کد خبر: ۶۰۴۶۱
 

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از برگزاری اجلاس سالیانه انجمن بین المللی حیوانات آزمایشگاهی ( ICLAS) با حضور محققان موسسه رازی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر علی اسحاقی» درباره برگزاری اجلاس سالیانه انجمن بین المللی حیوانات آزمایشگاهی با حضور محققان موسسه رازی گفت: این اجلاس امسال به علت شرایط همه گیری ویروس کرونا و محدودیت سفرها به صورت مجازی و با حضور تعدادی از محققان موسسه رازی برگزار شد.

وی افزود: در این اجلاس علاوه بر ارائه گزارش عملکرد حوزه آسیا، اروپا، اقیانوسیه، آفریقا و امریکا توسط نمایندگان منطقه ای، موضوعات مطرح در نشست به رای گذاشته شد و موسسه رازی نیز رای خود را ثبت کرد.

رئیس موسسه رازی، همچنین با اشاره به عضویت این موسسه از سال 1994 به عنوان عضو ملی در این انجمن جهانی یادآور شد: انجمن بین المللی حیوانات آزمایشگاهی مهم ترین انجمن جهانی در حوزه حیوانات آزمایشگاهی است که تقریبا تمامی انجمن های مرتبط از جمله AFLAS  (فدراسیون علوم حیوانات آزمایشگاهی آسیا)،CALAS  (انجمن علوم حیوانات آزمایشگاهی کانادا)، FELASA (فدراسیون علوم حیوانات آزمایشگاهی اروپا) و ... ذیل این مجموعه فعالیت دارند.

دکتر اسحاقی گفت: انجمن ICLAS در راستای پیشبرد سلامت دام و انسان از طریق ترویج مراقبت اخلاقی و استفاده از حیوانات آزمایشگاهی در تحقیقات در سراسر دنیا فعالیت دارد. آموزش و کمک به آزمایشگاه ها و موسسات در توسعه و بهبود نگهداری حیوانات آزمایشگاهی، تصویب قوانین اخلاقی کار با حیوانات آزمایشگاهی و ارتباط با شبکه بین المللی کنترل کیفیت ژنتیک و میکروبی از ظرفیت های این انجمن به شمار می آید.

 
 
نظر شما
ادامه