کد خبر: ۶۰۴۵۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
امروز انجام شد:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» گفت: در این طرح، هر خانوار روستایی می تواند بین ۳۰ تا ۵۰ قطعه طیور خانگی پرورش دهد ...
 

حکیم مهر: در دیدار «احمدعلی موهبتی» استاندار سیستان و بلوچستان با رییس سازمان دامپزشکی کشور، مسایل دام استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر برنامهریزی و توجه به رونق معیشت فعالان حوزه دام استان تاکید شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، استاندار سیستان و بلوچستان ۶ آبانماه با رییس سازمان دامپزشکی کشور دیدار و با اشاره به ظرفیت های بندری و مرزی استان‌ پیرامون سرمایه‌گذاری در زمینه دام، طیور، واردات دام از مرزهای استان و صنایع بسته بندی گوشت وتامین گوشت کشور، گفت و گو کرد.

 ‏موهبتی باتوجه به زیرساخت های موجود استان در حوزه دام و طیور از قبیل کشتارگاه های صنعتی، بستهبندی گوشت و فرآوردههای دامی، خواستار اتخاذ تدابیر و توجه به رونق معیشت فعالان این بخش شد.

موهبتی با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای سرمایه گذار در حوزه کشاورزی و دامداری، زمینه را برای توسعه صنایع زیر بخش دام و بسته بندی و صادرات گوشت از استان به داخل کشور مناسب توصیف و خواستار کمک به تولید کنندگان در این بخش شد.

استاندار با توجه به سیاست های کشور همسایه در مسدود کردن و فنسکشی مرزها و محدود کردن تبادلات مرزی جز از طریق بازارچه ها و مرزهای رسمی، از رییس سازمان دامپزشکی خواست تا در جهت تسهیل واردات دام و فعالیت کشتارگاههای استان مساعدت نماید.

 «دکتر علیصفر ماکنعلی» رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز با اشاره به سرمایهگذاریهای انجام شده، وجود کشتارگاههای صنعتی، سولهها، سالن و تاسیسات مرتبط با بخش دام و طیور، ظرفیتهای استان را فرصت مناسبی برای توسعه بخش تولید محصولات حوزه دام و طیور دانست.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با توجه زیرساختهای موجود گفت: به لحاظ ضرورت رعایت ضوابط و پروتکلهای بهداشتی و سلامت عمومی جامعه، خروج گوشت به صورت لاشه از استان ممنوع است و اجازه خروج لاشه چه کشتار داخل استان و چه واردات از خارج باشد را نمیدهیم.

وی گفت: فعالان میتوانند لاشه را از خارج وارد و یا دام داخلی را در کشتارگاههای استان کشتار و نسبت به جداسازی استخوان و بستهبندی گوشت و به داخل کشور صادر کنند.

ماکنعلی با اشاره به ظرفیت بالای دام و سالامبور در استان، گفت: استان زمینه مطلوبی برای سرمایهگذاری و احداث کارخانه تولید چرم دارد.

وی با توجه به ارزش افزوده چند برابری تبدیل سالامبور به چرم و سرمایه نه چندان سنگین احداث کارخانه چرم، از سرمایه‌گذاران خواست برای احداث دو کارخانه چرم در استان اقدام کنند.

 ماکنعلی همچنین با توجه به بیش از ۷۰۰۰ روستا، استان را برای پرورش طیور خانگی بسیار مساعد توصیف کرد و آمادگی سازمان را برای کمک به سرمایهگذاران و خانوارهای روستایی در جهت فعالیت در این طرح پربازده، اعلام کرد.

 رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در این طرح، هر خانوار روستایی می تواند بین ۳۰ تا ۵۰ قطعه طیور خانگی پرورش دهد.

وی همچنین افزود: در این طرح، خدمات تغذیه و بهداشتی طیور و بازاریابی و فروش محصول به صورت شبکهای برنامهریزی و ارایه میشود .

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
2
1
طرح بسیار خوبی است. موندم چرا تابحال به نظر من نرسیده بود.
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
2
واکسن ها هر روز داره گرون میشه ولی تعرفه واکسیناسیون نه! چرا آخه؟
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
1
1
پرورش مرغ در روستاها هم فرصت است هم تهدید به شرح ذیل:
1- کنترل بیماریهای طیور
2- تامین غذای سالم و مفید
3- در این شرایط روستایی یک نفر معمولا برا یک روستا یا چند روستای مجاور به عنوان"راهبر شغلی" انتخاب و پیگیر کار مرغداران خواهد شد
4- ایجاد امکانات لازم جهت جوجه کشی در روستاها جهت تولید جوجه های مرغ کاملا بومی در سالهای بعد
سازماندهی قوی در این موارد اگر باشد طرح خوبی است در غر اینصورت مشکلات عدیده اجتماعی مثل نارضایتی همسایگان و عدم وجود بازار عرضه تخم مرغ محلی و جوجه خروس های گوشتی و .... به معضلی تبدیل خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
1
1
(در این طرح، هر خانوار روستایی می تواند بین ۳۰ تا ۵۰ قطعه طیور خانگی پرورش دهد)
واقعا؟!!!
یعنی تا حالا نمیتوانستن؟؟
کاشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
2
بابا بی خیال . من 5 تا مرغ نمی تونم نگه دارم ، رفتم دونه مرغی بگیرم کیلو 9000 تومن . اونوقت چند تا 9000 تومن بدم تا یک مرغ گیرم بیاد اونم بعد از 5 ماه ( طیور بومی )
نظر شما
ادامه