کد خبر: ۶۰۴۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مانور میدانی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در سال 99 و در راستای افزایش توان اجرایی و هماهنگی اعضاء ستاد مدیریت بحران و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان شهرضا برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا، «دکتر حمید رئیس زاده» رئیس شبکه ضمن اعلام این خبر افزود: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و درراستای افزایش توان اجرایی و لزوم هماهنگی اعضای ستاد مدیریت بحران و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شهرستان، برنامه مانورمیدانی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور کلیه دستگاه های اجرایی این ستاد شامل فرمانداری، شهرداری و بخشداری شهرستان، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، مدیریت جهاد کشاورزی ، اداره محیط زیست و... در محل واحد پرورش بوقلمون گوشتی گروه 22توپخانه واقع در جاده سمیرم برگزار گردید.

وی گفت: پس از دریافت گزارش فرضی از وقوع بیماری، اکیپ کارشناسان این شبکه با آمادگی کامل و کلیه تجهیزات لازم به محل مذکوراعزام و مطابق با دستورالعمل اجرایی مدیریت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اقدام به انجام مراحل آن شامل قرنطینه، نمونه برداری، معدوم سازی، دفن بهداشتی ، پاکسازی و ضد عفونی واحد پرداختند.

دکتررئیس زاده در تشریح جزئیات عملیات گفت: درابتدا و دراسرع وقت اطلاع رسانی های لازم به دستگاه های مرتبط انجام و دستگاه های اجرایی مطابق با دستورالعمل مدیریت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در محل حاضر و به شرح وظایف خود پرداختند.

وی افزود: در ابتدای مانورکارشناسان شبکه دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی، بنرهای قرنطینه و منع تردد درمسیرورود و خروج به کانون بیماری را نصب نموده و از ورود افراد متفرقه به محل کانون بیماری جلوگیری به عمل نمودند. در ادامه کارشناسان شبکه دامپزشکی پس از قرنطینه کانون بیماری، نظارت و انجام عملیات معدوم سازی شامل گازگذاری درسالن ها و جمع آوری لاشه ها و کیسه کردن آنها و انتقال به محل دفن لاشه ها را انجام و نسبت به عملیات دفن بهداشتی و ضد عفونی مناسب درچاه دفن لاشه ها در محل کانون بیماری اقدام نمودند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا در پایان از مرغداران درخواست کرد: هرگونه افزایش تلفات، وبروزعلائم بیماری های مختلف را سریعا به شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش دهند.

 
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ریحانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
عالی است خصوصا آرایش و فرم نفرات
نظر شما
ادامه