کد خبر: ۶۰۴۷۰
 

طی روز‌های اخیر شیوع بیماری در جمعیت دامی استان فارس شایعه شده بود، در حالی که بیماری خاصی نیست و تنها تعدادی از گوسفندان با استفاده از پسابی که از زمین‌های کشاورزی بیرون آمده تلف شدند

به گزارش حکیم مهر به نقل از اول فارس، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: طی روز‌های اخیر ۱۳۰ راس دام به سبب مسمومیت با کود اوره، تلف شده‌اند.

 «دکتر سیدبهمن نقیبی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی، شیوع بیماری دامی و تلف شدن گاو و گوسفند بر اثر آن در استان فارس را تکذیب کرد و گفت: طی روز‌های اخیر در یکی از روستا‌های فارس، تعدادی از گوسفندان در اثر مسمومیت با کود اوره تلف شدند.

او علت رخداد این تلفات را مسمومیت در نتیجه مصرف آب خروجی از مخزن آب باغی اعلام کرد و افزود: بنابر بررسی‌های به عمل آمده، نمونه‌برداری و ارسال به آزمایشگاه انجام شد و در نهایت نتیجه آزمایش پساب کود اوره مثبت شد.

تلف شدن ۱۳۰ راس دام به بیماری دامی ارتباطی ندارد

نقیبی از تلفات ۱۳۰ راس دام خبر داد و گفت: طی روز‌های اخیر شیوع بیماری در جمعیت دامی استان فارس شایعه شده بود، در حالی که بیماری خاصی نیست و تنها تعدادی از گوسفندان با استفاده از پسابی که از زمین‌های کشاورزی بیرون آمده تلف شدند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی در پایان با اشاره به اینکه مشکلی در مصرف گوشت در  استان فارس وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به آنکه کلیه دام‌های تلف شده معدوم و از چرخه انسانی خارج شدند، مردم نگران خرید و مصرف گوشت نباشند.

 

نظر شما
ادامه