیفیت آن را مساوی با آموزش حضوری نمی‌دانیم. اما در هر صورت دوستان و همکاران ما و کل سیستم دانشگاه در حال تلاش هستند که تا حد امکان کیفیت را در سطح بالا حفظ کنند.

حکیم مهر:‌ اخیرا دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در رتبه‌بندی علمی به‌عنوان بهترین دانشگاه ایران شناخته شده است. چه شاخص‌هایی وجود داشته که باعث این انتخاب شده است؟

مهمترین شاخصه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، هیات علمی قدرتمند آن است. ما حدود ۹۰ نفر اعضای هیات علمی داریم که از این تعداد حدود ۳۰ نفر استاد تمام، ۳۴ نفر دانشیار و مابقی استادیار هستند.

نکته بعدی تعداد مقالاتی بوده که در رنکینگ دانشگاه تهران داشتیم و در این زمینه رتبه ۴ را کسب کردیم. یعنی بالاترین رتبه را در بین یک واحد دانشکده‌ای به دست آوردیم. سایرین که از ما جلوتر هستند، پردیس‌ هستند. بنابراین می‌توان گفت همکاران ما در سطح پژوهشی هم بسیار درخشیدند و خیلی خوب کار کردند. از طرفی رتبه خود دانشگاه تهران هم در کل منطقه و جهان خوب است و همه اینها نشان می‌دهد که دانشکده دامپزشکی عملکرد خوبی داشته است.

نکته بعدی امکاناتی است که دانشکده دامپزشکی از آن بهره‌مند است. در حال حاضر حدود ۱۵۰ هکتار عرصه و ۵۵ هزار متر مربع اعیان دانشکده است که همه اینها در قالب مرکز ساختمان اصلی دانشکده، ۲ بیمارستان و ۳ آزمایشگاه کارهای آموزش و پژوهش را انجام می‌دهند. بنده فکر نمی‌کنم که بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپایی نیز چنین امکاناتی داشته باشند.

دانشکده دامپزشکی یک موسسه تحقیقاتی دارد که در آن، واحد دامپروری ایجاد کرده‌ایم. حدود ۳۰۰ راس گاو شیری، ۵۰۰ راس گوسفند و همچنین امکانات پرورش طیور گوشتی و تخمگذار در آن داریم. همه اینها امکانات فوق‌العاده‌‌ای است که به نظر می‌رسد آموزش و پرورش ما را یونیک کرده است.

حکیم مهر: وضعیت آمار سالیانه دانشجویان ورودی به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به چه صورت است؟ آیا آماری از دانشجویان عادی یا شبانه یا رشته‌های تخصصی و عمومی دارید؟

دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به طور معمول هر سال حدود ۷۵ نفر دانشجوی دوره دکترای دامپزشکی جذب می‌کند که حدود ۵۰ درصد آن روزانه و ۵۰ درصد شبانه هستند. همین تعداد هم دانشجوی تخصصی و PhD داریم که هر سال در قالب حدود ۲۰ تا ۲۷ رشته تخصصی وارد دانشکده می‌شوند. یعنی به طور میانگین هر سال در هر رشته تخصصی ۲ تا ۳ نفر بسته به رشته و شرایط ورود پیدا می‌کنند. همین تعداد هم دانشجوی شبانه داریم.

در واقع در مجموع هر سال ۱۵۰ نفر دانشجوی ورودی داریم که با نسبت تعداد اساتید ما که ۹۰ هر هستند، تقریباً به هر استاد ۲ دانشجو هم نمی‌رسد و این نشان می‌دهد که نسبت استاد به دانشجوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در شرایط بسیار عالی است.

حکیم مهر:‌ این در حالی است که برخی دانشکده‌ها و خصوصا برخی واحدهای دانشگاه آزاد، در برخی سالها تا ۵۰۰ دانشجو هم می‌گرفتند. ارزیابی شما از این وضعیت چیست؟

اجازه بدهید در این حوزه وارد نشوم. به نظر من باید نسبت استاد به دانشجو یک نسبت منطقی و معقول باشد.

حکیم مهر:‌ به‌عنوان حرف آخر...

ان شالله هر چه سریع‌تر از شر بیماری کرونا در کل دنیا و ایران خلاص شویم و بتوانیم به دانشجویان به شکل حضوری خدمت‌رسانی کنیم.
 
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
3
21
چه فایده که اساتید چیزی یاد نمیدن .فقط تئوری .
یا واسه چاپ مقاله بچه ها تو ژورنال خارجی سنگ اندازی میکنن .
یا واسه رفتن به خارج کمک نمی کنن
استاد تمام دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
33
به بسیار نکته جالبی ایشان اشاره نموده اند و آن اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپایی امکانات دانشکده دامپزشکی تهران را ندارد. واقعا انسان چه بگوید من از دانشکده های دامپزشکی آلمان فرانسه انگلستان وهلند و دانمارک صحبت نمیکنم از استاد والامقام
خواهش میکنم یک سری به جمهوری چک ببزنند و از
University of Veterinary and Pharmaceutical Sciences Brno و 13 کلینیک و انستیتو تحقیقاتی آن بازدید نمایند آن وقت میبینید که دانشکده تهران در کجا قرار دارد. یا یک سری به بوداپست بزنید

University of Veterinary Medicine Budapest in Hungar ویا از University of Veterinary Medicine in Sofia, Bulgaria دیدن نمایند و فارمهای تحقیقاتی آنها را مشاهده نمایند حتما نظرتان عوض میشود. اینها اروپای شرقی هستند ولی از بسیاری از بهترینهای ما پیشرفته تراند چرا که در آنجا ها در یک دوره 5.5 ساله دامپزشکی را عمدتا بطور عملی آموزش میدهند.بعنوان یک دانشگاهی که هم در اروپا بودم و هم آمریکا با نظر آقای دکتر مخالفم و از نظر آموزش ما از اروپا ترکیه و برخی کشورهای عربی هم عقبتر هستیم. همکار محترم لطفا بدون مدرک صحبت نفرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
سپاسگزارم از نظر شما جناب دکتر
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
زمین بیابان و بیمارستان مرد اباد بدون مریض و امین اباد ضرر ده
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
من دانش آموخته دانشگاه تهران و با نظر شما موافقم. ................
مجید
|
Germany
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
21
ظرفیت کل جذب دانشجو برای کل کشور حدود ۶۰۰ نفر است اما دانشگاه آزاد با جذب ۴۰۰۰ نفر در سال (شاید هم بیشتر ) عملا ۶ -۷ برابر نیاز کشور مدرک چاپ میکند البته با شهریه های طلائی! دانشگاه دولتی هم با ۱۰۰۰ نفر دو برابر دانشجو میگیرد و نتیجه اش هم میشود طرح هر دام یک دامپزشک !
ناشناس
|
Canada
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
5
حکیم مهر عزیز
با این شکل که شما انتقاد واقع یک دانش اموخته دانشگاه تهران که هیچ توهین، جسارت و ... در ان نبود را سانسور میکنید فقط مخاطبان خود را از دست میدهید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
1
16
تو مصاحبه دکتری تخصصی که خیلی خیلی حق رو ناحق میکنید. معلوم نیس با چه ملاکی دانشجو میگیرید. این همه داوطلب رو سرکار میذارید. اگه ملاکتون رتبس، خب اون وقت دیگه چرا از رتبه های دیگه دعوت به مصاحبه میکنید. ................
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
متاسفانه همینطور است
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
کاملا درسته!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
11
با سلام و ادب و احترام
به فرض محال که سخنان شما همکار عزیز را چشم بسته قبول کنیم اصلا همه نوع امکانات شما عالیترین نوع در دنیا است خوب نیروهایی که جذب کرده آید را چگونه توجیه میکنید همانها که فارغ از تخصصی که به زور گرفته اند در بخش نامربوطی به کار گرفته شدند مشکل فعلی شما این است که در و گوهر داده اید و قاذورات تحویل گرفته آید بازرگانی و نوروزیان داده اید ......... و ............. و ........... گرفته آید مشکل شما این است و ..........................
سخن شما به مثابه سخن رئیس محترم سازمان است که میگوید با امکانات نداشته آزمایشگاهی و کاری میخواهد پروتکل های اتحادیه اروپا را در ایران پیاده کند رئیس عزیز با سرکوب نیروی خبره و نداشتن امکانات پیشرفته تشخیص و درمان اینجا به بورکینافاسو شبیه است تا اتحادیه اروپا شاید هم بدتر حداقل در بورکینافاسو مردم میدانند بهداشت تعطیل است و خود مراقبتی میکنند اینجا بسیاری مردم گول سخنان و ادعاها را می‌خورند و به محصولات پر از اشکال اعتماد مبکنند
حکیم مهر عزیز تا جایی که میتوانی کمتر جرح و تعدیل کن تا این واقعیت به گوش آقایان برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
به چه نکته ی قشنگی اشاره کردید. اینکه پروفسور بازرگانی ها رفته اند و چه کسانی جایگزین ایشان شده اند.
استاد دامپزشکی این مملکت
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
1
13
البته باید اذعان نمود که در آموزش و تئوری خوب هستیم و شکی هم در آن نیست و مقاله های زیادی هم چاپ می کنیم.
لیکن در عمل که وارد می شویم تقریبأ همه چیزمان وارداتی است و وابسته هستیم. حالا نود نفر استاد داشته باشیم یا بیشتر و کمتر. نوآوری, ابتکار, اختراع و.... که به تولید برسد و کشور ومنطقه را خودکفا نماید و صادر کند کجاست.
من بجای آقای دکتر بودم می گفتم چه کار بدرد بخوری برای مملکت کرده ایم مثلا چه تعداد فارغ تحصیل ما الان چکار دارند می کنند و به چه کار تولیدی یا خدماتی مشغولند و مثلا چند تا بیکار هستند یا ترک وطن کرده اند و چند تا تغییر شغل داده اند و از همه مهمتر چند تا در خدمت تحقیق کاربردی منجر به خودکفایی و در کجای کشورند.
یک زمانی که انجمن فارغ تحصیلی در شیراز شکل گرفته بود گفتم بجای پز دادن و ساختمان درست کردن و آمار های آنچنانی دادن بیائید واقعیتها را بگوئید و راه حل بدهید.
حالا تا روز قیامت هم آقای دکتر هی بگویند دامپزشکی تهران اینها همه استاد و زمین و اعیان دارد, خوب نتیجه چه می شود. آیا آدمهایی را هم تربیت می کنید که دلشان به حال مملکت بسوزد. آمار اینها را بدهید چند تا هستند کجا کار می کنند و چه ابتکاراتی کرده اند و کدام عرصه ها را به تصرف در آورده اند. مؤئد باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
20
این خود بزرگ بینی شده آفت این رشته برای همینه که مدرک دامپزشکی ایران راهیچ جای دنیا قبول ندارن به قول یکی ازاساتیدبزرگ دامپزشکی درایران اقیانوسی است باعمق یک وجب ولی درکشورهای پیشرفته دنیا رودخانه ای است با عمق صدهامترمتاسفم برای خودم که عمرم راتوی این رشته درایران هدرکردم.انشاا... درسی بشه برای آیندگان .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
مدرک ایران رو قبول دارن. باید به خودتون سختی بدید زحمت بکشید امتحان بدهید. نه اینکه از رشته بدگویی کنید.
دکتر دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
کجا مدرک ایران را قبول دارن من می خواهم بروم شما اعلام بفرمایید من بیام دست شما رو ببوسم شما که تا حالا پاتون را از ایران بیرون نگذاشتید لطفا الکی نگید مدرک ایران را قبول دارن بله باید امتحان بدیم اونوقت به نظر شما با این سرفصل های ما و درسهایی که ما پاس کردیم میتونیم از عهده امتحانات اونها بربیاییم آقا جان برای کسانی که فقط جزوه خوندن و منابع اورجینال ندیدن قبول شدن خواب و خیالی بیش نیست مگر اینکه برید دوباره بشینید از نوع دامپزشکی بخونید اگر کسی جایی را سراغ داره که مدرک دامپزشکی ایران را قبول دارن خوشحال میشیم اعلام بفرمایند!!!!!!!
سحر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
احسنت
ناشناس
|
Australia
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
1
17
............... دکتر متخصص ما حتی به گردن تکنسین های کشورهای دیگه هم نمیرسن، ................
رشته دامپزشکی از اساس آموزشش غلطه تو ایران ................
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
9
0
درود برشما جناب آقای دکتر و اساتید بنام خصوصا جناب آقای دکتر محمدرضا نجارزادگان بزرگ مرد خطه آذربایجان پیشرو علم و ایثار و دانش سالم و تندرست باشید
دانشگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
2
الان من شخصی را می شناسم که فوق لیسانس از دانشکده دامپزشکی گرفته ولی متاسفانه کاری که میکنه کارشناس،آموزش در یکی از دانشکده های دانشگاه تهران شده و مشغول به کار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
این خوبه که. بره خدا رو شکر کنه ک اسنپ نشده یا کارگری نمیکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
5
وضعیت کلینیک دامپزشکی دانشگاه تهران به لحاظ حمایت از رزیدنت در زمینه های مختلف بسیار بسیار بسیار اسفبار است. حکیم مهر عزیز حتما یک گزارش تهیه بکنید . در وضعیت شیوع کرونا رزیدنت ها را با تهدید نمره وادار به بیگاری میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
خب به هر حال هرکسی رزیدنتی دانشگاه تهران قبول بشه، پای لرزشم باید بشینه و زندگیشو تعطیل کنه و در خدمت اونجا باشه. ناراحتید انصراف بدید.
استاد
|
Germany
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
1
4
همانطور که دوستان گفتند ایشان بایستی از کلینیک های اروپای شرقی وحتی ترکیه ................ بازدید نمایند و سپس مقایسه انجام گیرد ما از تمام تکنولوژی های جدید در این علم عقب تریم وصرفا زمان را برای گذاشتن ونوشتن مقالات کپی شده از ایده های غربی می گذاریم ومرتب آما ر می دهیم که تعداد مقالات ایران بالاست واقعا اگر این گونه بود چرا نخبگان کشورهای دیگر ایران نمایند وبر عکس نخبگان ما می روند
دانشجوی دانشگاه تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
7
ای کاش امکانات مورد اشاره تنها در انحصار دو یا سه گروه (من جمله گروه مامایی) از چندین گروه دانشکده نبود. بعنوان دانشجوی شما، تقاضا میکنم امکانات محدود و ناچیز بخش/گروه‌ تغذیه دام و طیور، میکروب‌شناسی، پاتولوژی، داخلی (بویژه دام بزرگ)، سم‌شناسی و ... رو یکبار دیگر بررسی بفرمایید جناب رئیس. در بزرگی اسم دانشگاه تهران شکی نیست، اما برای حفظ عظمتش باید در عمل تلاش کنیم و نه در سخن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
4
1
چندین بار حیوون حمایتی بردیم بیمارستان دانشگاه تهران اما متاسفانه دامپزشکها .................. قادر به تشخیص نبودن..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
منتظر باشید داستان شما حمایتی ها را برای مردم ایران علنی خواهیم کرد تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
دانش آموخته دانشکده
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
3
وقتی امکانات در اختیار دانشجو نیست واقعا کاربردش چیه؟ من از ایشان سوال می کنم: اون افتالموسکوپ و اسلیت لمپ بخش دام کوجک چرا باید توی اتاق اساتید پنهان بشه و به دست رزیدنت ها نرسه؟ همچنین آندوسکوپ و خیلی از امکانات که انحصارا در اختیار مصرف اساتیده و دانشجو رنگ اون ها رو از دور هم نمی تونه ببینه.

در بخش دام بزرگ چقدر در درمان کیس ها موفق عمل کردیم؟ چند تا کیس داریم؟ ......... برای بهبود تعداد کیس مردآباد چه کردید؟
......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
من از آقای دکتر میخواهم داستان ماهی سیاه کوچولو را بخوانند و ................... و سیری در اقیانوس که اروپا بخشی از آن است شوند بعد آنوقت ببینم همین نظر را دارند. اینگونه صحبت کردن ها دانشجویان سال اول را گمراه میکند. من یادم هست وقتی ازیک شهر کوچک با خانواده ای فقیر با حقوق ماهیانه پدرم در حد 500 تومان وقتی در سال 47 وارد دانشکده دامپزشکی شدم ریاست دانشکده مرحوم دکتر رفیعی بود. دانشجویان سال اول 50 نفر بودند. همان بدو ورود سال بالاایها آمدند و راهنمایی کردند که اینجا نمانید سال دیگه کنکور بدید برید. چند هفته ای از ورودمان نمیگذشت که همه ما را در آمفی تاتر دانشکده جمع کردند و مرحوم دکتر رفیعی برای ما از فوائد و نیاز جامعه به دامپزشکی سخن گفتند. هنوز این حرفشان در گوشم زنگ میز ند که 5 هزار دامپزشک در ناسا در آمریکا مشغول کار هستند،روسیه 70 هزار دامپزشک دارد و در ایران یک دامپزشک ماهی 5 هزار تومان میگیرد. همین باعث گمراهی خیلی از ماهایی که در وضع مالی خوبی نبودیم شد ولی یک عده نصیحت سال بالایی ها را گوش دادند و رفتند و درمقایسه با ما از یک زندگی بهتری بهره بردند و از همه مهمتر در جامعه تحقیر نشدند. مثل اینکه این رسم هنوز ادامه دارد .................. واقعیت های موجود را برای دانشجویان بیان نمیکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
5 هزار دامپزشک در ناسا کار میکنه !؟؟
جل الخالق
دامپزشک هیئت علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
0
0
بهتر است این نکته را هم اضافه کنید که دسترسی دانشجو به اساتید شاخصش در دانشگاه تهران چجور است؟ بنده ده سال پیش آنجا رزیدنت بودم تعضی از اساتید را ماهی یکبار هم نمیشد دید چه رسد به...
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
.................... بهتر بود می گفتند دامپزشکی ایران در تاریخ بی نظیر است چون حدود نیم قرن از دنیا عقب است
نظر شما
ادامه