کد خبر: ۶۰۴۴۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
با امضای مشترک رئیس سازمان دامپزشکی و مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان:
«حجت‌الاسلام دکتر سیداسماعیل حسینی‌مقدم» مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در این سازمان اظهار داشت: گوشت غیرحلال آثار سوئی مانند سکته، سوء هاضمه و مرگ ناگهانی به همراه خواهد داشت ...
 

حکیم مهر: آئین‌نامه شورای فرهنگی سازمان دامپزشکی کشور با امضای مشترک ریاست سازمان دامپزشکی کشور دکتر ماکنعلی و حجت‌الاسلام دکتر حسینی‌ مقدم رونمایی و اعضاء شورای فرهنگی در ستاد سازمان معرفی شدند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «حجت‌الاسلام دکتر سیداسماعیل حسینی‌مقدم» مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در این سازمان، در ویدیوکنفرانس شورای هماهنگی مدیران ادارات کل دامپزشکی استان‌ها، ضمن اشاره به احادیث و روایاتی از نقش اعتقادات راسخ دینی به سیره پیامبر و ائمه اطهار (ع)، از نهایی شدن تدوین آییننامه شورای فرهنگی این سازمان خبر داد و اعضای آن را معرفی کرد.

وی در ابتدا با بیان اینکه وجود نبی اکرم (ص) به عنوان پیامبر دین رحمت و مغفرت و سیرۀ آن حضرت از ظرفیت‌های بینظیری است که استمرار پیوند زمین و آسمان را به کمال نهایی خود می‌رساند، افزود: به‌همین خاطر لازم است مدیران جامعه اسلامی با تأسی جستن به پیامبر اکرم (ص) و سیرۀ مدیریتی آن حضرت که در کلام وحی و متون تاریخی و روانی ما مثبوت است، خود و جامعه را در مسیر تکامل قرار دهند.

وی در تبیین سیرۀ مدیریتی پیامبر اعظم (ص) گفت: رسول اکرم چون از جنس خود مردم بودند و دغدغه ‎‌‎های مردم و مشکلات آنان وجود آن حضرت را تسخیر نموده بود، لذا با نهایت رأفت و مهربانی به مردم خدمت نموده و از مردم دوران جاهلیت، جامعه متمدن اسلامی را پایهگذاری فرمودند.

حسینی‌مقدم با پرداختن به اهمیت مأموریت‌های سازمان دامپزشکی کشور که نظارت بر سلامت بهداشتی فرآورده‌های گوشتی، پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و حیوان و درمان انواع بیماریهای دامی است، افزود: امنیت غذایی در هر خانه و آشپزخانه‌ای فقط با تأیید سازمان دامپزشکی بر فرآورده‌های گوشتی قابل حصول است؛ لذا هر پایگاه قرنطینهای که با نگهبانی دامپزشکان ما در سراسرکشور مسقر است، در حکم یک پایگاه انتظامی و نظامی به شمار رفته و امنیت غذا و دام کشور را برعهده دارد.

حسینی‌مقدم اظهارکرد: نظارت بر ذبح شرعی برای فراهم شدن گوشت حلال و پاک از وظایف افتخارآمیز سازمان دامپزشکی است که در حوزه نمایندگی ولایت فقیه متمرکز شده و حدود 700 روحانی در انجام این امر مهم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی در ادامه حکم فقهی اسلام بر ذبح شرعی را از معجزات احکام فقهی دانسته و با اشاره به اینکه در ذبح اسلامی مهربانانه‌ترین رفتار با حیوانات صورت گرفته و علاوه بر آثار معنوی حاصله از رعایت آداب معنوی ذبح اسلامی از همان آغاز که شاهرگ حیوان قطع می‌شود، 7 ثانیه که بگذرد مغز حیوان ازکار افتاده در عین حال قلب حیوان با تمام قدرت، خون‌ها را از بدن پمپاژ و خارج نموده و باعث افزایش ماندگاری گوشت، تمیزی و خوشرنگی، خوشطعمی و خوشهضمی آن در دستگاه گوارش شده و با کاهش بار میکروبی دیرتر فاسد می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور ضمن اشاره به فرمایشات امام صادق (ع) گفت: گوشت غیرحلال آثار سوئی مانند سکته، سوء هاضمه و مرگ ناگهانی به همراه خواهد داشت.

در پایان این جلسه، آئین‌نامه شورای فرهنگی سازمان دامپزشکی کشور با امضای مشترک ریاست سازمان دامپزشکی کشور دکتر ماکنعلی و حجت‌الاسلام دکتر حسینی‌ مقدم رونمایی و اعضاء شورای فرهنگی در ستاد سازمان معرفی شدند.

اعضای شورای فرهنگی سازمان دامپزشکی کشور عبارتند از:

 1- مهندس محمدرضا مومنی، معاونت توسعه مدیریت و منابع

 2- دکتر کشاورز، مدیر کل حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد

 3- دکتر فاطمه زارعان، ریاست مرکز روابط عمومی

 4- دکتر جعفری، فرمانده رئیس پایگاه مقاومت بسیج

 5- حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل، مسئول آموزش عقیدتی و فرهنگی سازمان دامپزشکی کشور

6- لیلا استیری، به نمایندگی از خواهران مجموعه سازمان دامپزشکی کشور

 

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
1
دکتر کشاورز رئیس حراست سازمان نیست خبر سازمان دامپزشکی در سایت خودش هم غلطه و نیاز به اصلاح داره
شورای فرهنگی حداقل یکبار خبر خودش رو میخوند و بعد منتشر میکرد
پاسخ ها
حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
با سلام و احترام،
دقیقاً صحیح می‌فرمایید.
اتفاقاً ما خواستیم خودمان خبر را اصلاح کنیم، ولی چون خبر بصورت رسمی در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دامپزشکی کشور منتشر شده بود، اجازه ویرایش بدون اجازه را به خودمان ندادیم؛ ضمن اینکه احتمال کمی هم دادیم که ممکن است تغییری در سمت ایشان رخ داده باشد که ما بی‌اطلاع باشیم.
حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
پی‌نوشت:
از سوی روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور اصلاح شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
6
سلام خدمت حجت‌الاسلام دکتر سیداسماعیل حسینی‌مقدم» مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان .. عرض کنم خدمتتان در مقایسه کشتار حلال و غیر حلال کفه ترازو به شدت به نفع کشتار غیر حلال است ..در این صورت تعداد موارد سکته ، سوهاضمه و مرگ ناگهانی می باید در کشورهای مصرف کننده غیر حلال بیشتر باشد .. حال آنکه کشور ما به لطف این تفکرات دارای بیشترین موارد سکته ، سوهاضمه و مرگ ناگهانی است .. البته اینجانب حلال را قبول دارم و تنها برای رد اظهار نظر غیر کارشناسانه و غیر مسئولانه است ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
7
یه فکری بحال فقر مردم بکنید.
گیر دادن به احشاء و دنبلان حیوانات برای ما نان و آب نشد.....
حججی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
نظام دامپزشکی اصفهان لطفا پاسخ دهید امروز آگهی جذب دانشجو بدون کنکور دانشگاه آزاد دولت آباد داده چرا؟؟؟؟
مبین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
4
با این حساب اروپا و آمریکا و استرالیا دچار انقراض نسل هستن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
3
الهی شکر که مشکلات دامپزشکی کشور حل شد
اگر میتونستندناظر بهداشتی رو هم حذف میکردند
مگر تو کشتارگاههای کشورهای اسلامی ناظر شرعی داریم؟
یعنی ناظر بهداشتی نمیتونه تشخیص بده دام حلال ذبح شده؟
بیچاره خارجی ها که که همشون دارند سکته میکنند که ناظر شرعی ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
2
سکته و مرگ ناگهانی را کم لطفی کرده ولی بقیه مطالبش درست است
دکتررفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
1
اصلا درست نیست کاملا کلیشه ای
نظر شما
ادامه